[WIP][TEK] Captain Hook

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pluisje1998

[WIP][TEK] Captain Hook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 20:53

Hoi Bokt,
Ondanks dat ik nu op vakantie ben ga ik deze WIP foto’s van de tekening waar ik nu aan bezig ben posten, want ik dacht misschien krijg ik nog goede tips waar ik iets mee kan als ik weer thuis ben.

Een hele tijd geleden ben ik begonnen aan een tekening van Captain Hook aka Killian Jones, gespeeld door Colin O’Donoghue uit de serie ‘Once Upon A Time’. Nadat ik de schets af had raakte ik in een tekendip, waar ik pas een maand of 3 geleden weer uit kwam. Sindsdien ben ik heel rustig bezig om deze tekening af te maken.

De tekening is op A3 formaat en ik gebruik allerlei materialen door elkaar (is waarschijnlijk niet slim maar ik ben al blij genoeg dat ik weer plezier heb ik het tekenen). Dit is ook pas mijn eerste poging tot een realistisch portret dus niet te hard oordelen alsjeblieft.

Afbeelding
Eerste deel gezicht (kan de foto's die ik hiervoor gemaakt heb niet meer vinden helaas)

Afbeelding
De eerste helft van het gezicht

Afbeelding
Het gezicht is af

Afbeelding
Eerste helft van de jas en hals zijn af. Ik vind het heel moeilijk om lichtgekleurde vlakken te maken, ben daar niet echt tevreden mee maar voorlopig blijft het nog even zo.

Ik kijk zelf nog een beetje vreemd tegen de ogen aan, ik denk dat ik nog wat meer contrast moet toevoegen. Op sommige plekken moeten de overgangen ook nog iets zachter worden gemaakt. De foto's zijn met telefoon gemaakt waardoor de tekening niet echt goed uitkomt op de foto's, helaas.

Hebben jullie nog tips??

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:24

Wauw :wow: Ik volg zeker
Dik respect hiervoor als eerste, als ik ooit een mens zou teken wordt deze echt mislukt tot de toppen :+ :')
Ik kijk idd ook raar tegen de ogen, meer eigenlijk tegen de wenkbrauwen eigenlijk (linker eigenlijk het meest) :o

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:26

*gigantische once upon a time fan en captain hook fangirl rolt binnen* *\o/*
Je eerste poging tot realistisch portret?! Is er niet aan af te zien hoor. Jeetje wat geweldige tekening, nu al! Het enige wat me opvalt qua anatomie dingetjes is dat het voor ons rechter oog net wat hoger zit dan het linker. Maar vind het opzich niet heel storend.
Ik vind de textuur van het jasje nu ook al heel sterk. Dus waar je niet tevreden mee bent ziet er eigenlijk wel heel goed uit hoor :p Dat haar is trouwens ook super goed gelukt zeg!

Het gemixte materiaal zie ik tot nu toe ook niks negatiefs van terug. Tot nu toe pakt het dus goed voor je uit. Kan aan de foto liggen maar hier en daar zou nog wel ietsjes meer contrast mogen (iets donkerdere schaduwen), en verder, niet te negatief over je eigen kunnen want het is echt nu al super goed! Ik doe het je in ieder geval niet na, zeker niet op dit formaat _/-\o_

Pluisje1998

Re: [WIP][TEK] Captain Hook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 21:48

@delicia Dankje!! De wenkbrauwen kloppen dus niet helemaal, hmm misschien is dat de reden dat de ogen zo raar lijken. Zal er als ik thuis kom eens naar kijken, ik denk links misschien wat donkerder moet??

@bimmerd Super bedankt!
Ik ben met het gemixte materiaal bang dat het problemen gaat geven met fixeren. Ik ga zeker ook even naar het contrast kijken als ik kan.

Bedankt voor de tips !

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:59

Wauw!! Ontzettend knap zeg!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:02

Super mooi!! Ik hou van once upon a time! En hij is met afstand de knapste acteur uit de serie, haha!!
Je herkent hem echt meteen! Heel mooi gedaan!

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:11

Hier nog een once upon a time en captain hook fan! Ik vind hem echt al supermooi! Zeer goed gedaan voor een eerste poging aan een realistisch portret. Ik volg zeker.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 15:25

Dankjullie allemaal!!

Zaterdag kom ik weer thuis. Ik denk dat ik dan nog geen tijd heb om er nog aan te werken. Zondag heb ik denk ik wel tijd, dus ik hoop zondag te kunnen updaten.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 14:42

Gisteren ben ik weer thuis gekomen uit Frankrijk, dus vandaag kon ik eindelijk weer verder tekenen.

Vandaag heb ik de wenkbrauwen iets veranderd, maar ik moet nog even naar de voor ons rechter wenkbrauw kijken. Daar lijkt nu een hap uit te zijn. Ik heb aan de jas gewerkt vandaag. Ik ben niet blij met de bovenste rand van de kraag rechts. Maar dat laat ik nu even voor wat het is, ik kijk er later nog even naar.

Afbeelding

Vanavond ga ik misschien nog verder maar nu ga ik eerst naar stal. Ik hoop stiekem dat ik hem vandaag nog afkrijg.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:45

Wauw, wat gaaf!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:52

Wow wat gaaf!
Ik kijk raar tegen het voor ons rechteroog aan. Het is net of het oog zelf wat lichter is dan de linker en de wenkbrauw wat langer?
Misschien komt het ook omdat je bij het linkeroog tegen de neus aan meer schaduw hebt, net alsof het rechteroog verder van de neus af staat.
Denk 1 van die dingen.

Petje af voor je werk!

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 15:20

@Cioccolato

Dankje, ik ga zeker nog even naar het oog kijken. Ik kijk er zelf ook vreemd tegen aan.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:23

Heel knap, echt mooi!

Maar dat linkeroog stoort mij wel een beetje, lijkt zoals hierboven ook gezegd, lichter van kleur.

en die linker wenkbrauw stopt voor mijn gevoel halverwege

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 12:53

Gisteravond heb ik de tekening afgemaakt. Ik kon alleen nu pas een foto maken ivm het licht. Er is uiteindelijk zo ongeveer 10 tot 12 uur werk in gaan zitten. Er zijn nog wat dingen die niet helemaal kloppen, maar ik heb besloten om hem zo te houden. Alles waar ik nu nog aan ga prutsen maakt het alleen maar erger.

Afbeelding

Nu bedenken wat mijn volgende projectje wordt.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:56

Hij ziet er goed uit!

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:10

wauw wauw en nog eens wauw! _/-\o_

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 16:52

Dankje!!! Ik ga de tekening nu fixeren, ik hoop dat dat goed komt. Daarna ga ik aan een nieuwe tekening beginnen, daar komt denk ik ook nog wel een topic van.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:59

Weet je al wat je gaat tekenen?

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 17:03

Ik wil The Script gaan tekenen, alle drie de bandleden. Misschien is het wel een iets te ambitieus idee, maar ik ga gewoon kijken hoever ik kom.