Ondanks dat ik nu op vakantie ben ga ik deze WIP foto’s van de tekening waar ik nu aan bezig ben posten, want ik dacht misschien krijg ik nog goede tips waar ik iets mee kan als ik weer thuis ben.
Een hele tijd geleden ben ik begonnen aan een tekening van Captain Hook aka Killian Jones, gespeeld door Colin O’Donoghue uit de serie ‘Once Upon A Time’. Nadat ik de schets af had raakte ik in een tekendip, waar ik pas een maand of 3 geleden weer uit kwam. Sindsdien ben ik heel rustig bezig om deze tekening af te maken.
De tekening is op A3 formaat en ik gebruik allerlei materialen door elkaar (is waarschijnlijk niet slim maar ik ben al blij genoeg dat ik weer plezier heb ik het tekenen). Dit is ook pas mijn eerste poging tot een realistisch portret dus niet te hard oordelen alsjeblieft.

Eerste deel gezicht (kan de foto's die ik hiervoor gemaakt heb niet meer vinden helaas)

De eerste helft van het gezicht

Het gezicht is af

Eerste helft van de jas en hals zijn af. Ik vind het heel moeilijk om lichtgekleurde vlakken te maken, ben daar niet echt tevreden mee maar voorlopig blijft het nog even zo.
Ik kijk zelf nog een beetje vreemd tegen de ogen aan, ik denk dat ik nog wat meer contrast moet toevoegen. Op sommige plekken moeten de overgangen ook nog iets zachter worden gemaakt. De foto's zijn met telefoon gemaakt waardoor de tekening niet echt goed uitkomt op de foto's, helaas.
Hebben jullie nog tips??
Ik volg zeker