[DIGI] Kliederen met kleuren.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[DIGI] Kliederen met kleuren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:18

Heel lang getwijfeld of ik dit topic wel moest openen, want ik ben slechts een veertienjarige 'kliederaar' en zeker geen professionele tekenaar zoals anderen op bokt.
Nou.. Ik doe het toch maar. :o

Tips mogen, maar hou het netjes. Ik leer graag, maar heb geen behoefte aan grof kritiek.

Pony, ongeveer twee uurtjes werk. (:
Afbeelding

Havik, drie á vier uurtjes werk.
Afbeelding
De onderkant van de snavel is een beetje vreemd gevormd. :P

pradadaan

Re: [DIGI] Kliederen met kleuren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:20

Leuk gedaan! :)
Ik vind de havik persoonlijk mooier omdat er wel kleur in zit maar toch realistisch is :j

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:22

Ze zijn leuk! Vooral de Havik vind ik goed gelukt.

Misschien is het een idee om hier en daar wat scherpe lijnen toe te voegen. Je oog heeft scherpe punten nodig om het beeld te kunnen scherpstellen, omdat jij allemaal 'gladde' overgangen hebt, kan je als kijker niet scherpstellen.

Ik heb het vaag uitgelegd. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, anders maak ik even een voorbeeldje van wat ik bedoel :)

Ga vooral lekker door met kliederen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:24

pradadaan schreef:
Leuk gedaan! :)
Ik vind de havik persoonlijk mooier omdat er wel kleur in zit maar toch realistisch is :j

Dankjewel! Ik vind de havik ook mooier. De pony was echt een werkje omdat ik me verveelde. Eerst was het ook de bedoeling dat het een realistische pony zou worden, maar daar had ik plotseling geen zin meer in. :+

LeonieL schreef:
Ze zijn leuk! Vooral de Havik vind ik goed gelukt.

Misschien is het een idee om hier en daar wat scherpe lijnen toe te voegen. Je oog heeft scherpe punten nodig om het beeld te kunnen scherpstellen, omdat jij allemaal 'gladde' overgangen hebt, kan je als kijker niet scherpstellen.

Ik heb het vaag uitgelegd. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, anders maak ik even een voorbeeldje van wat ik bedoel :)

Ga vooral lekker door met kliederen!

Dankje!
Ik snap het ongeveer wel denk ik. Dat punt viel me zelf namelijk ook op. Ik vind het heel moeilijk om 'durven' te tekenen, dus ik hou het onbewust heel soft, terwijl het best wat scherper mag. (:

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:38

Ik heb even snel een voorbeeldje gemaakt. Ik heb maar drie of vier lijntjes gezet, subtiele lijntjes kunnen al veel verschil maken :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:50

Je hebt helemaal gelijk! Dit is een stuk mooier. (:

Ik zal het volgende keer proberen!