Anthro VS non-anthro...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Anthro VS non-anthro...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 21:19

Het schijnt dat sommige mensen een beetje kritiek hebben op mijn laatste Anthro tekeningen (dieren die zich als mensen gedragen), en daar heb ik een beetje schrik van om mijzelf maar eens belgisch uit te drukken (en ik kom nieteens uit belgië). Want zijn mijn tekeningen nou echt zo slecht en komen ze meer tot hun recht op een andere site? Want ik weet het even niet meer.

Ook qua comments op mijn tekeningen schijnt de laatste tijd achteruit te hollen. Goed, reageren mag natuurlijk altijd en je bent er niet toe mee verplicht maar dit gaat al een paar weken zo... Ook kan ik wel begrijpen dat de tekeningen er soms een beetje onaf uit zien. Ja, een beetje sloppy van mijn kant maar soms vindt ik het wel prima zo en maak ik er een nette foto van.

Toch denk ik: waarom nog iets posten op UK als er toch niet naar wordt omgekeken?

Ik zal trouwens als ik de tijd heb dan wel even speurneuzen naar wat andere plaatjes, meer passende bij Bokt.

shiroihebi

Re: Anthro VS non-anthro...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:31

Tja, zoals ik al zei is Bokt misschien niet de juiste plek voor jouw werk. Ik heb zelf ook één keer iets gepost en je merkt gewoon dat mensen bijna zitten te zuchten achter de computer :')

Ik denk dat je op Bokt toch het verst komt met realistische tekeningen van dieren, omdat Bokt nu eenmaal een site is waar de focust ligt op paarden. Mensen hebben dus liever een tekening van een paard aan de muur hangen dan één van mijn cartoonbeesten.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:48

Tja.. ik zou het me niet aantrekken. Wat Bokt van jouw tekeningen vindt zegt toch niets over wat de waarde ervan is voor jou? Als jij het leuk vindt en er tevreden mee bent, dan is het toch prima? Ik krijg ook niet altijd reacties of reacties die ik zou willen. Dat is gewoon zo. Maakt voor mij het tekenen niet minder leuk. Iedereen zijn mening en zijn ding toch? Gebruik Bokt niet als een graadmeter, want dat is niet realistisch.

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:50

Ik denk dat het vooral ligt aan het thema van de anthro/cartoon tekeningen.

Ik vind het zelf altijd lastig uit te leggen, ik teken zelf namelijk ook voornamelijk cartoon, en soms ook anthro's maar ik vind mezelf absoluut niet passen binnen de furry community. Er zit gewoon een groot verschil tussen de werelden van de cartoons zoals tom en jerry, looney toons, etc. en de echte furry's.

Je hebt echt wel een leuke stijl, maar het zijn de tekeningen van dieren die elkaar opeten, wat meer binnen de furry community past en denk ik minder thuis horen op bokt. Je hebt pas zo'n topic gehad met vakantie (moest wel even terug zoeken hihi) en die vind ik dan weer meer bij de normale cartoons passen, en ik heb wel het idee dat die ook hier meer in de smaak vallen. Ik denk zeker niet dat je direct moet stoppen met dingen hier te plaatsen, maar wat variaties in thema's en misschien wat meer uitgewerkte plaatjes doet denk ik al wonderen.

Verder ben ik het inderdaad wel met Riraito eens. Het zijn toch de realistische tekeningen (paarden) die hier in de smaak vallen. Dan zie je ook direct dat er meer reacties komen.
Ik weet overigens ook niet of het mag hier op bokt, maar misschien een idee om gewoon 1 topic te maken met de tekeningen die je gewoon voor de leuk maakt (de line-art tekeningen zegmaar die je verder niet kleurt) en als je dan echt een keer een wat groter projectje start waarbij je los gaat met kleur ofzo, dat je die dan een eigen topicje geeft.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 21:51

Ik was bezig met deze:

Afbeelding
Maarja.......

Forny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:53

Denk dat het komt omdat Bokt niet echt bepaald een art community is. Op de realistische paarden tekeningen na dan :+ en ja vergeleken met nagetekende foto's lijkt werk wat je 'uit je hoofd tekend' soms nogal 'slecht' (wil verder hier niemand mee aanvallen oid) probeer anders eens DeviantArt of Furaffinity? Daar is veel meer waardering voor Anthro werk. Succes iig! Ik vind jou anthro tekeningen juist leuk van wat ik af en toe voorbij zie komen :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 21:55

Forny schreef:
Denk dat het komt omdat Bokt niet echt bepaald een art community is. Op de realistische paarden tekeningen na dan :+ en ja vergeleken met nagetekende foto's lijkt werk wat je 'uit je hoofd tekend' soms nogal 'slecht' (wil verder hier niemand mee aanvallen oid) probeer anders eens DeviantArt of Furaffinity? Daar is veel meer waardering voor Anthro werk. Succes iig! Ik vind jou anthro tekeningen juist leuk van wat ik af en toe voorbij zie komen :)

Maar daar ben ik al lid van:
http://www.furaffinity.net/user/coonart/
http://coonart.deviantart.com

Forny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:57

Dan zou ik bokt laten voor wat het is als het je echt zo stoort? Niet iedereen waardeert altijd alles, thats life :7

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:58

Tsja niet ieder werk krijgt nou eenmaal reacties op Bokt. Ik denk niet dat je dat moet zien als waardeoordeel.

Ik studeer illustratie aan de kunstacademie maar post hier eigenlijk niet zo vaak werk. Niet omdat mijn werk niet goed is (oké dat is ook heel vaak wél het geval :') ) , maar omdat ik simpelweg andere dingen maak dan dat hier het interessantst geworden vindt. En dat is helemaal niet erg. Het is een paardenforum, en je komt hier het "verst" met realistische tekeningen. En dat is geen probleem, juist die herkenning in die werken is wat het interessant maakt voor de meeste bokkers denk ik.

Maar nogmaals, zie dat niet als waardeoordeel.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:50

Ik moet zeggen dat ik je tekenwerk 'best grappig' vind.
je gaat met de tijd steeds een stapje vooruit.
Maar ik vind je vaak wat drammerig om reacties en ook kritiek vat je niet altijd even goed op.
dat schrikt al af om te reageren en is voor mij ook een van de redenen dat ik wel kijk maar niet reageer.
Ook post je een overload aan tekenwerk.
Als je nou eens wat minder vaak je werk post en wat meer tijd neemt om het mooi af te maken en ook meer afwisseling. het is vaak toch veel van het zelfde. Dan is het al veel leuker om jouw tekenwerk hier op bokt tegen te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:26

Eerlijk? Ik vind dat je vrij vaak nieuwe tekeningen post waardoor het 1. 'vervelend' wordt en 2. er geen vooruitgang te zien is (als je iedere maand iets post zie je sneller vooruitgang, snap je? Daarom post ik ook niet op al je topics, alleen als ik zie dat je echt verbeterd bent.)

Over punt 1, als ik iedere week 'dezelfde' tekening voorgeschoteld krijg, dan denk ik ook wel is 'pffff nou laat maar hoor' en ik kan tegenwoordig zelfs gokken wanneer topics van jou zijn, TS.

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:37

Ik ben het met het bovenstaande eens..
Soms worden er goede tips gegeven in je topics, maar ik vind het lijken alsof je er gewoon niks mee doet(bewust of onbewust?). Dan wordt het voor mensen moeilijker om te reageren, omdat je bij wijze van spreken bij elke nieuwe tekening die je plaatst, Hetzelfde commentaar moet/kan geven. Dat is soms een beetje vervelend. Maar vooral blijven doen wat je leuk vindt. Als je dit soort onderwerpen leuk vindt om te tekenen, moet je het vooral blijven doen TS:)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:45

Voor mij vergelijkbaar als voor Danique. Ik vind je kunst-topics vaak heel veel van hetzelfde en vaker niet dan wel netjes afgewerkt. Daarbij maak je iedere week zoveel topics aan dat ik een topic vaak niet eens meer lees als ik zie dat jij de starter bent :o Long story short; voor mij zou het schelen als je voor meer kwaliteit gaat, ipv kwantiteit :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:48

He ik teken ook Anthro, en heeeel veeel!! Ben echte Anthro fan. En ik zet niks op internet, juist omdat er zoveel kritiek op zit. Ben er klaar mee ;)
Houd het lekker voor mezelf.

Maar gewoon lekker door gaan met tekenen zoals JIJ dat wilt!!!! Het is jou stijl, dus geniet er van! En laat andere maar denken. Het is lastig. Ik weet het. ;)

Oh en als iemand toch nieuwsgierig is, dit teken ik dus heel veel. Maar het wordt niet zo gewaardeerd. Kan me geen reet schelen :')
Mijn echte naam staat er op. Als ik iets op internet plaats zet ik normaal gesproken mijn Nickname erop. Maar ik zet mijn tekeningen dus niet of nauwelijks online.
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/t31.0-8/s2048x2048/11080464_831342910290685_5910533910588075583_o.jpg

Zette in verleden wel veel online hoor. Had ook een DeviantART account. Maar allemaal weggehaald, omdat ik de negatieve reacties niet meer aan kon. Werd er enorm onzeker van!!

Maar ik vind jou stijl leuk! En blijf lekker door gaan. :D Dat doe ik ook!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:57

Oh jongens, dit gaat een beetje een raar topic worden zo. Zullen we mensen die een topic aan willen maken maar gewoon lekker laten, ongeacht of jij het goed afgewerkt/mooi vindt of niet?
Anthro is denk ik inderdaad gewoon niks voor bokt denk ik. Er zijn natuurlijk wel mensen die het leuk vinden, maar het gros vindt de hyper-realistische dierentekeningen toch het mooist. Daar is ook heel makkelijk iets over te zeggen, ook al heb je geen verstand van kunst. Ik denk dat Anthro meer een soort community is, waar je slecht iets over zou kunnen zeggen als je er niks vanaf weet. Behalve iets als 'leuk' oid, maar de meeste bokkers willen toch iets zinnigers zeggen :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:58

O en als aanvulling. Ik snap heel goed dat als je veel post, dat het een soort van 'saai' wordt voor de mensen hier.
Dus tip: Ga lekker door met je tekeningen. En als je iets HELEMAAL af hebt, en een beetje een passend thema voor bokt heb, post die dan. Post wat minder vaak, zodat het voor ons leuk blijft, snap je? En dit bedoel ik niet negatief hoor :)

Ik heb thuis een map gemaakt met mijn tekeningen waar ik trots op ben. Zoals die in de link hierboven.
Mensen weten dat ik ze teken en de echte geïnteresseerden vragen wel eens: 'He! Laat mij die map ff zien, of je nog wat nieuws hebt". Nou prima toch :D?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:00

Mariett schreef:
Oh jongens, dit gaat een beetje een raar topic worden zo. Zullen we mensen die een topic aan willen maken maar gewoon lekker laten, ongeacht of jij het goed afgewerkt/mooi vindt of niet?
Anthro is denk ik inderdaad gewoon niks voor bokt denk ik. Er zijn natuurlijk wel mensen die het leuk vinden, maar het gros vindt de hyper-realistische dierentekeningen toch het mooist. Daar is ook heel makkelijk iets over te zeggen, ook al heb je geen verstand van kunst. Ik denk dat Anthro meer een soort community is, waar je slecht iets over zou kunnen zeggen als je er niks vanaf weet. Behalve iets als 'leuk' oid, maar de meeste bokkers willen toch iets zinnigers zeggen :)

Oh begrijp me niet verkeerd hoor, TS mag van mij zo veel topic aanmaken als mogelijk is, maar dan moet hij wel begrijpen dat er minder vaak tot niet gereageerd gaat worden omdat hij voornamelijk steeds hetzelfde (soort/kwaliteit) post...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:02

En dat heb je aangegeven als tip, toch Danique?
TS kan er vast wel wat mee :D
Maar hij moet zeker door gaan met zijn tekeningen, waar hij zich goed bij voelt. :)
Aan hem de keuze inderdaad of hij ze post of niet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:03

Chasey schreef:
En dat heb je aangegeven als tip, toch Danique?
TS kan er vast wel wat mee :D
Maar hij moet zeker door gaan met zijn tekeningen, waar hij zich goed bij voelt. :)
Aan hem de keuze inderdaad of hij ze post of niet. :)

Uiteraard! Iedereen moet lekker doen waar hij of zij zin in heeft zolang het geen mensen of dieren schaadt. Ik had alleen het idee dat Mariett mijn opmerking verkeerd had begrepen en wilde dit graag uit de lucht helpen!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:04

TS wat je misschien ook zou kunnen doen, is een topic (ik noem maar wat) één keer in de maand, maar dan een collage van je tekeningen? Zodat je niet voor elke tekening een topic aanmaakt, maar gewoon een mooie collage van die maand? Het is maar een idee hoor :)*
Zodat je toch je dingen kan laten zien, maar er niet wordt gedacht 'alweer een topic...'.
Snap je? En wederom bedoel ik dit dus positief! +:)+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:08

En trouwens, ik heb nog niet zo heel veel van je gezien, maar kleur jij je tekeningen ook?
De tekeningen die ik heb gezien waren alleen met grijs potlood (correct me if i'm wrong).
Je zou lekker kunnen oefenen met kleuren.

Ikzelf had altijd een schijthekel aan kleuren :P Maar ik merk dat toen ik toch maar eens ben gaan kleuren het best 'leuk' wordt als je jezelf daar steeds beter in maakt.
En zien de tekeningen er toch weer heel anders uit!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:08

ja idd, 1x per maand zou ik al een goede zaak vinden.
Zo kan je jezelf ook wat meer tijd gunnen om je werk echt mooi af te maken en na te denken over wat meer variatie :j

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:11

Jilletje schreef:
ja idd, 1x per maand zou ik al een goede zaak vinden.
Zo kan je jezelf ook wat meer tijd gunnen om je werk echt mooi af te maken en na te denken over wat meer variatie :j

Precies!

Wat ook goed is, is als je denkt dat je tekening af is, hem weg te leggen. En kijk een dag of 2 later nog eens naar je tekening. Dan zie je soms nog wel wat aanvullingen! En leg hem dan nog eens weg. En doe dit een paar keer tot hij écht klaar is.

Ik heb sinds kort veel van mijn spul aan de muur. Want ik verstopte het altijd. Maar daar ben ik klaar mee en het hangt aan de muur. En ookal is het dan 'af', dan toch zie ik nog weet dingetjes wat ik alsnog graag had willen/kunnen aanvullen. Soms maak ik wel eens een versie 2.0 van een tekening. Volledige restyle. Is ook erg leuk om te doen!

Leef je lekker uit TS. En doe wat met onze goed bedoelde tips.
Ik ga de knollies buiten zetten! :wave:

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:20

Eerlijk gezegd hou ik er niet zo van maar als jij er plezier aan beleefd met het maken moet je je zeker niet laten stoppen en vooral doorgaan met je tekeningen! :D

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:31

Ik denk dat het gros van bokt geen intressie heeft in anthro en/of gewoon niet in de furrie community zit. Als je die mensen op will zoeken kan je beter naar deviantart of furrafinity om daar je tekeningen te posten, dan zit je meer bij het juiste publiek :)

Blijf gewoon tekenen wat je leuk vindt, en zoek mensen op die dat ook leuk vinden. Misschien is bokt dan niet helemaal de juiste plek (mag natuurlijk wel, zeker als je een keer heel erg trots bent op een tekening!). Misschien als je ook iets minder frequent post en mensen vooruitgang zien dat ze dan toch sneller een reactie of tip plaatsen in je topic.