Ik heb bij mijn camera een tijdje geleden een tekentablet gekregen, en nu het vakantie is dacht ik dat het misschien wel leuk was om die eens uit te testen. Zo ben ik dus begonnen aan mijn allereerste digitale tekening.
Ik heb niet echt een idee hoe ik het het beste kan doen en hoe het allemaal werkt, dus kijk ik een beetje tutorials op YouTube en probeer ik maar wat uit.
Helaas ben ik op het begin vergeten om wat te screenshotten, maar gelukkig kan ik via photoshop nog wat vorige stappen laten zien.
Tot nu toe:
1. Van de line-art in progress heb ik geen foto's, maar deze heb ik qua houding nagetekend van deze foto, die ik laatst heb gemaakt;
https://flic.kr/p/vMtShj

2. Toen heb ik hem helemaal één kleur gemaakt, zodat ik daarop verder kon werken

3. En daarna de line-art er overheen gezet en begonnen met inkleuren, ik probeer maar wat uit en het gaat redelijk. Ik wil een soort van zweetvos maken, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Mochten jullie nog wat handige tips oid hebben voor het digitaal tekenen, ze zijn van harte welkom!

Het wordt iets van een zweetvos, en qua uitstraling lijkt hij idd wel op een haflinger, maar ik kan zo weer van plan veranderen haha