Haken met dun katoen (doily's)

Moderators: Essie73, chocobroodje, Ods, Dreamy, Duhelo

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Quir

Haken met dun katoen (doily's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-15 18:47

Sinds dat ik (chronisch) ziek ben en weinig kan, onder andere door de vele operaties, ben ik gaan haken om toch bezig te kunnen zijn. Amigurumi, dekens, kleding, enz. heb ik allemaal al gehaakt. Echter vind ik doily's haken het leukste! Dit zijn kleedjes van dun katoen, gehaakt met een kleine haaknaald, meestal tussen de 0.5 en 2.5. Je kan op deze manier ook gordijntjes en bedspreien haken. Dat laatste staat nog op de planning als ik leuk (pastel kleurig) dun katoen heb gevonden en leuke patronen gevonden heb of zelf ontworpen heb!

Hier onder twee kleedjes die ik gemaakt heb/nog mee bezig ben.

Ik ben heel benieuwd of meer mensen dit doen? Resultaten van jullie werkjes zouden leuk zijn om te zien en misschien kunnen we patronen delen (géén koop patronen, dat mag niet. Alleen patronen die je zo mag gebruiken) en ideeën op doen! Verder elkaar helpen en tips geven.

Afbeelding
1. Deze is "klaar", ik moet nog de twee draadjes weg werken en dan wassen en opspannen (op de foto al wel een keer gestreken). Ongeveer 25 cm in diameter.

Afbeelding
2. Met deze ben ik bezig, nu ongeveer 30 cm in diameter en wordt ongeveer 80/90 cm misschien nog iets groter.

Beide zijn met naald 1.5 gehaakt met dun, wit katoen.

Ik ben benieuwd of meer mensen deze hobby delen!

Jag vill, jag kan, jag ska

If you can dream it, you can do it.

Heb jij tijd om mee te doen aan een onderzoek van de HAS Hogeschool?
JodieR

Re: Haken met dun katoen (doily's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 20:58

Meloen

Re: Haken met dun katoen (doily's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:53

Ben je een gastouder? Of wil je aan de slag als gastouder? Of ben juist op zoek? In de provincie Groningen. Ik ben op zoek naar jou! Kijk eens op www.facebook.com/gastvrijgroningen & www.gobgastvrij.com

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten