[WIP] Paard in het water

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Darley

[WIP] Paard in het water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 21:07

Hallo!

Dit wordt mijn eerste UK topic, ik ben namelijk bezig met een opdracht voor school. (Ik zit in 3havo. Ben 14 jaar) . Voor deze opdracht mocht ik zelf iets verzinnen en zo ben ik op het idee gekomen om een paard wat vanuit een zinkend schip zijn weg heeft gemaakt naar het land.
Ik werk met inkt en het is op A3 :)

Tips zijn van harte welkom, maar houdt het vriendelijk!
(Sorry voor mobiel kwaliteit)

1. Het begin Afbeelding

2. Water en land erbij
Afbeelding

3. En het begin van het schip nu
Afbeelding

Nog een close up Afbeelding

Ik werk hier alleen op school aan dus er kan wat tijd tussen gaan voordat ik een update kan plaatsen!

Groetjes !

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:10

Mooi net wat anders. Hoofd is goed gelukt maar die benen kloppen niet.

Tip:
Houd je tekening eens voor een spiegel!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:15

Tips: denk in langere lijnen. Nu werk je schaduwen en lijnen in heel korte brokjes uit. Je kan eventueel als de opdracht het toestaat, eerst met potlood die lijnen als het ware zoeken, en dan later in inkt uitwerken.

De knie van het linkervoorbeen (op tekening) mist volume, moet je groter tekenen. De kogels voor hebben ook nog wat meer volume nodig, die teken je te klein waardoor de diepte ook minder wordt. Goed zoeken naar de volumes in de tekening.

Ook de anatomie van de borst is niet helemaal juist, maar dat is dan weer iets voor een volgende tekening om goed naar te kijken.

Verder is er hier op bokt wel ergens een tutorial manen tekenen die je eens kan bekijken, daar is nog veel te leren. Op you tube zijn daar ook vast goede filmpjes over te bedenken.

Leuk onderwerp en interessant in beeld gebracht. :)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:16

Leuk idee! De verhoudingen zijn alleen een beetje raar. De ogen zijn goed, maar de neus is dan weer wat te veel van voren getekend als je begrijpt wat ik bedoel. Ook zijn de benen iets te klein! Die snorhaartjes zijn wel super cute.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:17

Leuke stijl, inderdaad wat anders!

Ik kijk wat raar tegen de neus aan. Kan er niet echt de vinger op leggen maar je kijkt zeg maar wat schuin tegen het hoofd aan en je kijkt tegen de neus aan of je er rechtover staat. De neus zou wat meer gekanteld mogen zijn zeg maar.
En de voorbenen kloppen niet, vooral voor ns links voor is erg kort/niet in verhouding.

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 06:40

Dankjewel voor Jullie reacties !

Ik kijk ook raar tegen de neus aan haha. Maar omdat het met inkt is weet ik niet of ik deze nog kan veranderen.
Linkerbeen zat ik al elke les aan te prutsen, vind benen altijd erg lastig.
Het hoofd heb ik expres was langer gemaakt, omdat ik het een beetje spiegelde aan mijn eigen paard, die heeft een veelste groot hoofd haha

Super bedankt voor de tips ik ga ermee aan de slag, misschien kan ik dat been nog veranderen en de kogels ook. Top!