[FOTO] Afstudeerproject Fotovakschool

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loontje_

[FOTO] Afstudeerproject Fotovakschool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 13:01

Het is zo ver! Ik ga afstuderen aan de Fotovakschool! *\o/*
Na veel zwoegen, twee afgekeurde ideeën is dit het derde idee voor de expositie geworden.

Ik ben super benieuwd wat voor verhaal jullie bij het zien van deze foto's krijgen, en of dat hetzelfde verhaal is waarmee ik deze serie gemaakt heb.

Tip: Zet je beeldscherm niet al te donker en probeer geen felle weerspiegeling van de zon te hebben,
deze serie is met volle maan gemaakt en er zijn details zichtbaar wanneer je je beeldscherm niet donker hebt of in het zonlicht houdt.

#1.
Afbeelding

#2.
Afbeelding

#3.
Afbeelding

#4.
Afbeelding

Tips zijn van harte welkom!
Ik laat de foto's binnenkort afdrukken op Dibond of Forex en daarna komen ze te hangen in Foto21 in Bredevoort (http://www.dutchfoto.nl/foto21/) :)

Groetjes!

hollyfield

Re: [FOTO] Afstudeerproject Fotovakschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:25

Hele gave foto's !! Wat ik er het eerste uithaal is dat de herten soort van over dat meisje waken ?

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:09

Gaaaaf Lione!! Waauw! Ik haal er hetzelfde uit als hollyfield?

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:32

Wauw!!! Super foto's!!! <3
(Ik vraag me wel stiekem af hoe je die herten gefotografeerd hebt :o )

Ik zie er in dat de herten het meisje haar totem zijn, zoals bij de indianen?
Of een deel van haar, van haar persoonlijkheid?

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:10

Allereerst; wat een ontzettend gave serie...! Kan altijd zo genieten van jouw werk.
Het zijn echt typisch foto's van jouw hand.

Ik vind het altijd lastig om naar iemands insteek te gissen als ik het voorafgaande proces niet heb gezien (Zo typisch kunstacademie, haha), maar dat is misschien ook precies waar je naar zoekt.

De sfeer is in ieder geval heel typerend; je zet een wat zware toon aan door de ruis en de overvloedige zwart-tinten. Daartegenover zet je echter heel bewust je licht neer en creëer je een diepte in je foto's die zowel verstikkend als intrigerend werkt. Je hele setting; de compositie, licht en uitdrukking van je model zorgt er voor dat je als kijker de foto's ondanks de zware toon niet onprettig vind. Ze lijken altijd een stukje droom/hoop te bevatten. Heel tof!

In iedere individuele foto laat je hoe dan ook drie elementen terugkeren; de personages, het weergeven met geringe hoeveelheid licht en een ietwat gebogen composities. Je laat door de plaatsing van de beeldelementen de kijklijnen heel mooi cirkelen.

Inhoudelijk gezien en puur verhalend doet de serie mij voornamelijk denken aan een personage die achtereenvolgend afwacht, zoekt, communiceert en ten slotte 'berust'. Bijna als een nachtmerrie/droom-setting.
Maar ik kan er natuurlijk ook volledig naast zitten. :D

Hoe dan ook; onwijs tof beeld!

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 20:11

Bedankt voor de reacties, en ook voor de uitgebreide van jou Leonyr! Leuk om te lezen hoe andere mensen tegen de foto's aankijken.
De insteek van mij was inderdaad een nachtmerrie/droom in combinatie met de totemdieren van de Indianen. Omdat ik in een nogal in een hele nare periode zit wilde ik een serie maken wat juist de kracht, de hoop naar voren brengt. Dat je nooit alleen bent, dat er altijd een kracht bij je is op je levenspad, hoe donker ook...