) maak ik sieraden van en met haar (paarden, honden, katten etc.)Dit zijn armbanden zoals deze:

Gevlochten colliers:

Maar ook gevulde glaskralen verwerkt in allerlei sieraden

En sinds een kortere tijd omdat ik zelf zo dol ben op de bijbehorende brede leren armbanden(we houden het weer algemeen qua tijd trouwens want als ik erover na ga denken zal ik wederom zien dat het al langer is dan ik denk
). Chunks/Snaps/Drukknopen met haar/foto/vacht etc.

Nu kreeg ik regelmatig het verzoek of er niet een tandje, een bloem of iets anders 3D in een chunk kon. Tja...onder een glaasje passen alleen heeeeeele platte dingen dus 'nee helaas'. Nu is het zo dat ik een hele poos (
) geleden eens met Resin/Kunsthars "gespeeld" heb. Destijds heb ik het als 'zeer bewerkelijk' en 'tijdrovend' aan de kant geschoven tot 'morgen als ik meer tijd heb'. Nu bleek 'morgen' een aantal jaren later te zijn maar dit keer werd ik zo enthousiast van de resultaten dat ik vastbesloten ben om nog wat andere dingen die ik bedacht heb ook uit te willen voeren.Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Dit is een chunk met zwarte achtergrond en deeltjes as van een hondje. Ik vind het bijzondere hieraan dat je nooit zou vermoeden wat het is. Hoewel je het dus 'openlijk' draagt, blijft het heel dicht bij je omdat (als je het niet vertelt) niemand er bij stil zou staan.

Het mooie van werken met resin is dat je met verschillende laagjes kunt werken waardoor er een diepte-effect ontstaat (op elk laagje kun je een andere 'toevoeging' plaatsen, helaas komt dit op de foto niet goed tot z'n recht)
Dit is een hoefijzertje op een zilverkleurige achtergrond met in de laag daarboven (witte) wintervacht van de pony van onze dochter en in de laag daar weer boven zilverkleurige glitters. Waarschijnlijk zouden de haartjes op een donkere achtergrond beter zichtbaar zijn maar ons dochtertje is 'zilver-fan'

Omdat je nu eenmaal de mogelijkheden wil uitproberen, is dit een melk-kies van onze oudste zoon

Dit zijn kleine deeltjes van (bloem)blaadjes, takjes e.d. uit het gedroogde bruidsboeket van mijn zusje

Deze twist chunk heeft een goudkleurige achtergrond met in het midden een goudkleurig glaskristal. De zwarte lijn die je ziet is een enkele staarthaar van onze Fjord. In een laagje daarboven dan nog wat goudkleurige glitter.

Tenslotte kwam ik weer uit bij een haarboompje. Heel wat tijd geleden (;) ) maakte ik kettinkjes met haarboompjes waarbij ik een shortcut gebruikte (namelijk resinstickers). Dit keer dus met echte resin. Het stammetje en de takjes zijn gemaakt van 1 enkele staarthaar van onze jongste Fjord! De bloempjes zijn echte droogbloempjes en glitter en het "gras" zijn microballs.

Hoewel het dus behoorlijk wat werk is, ben ik zo blij met hoe het eruit komt te zien dat ik nog heel wat dingen wil proberen!
maar dat deed ik dus al. Ik zal je onthouden! Vind het echt prachtig

Ze zijn echt in de minderheid.