Resin Revisited: Paardenhaarboompjes, as, vacht etc.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

Resin Revisited: Paardenhaarboompjes, as, vacht etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 12:44

Al geruime tijd (ik weiger te bedenken hoe lang exact inmiddels want dan schrik ik zo hoeveel tijd er inmiddels alweer verstreken is :P) maak ik sieraden van en met haar (paarden, honden, katten etc.)

Dit zijn armbanden zoals deze:

Afbeelding

Gevlochten colliers:

Afbeelding

Maar ook gevulde glaskralen verwerkt in allerlei sieraden

Afbeelding

En sinds een kortere tijd omdat ik zelf zo dol ben op de bijbehorende brede leren armbanden(we houden het weer algemeen qua tijd trouwens want als ik erover na ga denken zal ik wederom zien dat het al langer is dan ik denk :P). Chunks/Snaps/Drukknopen met haar/foto/vacht etc.

Afbeelding

Afbeelding

Nu kreeg ik regelmatig het verzoek of er niet een tandje, een bloem of iets anders 3D in een chunk kon. Tja...onder een glaasje passen alleen heeeeeele platte dingen dus 'nee helaas'. Nu is het zo dat ik een hele poos ( ;)) geleden eens met Resin/Kunsthars "gespeeld" heb. Destijds heb ik het als 'zeer bewerkelijk' en 'tijdrovend' aan de kant geschoven tot 'morgen als ik meer tijd heb'. Nu bleek 'morgen' een aantal jaren later te zijn maar dit keer werd ik zo enthousiast van de resultaten dat ik vastbesloten ben om nog wat andere dingen die ik bedacht heb ook uit te willen voeren.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Dit is een chunk met zwarte achtergrond en deeltjes as van een hondje. Ik vind het bijzondere hieraan dat je nooit zou vermoeden wat het is. Hoewel je het dus 'openlijk' draagt, blijft het heel dicht bij je omdat (als je het niet vertelt) niemand er bij stil zou staan.

Afbeelding

Het mooie van werken met resin is dat je met verschillende laagjes kunt werken waardoor er een diepte-effect ontstaat (op elk laagje kun je een andere 'toevoeging' plaatsen, helaas komt dit op de foto niet goed tot z'n recht)
Dit is een hoefijzertje op een zilverkleurige achtergrond met in de laag daarboven (witte) wintervacht van de pony van onze dochter en in de laag daar weer boven zilverkleurige glitters. Waarschijnlijk zouden de haartjes op een donkere achtergrond beter zichtbaar zijn maar ons dochtertje is 'zilver-fan' :P

Afbeelding

Omdat je nu eenmaal de mogelijkheden wil uitproberen, is dit een melk-kies van onze oudste zoon :P

Afbeelding

Dit zijn kleine deeltjes van (bloem)blaadjes, takjes e.d. uit het gedroogde bruidsboeket van mijn zusje
Afbeelding

Deze twist chunk heeft een goudkleurige achtergrond met in het midden een goudkleurig glaskristal. De zwarte lijn die je ziet is een enkele staarthaar van onze Fjord. In een laagje daarboven dan nog wat goudkleurige glitter.

Afbeelding

Tenslotte kwam ik weer uit bij een haarboompje. Heel wat tijd geleden (;) ) maakte ik kettinkjes met haarboompjes waarbij ik een shortcut gebruikte (namelijk resinstickers). Dit keer dus met echte resin. Het stammetje en de takjes zijn gemaakt van 1 enkele staarthaar van onze jongste Fjord! De bloempjes zijn echte droogbloempjes en glitter en het "gras" zijn microballs.

Afbeelding

Hoewel het dus behoorlijk wat werk is, ben ik zo blij met hoe het eruit komt te zien dat ik nog heel wat dingen wil proberen! :)

Tezzy

Re: Resin Revisited: Paardenhaarboompjes, as, vacht etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:47

Wauw! Ergg gaaf gedaan zeg!
Ik zou graag nog eens iets willen met een paardenhaar armband met een glaskraal eraan, altij gedacht dat dat onmogelijk is. Maar nu ik jou creaties zie...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:48

Hoe maak je eigenlijk sieraden van hondenhaar? :)
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik je heel uniek vind met het vullen van die chunks!

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:53

Die glaskralen zijn prachtig! Ik kon op je site de prijs er niet voor vinden, mag ik weten wat die (ongeveer) is? Als je de prijs hier niet neer wilt zetten, zou je mij dan een pb willen sturen? :)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 12:53

Dank jullie :)

@Meraki - In 2 van de 3 holle glaskralen op de foto hierboven zit toevallig hondenhaar maar het kan ook in chunks of bijvoorbeeld aan een kettinghanger. Vlechtwerk is over het algemeen voorbehouden aan staart- of manenhaar van pony's/paarden want daarvoor is uiteraard meer lengte nodig :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:14

Ik denk, ik volg je even op Facebook :') maar dat deed ik dus al. Ik zal je onthouden! Vind het echt prachtig <3

Caro_Vladi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:17

Wauw wat een prachtige creaties, echt heel mooi!!
Ik heb nog een pluk haar van mijn overleden hondje en zit er al heel lang over na te denken wat ik daar mee zou kunnen doen, dit brengt mij op ideeën.

Vind vooral de chunks met dat resin heel erg mooi. Zou zoiets ook kunnen aan een ketting? Vergelijkbaar met de chunk waar het hoefijzertje in zit maar dan met een hondenbotje/-pootje of iets dergelijks?
Laatst bijgewerkt door Caro_Vladi op 01-06-15 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:41

Wat ontzettend mooi!
Ik heb je website even doorgestuurd aan iemand die net haar hondje heeft verloren.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:45

Hondenhaar, kan je zeker ook wel in je hars stoppen toch?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 19:35

Bedankt voor de complimenten

Caro_Vladi schreef:
Wauw wat een prachtige creaties, echt heel mooi!!
Ik heb nog een pluk haar van mijn overleden hondje en zit er al heel lang over na te denken wat ik daar mee zou kunnen doen, dit brengt mij op ideeën.

Vind vooral de chunks met dat resin heel erg mooi. Zou zoiets ook kunnen aan een ketting? Vergelijkbaar met de chunk waar het hoefijzertje in zit maar dan met een hondenbotje/-pootje of iets dergelijks?

Ja hoor dat kan ook aan een kettinkje en met hondenhaar (er zijn ook chunk kettinkjes trouwens).

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:25

heel gaaf! ik ga op je site kijken wat een armbandje kost :)

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:31

Ik heb 2 gevlochten armbanden van Nathalie. In het begin was ik heel bang met het dragen dat ze kapot zouden gaan, maar ze houden zich beide super.

Die harsdingen zijn erg leuk.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:01

die eerste armband vind ik zo mooi hé. Ik ben er al verliefd op sinds ik hem op FB zag. Vraag mij af of het Pluizebeest genoeg donkere haren zou hebben voor zo'n armband.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:33

Ik had paar maanden terug een topic geopend voor goede adressen.
ik bewaar deze ook.
Heb nog geen keus gemaakt.
zien er goed uit!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:38

Waaauw wat lever je prachtig werk!

Zo'n ring lijkt me suuuupermooi...

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 17:53

Bedankt weer voor de complimenten :) Het is natuurlijk altijd super om te lezen dat andere mensen iets ook mooi vinden waar je zelf enthousiast over bent! :D

jokari schreef:
die eerste armband vind ik zo mooi hé. Ik ben er al verliefd op sinds ik hem op FB zag. Vraag mij af of het Pluizebeest genoeg donkere haren zou hebben voor zo'n armband.

Zitten daar uberhaupt donkere haren tussen dan? Dacht dat de staart meer "vanille-ijs" was :P :P :P

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:05

ja toch wel, maar ik heb gisteren die staart eens goed bekeken en ik geloof nooit dat ik er voldoende donkere haren kan uit halen voor zo'n armband. := Ze zijn echt in de minderheid. :D
Vanille-ijs ziet er nu een beetje smerig uit, ik geloof dat ik die zaterdag maar eens goed in de was ga zetten.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:17

Wat gaaf!! Ik ben echt heel erg blij met de sieraden die hier zaterdag binnen kwamen :D Dit is wel weer een hele mooie aanvulling!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 12:25

LovingTweety schreef:
Wat gaaf!! Ik ben echt heel erg blij met de sieraden die hier zaterdag binnen kwamen :D Dit is wel weer een hele mooie aanvulling!

Dank je :D

@ jokari- dan kun je altijd nog voor een 'light' versie gaan op leer....maar 120 haren nodig (en de helft dus donker) ;)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:51

nah ik vind deze juist zo mooi. :D
Zal eens moeten kijken of er verschil genoeg zit tussen de staarten van Pluis en Cook, maar ik vrees er een beetje voor (Cook = haflinger).

120 haren voor de light versie ?? Hoeveel zitten er dan in deze ? 300 ofzo ??
Hoe noemt deze trouwens ? Kan het dat ik 'm nog niet op je site vind ?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:59

Wat super mooi gedaan weer!!
(heb eerder een tassenhanger met een kraal met m'n pony en zijn haar laten maken en die blijft ook super mooi :D )

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 16:46

jokari schreef:
nah ik vind deze juist zo mooi. :D
Zal eens moeten kijken of er verschil genoeg zit tussen de staarten van Pluis en Cook, maar ik vrees er een beetje voor (Cook = haflinger).

120 haren voor de light versie ?? Hoeveel zitten er dan in deze ? 300 ofzo ??
Hoe noemt deze trouwens ? Kan het dat ik 'm nog niet op je site vind ?

Dit is de dubbelzijdig en inderdaad dit zijn er ongeveer 300 (met licht haar wat meer, dat is meestal dunner dan donker haar ;))

Dank je 'Kentaro' :D