Digitale tekening te plastic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLeonietje

Digitale tekening te plastic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 10:42

Hey,

ik ben bezig met een digitale tekening, ik werk denk ik heel anders dan de meeste mensen, ik maak namelijk allemaal kleurvlakken en blend deze dan soort van door elkaar. Nu vind ik alleen dat voor/bovenkant van het hoofd heel erg plastic lijkt, wie weet hoe ik dit op kan lossen?
Dit is trouwens mijn 2e digitale tekening dus het is nog niet perfect ofzo :D

Afbeelding

Kaus

Re: Digitale tekening te plastic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:47

Ziet er op zich al netjes uit :j
Zo te zien heb je de tekening over getrokken? Probeer op z'n minste dan wel strakke lijnen te maken. Vooral bij het halster zijn de lijnen er kriebelig.

Verder mis ik diepte en kleur. De manen zijn nu één zwart vlak terwijl daar wel 100 kleuren zijn. Het leuke aan digitaal tekenen is dat je al die kleuren ook hebt, gebruik ze!

Overigens vind ik je tekening niet plastic lijken maar simpelweg nog niet af. Ik zou deze meer gaan uitwerken. Kijk goed naar schaduwen, kleuren en diepte. Probeer vooral uit, mocht je het niet mooi vinden kunnen je het altijd weer verwijderen.

xLeonietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 12:11

Kaus schreef:
Ziet er op zich al netjes uit :j
Zo te zien heb je de tekening over getrokken? Probeer op z'n minste dan wel strakke lijnen te maken. Vooral bij het halster zijn de lijnen er kriebelig.

Verder mis ik diepte en kleur. De manen zijn nu één zwart vlak terwijl daar wel 100 kleuren zijn. Het leuke aan digitaal tekenen is dat je al die kleuren ook hebt, gebruik ze!

Overigens vind ik je tekening niet plastic lijken maar simpelweg nog niet af. Ik zou deze meer gaan uitwerken. Kijk goed naar schaduwen, kleuren en diepte. Probeer vooral uit, mocht je het niet mooi vinden kunnen je het altijd weer verwijderen.

Heel erg bedankt voor de tip! Ik had alleen de manen nog niet gedaan en de onderkant van het hoofd dus dat klopt :D En ik heb hem niet overgetrokken, ik heb gewoon eerst de vorm een beetje na geschetst en die ingekleurd

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:19

Gewoon niet blenden. Klinkt in eerste instantie stom, maar door juist niet te blenden kom je véél verder met je tekening. Je kan veel beter een zachte brush pakken met een lage opacity en dan vaker over een bepaald stuk heen gaan. Dan komt je tekening meer tot leven en kan je een eigen stijl ontwikkelen. Blenden gebruiken wanneer bovenstaande methode niet geheel heeft gewerkt bij een bepaald stuk is niet erg, maar alleen blenden laat je tekening er 'plat' uitzien.

Dit is wel een leuke:
http://www.deviantart.com/art/Tutorial- ... -306838986

xLeonietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 12:32

Heel erg bedankt, ik zal het eens proberen

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 14:42

Welk programma gebruik je? Ik vind hem overigens ook niet plastic lijken. Ik zou zeggen, eerst even lekker door gaan met basiskleuren erop zetten, nog niet blenden, en dan later gewoon met tussenkleuren de overlopen mooi maken. En aan het einde kan je dan je focussen op de details waardoor het er waarschijnlijk al minder gladgestreken uit gaat zien :)