[WIP][DIGI] Tjaa ik wilde het ook eens proberen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chasingmood

[WIP][DIGI] Tjaa ik wilde het ook eens proberen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 11:51

mooie titel he :Y)

Zoals de titel dus al zegt, ik zie altijd van die prachtige kunstwerken voorbij komen op bokt. Nou, het tekenen in het echt doe ik zelf wel al jaren, maar nog nooit heb ik digitaal getekend, en na steeds maar jaloers gemaakt te worden door die kunstwerken op bokt, dacht ik het ook maar eens te gaan proberen.
Nou.. dat viel dus zwaar tegen :') :=

Ik begon met het idee een realistisch paard te maken maar dat lukte me dus echt niet, dus halverwege ben ik maar bewust verder gegaan met het wat minder realistisch maken.

Ik gebruik gewoon paint, met een laptop muispad, en geen referentie foto, schets ook uit het hoofd gemaakt, dus het zal hier en daar zeker niet kloppen, maar dat ik het voordeel van het niet realistisch maken :Y)

Wat het eigenlijk moet voorstellen weet ik ook niet :') een arabier? maar toch weer niet helemaal..
Is ie bruin? ja.. maar toch ook weer niet helemaal..
Kortom, er klopt helemaal niks van _O-

Dus sorry als je dit topic aanklikte om een mooi kunstwerk te zien, want dat zul je niet vinden hier, maar ik hoop toch wat tips te kunnen ontvangen om verder te gaan, want vooral de voorpluk zit me heel erg tegen, het is nu gewoon 1 stuk haar, inplaats van allemaal haartjes.

Genoeg gepraat, hier de eerste 3 wips:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

UhNee

Re: [WIP][DIGI] Tjaa ik wilde het ook eens proberen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 11:54

Leuk! Kaak is wel wat te bol en neus iets te smal, maar ik vind het al een leuk begin! Gimp is trouwens een gratis te downloaden programma, waarbij je veel meer mogelijkheden hebt, verschillende brushes etc. Aanrader!

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 12:01

UhNee schreef:
Leuk! Kaak is wel wat te bol en neus iets te smal, maar ik vind het al een leuk begin! Gimp is trouwens een gratis te downloaden programma, waarbij je veel meer mogelijkheden hebt, verschillende brushes etc. Aanrader!

Die heb ik inderdaad een tijdje terug een keer gedownload, maar ik snapte er geen bal van _O-
Over de kaak ben ik het inderdaad eens! maar dat zal ook vooral komen door dat kleurgebruik in een circular motion.. (nederlands woord?)
Ik ben van plan voor dit werkje niks meer te veranderen aan wat er al is, en vooral nog af te maken wat er nog niet is. Het was toch maar even voor de lol :=

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:14

GIMP is best makkelijk mocht je het begrijpen (PS daarin tegen ; heb het meer dan 2 jaar maar snap er nog echt helemaal niks van :'))

Goed begin! :)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 21:50

Dankjewel! nog tips voor de manen?