[TEK] Olaf...!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_King

[TEK] Olaf...!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 12:46

Hoi Bokkers!

Ik zou ik weer es iets tekenen. Maar wat...
Nou, Olaf! Wie kent hem niet?! :D

Ben helaas vergeten tussendoor foto's te maken.
Ik ben nog niet klaar, en zoek tips hoe ik mijn tekening nog kan verbeteren. Vooral qua achtergrond.
Ben er nu zo'n 1-2 uur mee bezig geweest

Dus brand los! Wat kan ik verbeteren? *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

Deze is bewerkt omdat ik toch op de foto's echt zie dat het er anders uitziet dan op de tekening zelf, zoals de mond en ogen op de tekening echt zwart zijn en op de foto's niet. Dit geeft meer een beeld hoe het eruitziet. De mond is op deze foto misschien weer iets te zwart... Maar ja.. :')
Afbeelding

Graag opbouwend commentaar!! :o

Naomi_King

Re: [TEK] Olaf...!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 14:44

Niemand? :o

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:46

leuk gedaan :)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:49

Wat leuk!!
Ik heb wel het idee dat de pupillen scheef zijn en zijn (voor de kijker) linkerwang daar zie ik iets geks aan alsof die verhouding niet helemaal klopt

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:49

Leuk! Heb je de achtergrond geschilderd? Ik vind de achtergrond leuk zo, daardoor word de aandacht echt naar olaf toe getrokken. Misschien wat 'vage' sneeuwsterren toevoegen? Ik zou verder wel wat strakker te werk gaan. Zo kun je zien dat zijn (voor ons) linkerarm een beetje vaag is, alsof hij nog niet af is. Net zoals de randen van de zwarte knopen op zijn borst. Daar missen wat hapjes uit, als je begrijpt wat ik bedoel :) Verder kijk ik ook een beetje raar tegen de pupillen aan? Zijn linkerpupl lijkt zo klein en bijna vierkant in tegenstelling tot de rechter pupil. De wortel vind ik wel erg leuk!

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:50

Ik vind hem er erg leuk uit zien :) Echt heel herkenbaar Olaf +:)+
Alleen dacht ik bij eerste blik dat de sneeuwvlokjes takjes van een boom waren. Ik weet niet of de planning was om ze nog wit te maken? Dat zou ik persoonlijk wel doen. Dan lijkt het direct meer sneeuwvlok.
Verder zou er nog een klein beetje schaduw in Olaf zelf kunnen. Bijvoorbeeld met een beetje licht blauw, licht schaduw aanbrengen. Ik denk dat hij dan nog wat meer tot leven komt.

Ik ben in ieder geval benieuwd hoe hij eruit zal zien als hij af is ^^

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 15:11

Bedankt allemaal!

@gillbo: Bedankt voor de tip, zie nu inderdaad ook dat het pupil en de linkerwang niet helemaal kloppen. :o

@UhNee: Nee, de achtergrond getekend. Bedankt voor de tips :D Heb je misschien een tip voor postloden, omdat, hoe scherp ik ze ook slijp, ze blijven enorm dik kleuren. Hierdoor vind ik het heel moeilijk om zulke dingen als takjes netjes te tekenen.

@Bimmerd: Bedankt voor het compliment! Ja die sneeuwvlokjes zouden ook eerst wit worden, maar zoals ik hierboven al zie lukte dat niet om het wit te maken helaas. dan kreeg je hele dikke en onherkenbare vlokjes, maar zal ff kijken of ik er nog iets aan kan veranderen!