Camera/lens beschermen tegen stof/zand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ricie

Camera/lens beschermen tegen stof/zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 18:56

Hallo allemaal,,

Ik heb een vraagje, namelijk vraag ik me af of jullie weten hoe ik miss het beste mijn spiegelreflex kan beschermen tegen zand?

Morgen ga ik wat foto's maken bij een Autocross en heb er eigenlijk niet eerder aan gedacht. Hoef geen lenzen te wisselen dus dat scheelt al iets.

Hebben jullie tips hoe ik mijn apparatuur het beste kan beschermen?

Naoom_

Re: Camera/lens beschermen tegen stof/zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:28

Sowieso een filter voor je lens doen als je deze hebt en ik zou de zonnekap er ook op schroeven. Daarnaast kan je weinig meer doen denk ik. Er bestaan wel van die bodycovers geloof ik voor dit soort omstandigheden.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:31

Ricardo, het scheelt al enorm als je body en objectief weathersealed zijn. Dan krijg je iig geen stof/zand naar binnen. Als je body en objectief niet weathersealed zijn gewoon beetje voorzichtig doen en dan valt het wel mee, omdat je geen lenzen hoeft te wisselen. Je zonnekap heb je er toch sowieso op zitten? O:) Zonnekap helpt verder niet echt tegen stof, nou ja mss tegen neerdwarrelend stof. Als je door het stof vaak je front element moet poetsen is een filter erop wel fijn zodat je ongeneerd met je shirt de lens kan poetsen de hele dag zonder dat jij je zorgen hoeft te maken over je front element. :) Dat is dan ook de enige reden dat ik er soms een UV-filter op heb zitten. Als ik bijvoorbeeld op het strand sta te fotograferen en gewoon weet dat ik regelmatig zandjes en opspattend water/schuim van mijn lens af kan gaan poetsen.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 20:35

Dankjewel voor de reactie's! Weet niet of mn lensen weathersealed zijn, body's wel. UV heb ik ook dus dat moet dan idd geen probleem zijn denk ik.