[FOTO] fotograferen op concours!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSanneE_98

[FOTO] fotograferen op concours!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 21:28

Hallo medebokkers! :)

Met pasen ben ik in Etten-Leur geweest om wat foto's te maken van de cross, na lang wikken en wegen heb ik toch besloten om deze foto's hier te plaatsen

Even kort wat informatie:
- Ik ben sinds vorig jaar de trotse eigenaar van een CANON EOS 550D, hier fotografeer ik best vaak mee! (Mag ook wel voor die prijs :') )
- Dit is pas mijn 2e keer dat ik echt naar een wedstrijd ga om te fotograferen, ik vind het nog erg lastig om hier de juiste instellingen voor te kiezen
- De kwaliteit is enorm achteruit gegaan door het verkleinen, daar baal ik echt enorm van. Weet iemand toevallig nog een goede uploadsite die de foto's verkleint zonder dat de kwaliteit meteen naar beneden gaat?

Tips en commentaar is altijd welkom, daar leer ik alleen maar van!!
Ik heb links en rechts wat rondgelopen, dus niet specifiek bij 1 bepaalde sprong gezeten.

De kwaliteit van mijn foto's is helaas achteruit gegaan bij het uploaden, waar ik best van baal!! Welke uploadsite gebruiken jullie meestal?

Geniet van de foto's, zoals ik heb genoten van de dag!! :)

1. Ik heb het grootste deel van mijn tijd doorgebracht bij deze hinderniscombinatie!
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Bij de waterbak, helaas was er alleen aan deze kant plaats, dus kijken we maar vol in de kont an de hindernis :+
Afbeelding

4. in het veld
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Z pony's in het veld!
Afbeelding

7. Idem
https://farm8.staticflickr.com/7683/168 ... d5a1_z.jpg

8.
Afbeelding

9. ik vond dit een bijzonder mooie hindernis!
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Deze vind ik zelf heel erg gaaf! (Maar hier zaten zo veel fotografen dat ik hopeloos doorgelopen ben :') )
Afbeelding

Nogmaals, Tips van harte welkom, ik ben lekker aan het oefenen en fotograferen voor mijn hobby.

:)F

CxB

Re: [FOTO] fotograferen op concours!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 23:06

Vind het alsnog erg gave foto's! Cross blijft gaaf <3

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 05:13

Wauw, hele gave foto's! Knap werk, lijkt me qua timing best lastig.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 07:14

Gave foto's hoor! Vooral die van de paarden/pony's over het veld zijn mooi gelukt!

Niet dat ik ooit zulke foto's zou kunnen maken, maar toch wil ik je een tip geven. Misschien kun je er voor jezelf toch wat mee ;) De foto's in het bos zijn wat onoverzichtelijk. De bomen op de achtergrond lijken superscherp, waardoor ze heel erg de aandacht trekken. Door wat meer op de combinatie te focussen (dus het bos wat onscherper te maken), krijg je misschien een wat rustiger beeld.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 07:30

Laatste twee zijn mijn favoriet!!

Maar ik heb wel vreselijk moeten lachen soms om die uitdrukkingen op de gezichten van de ruiters.
Al ben je nog zo een koele kikker op je paard......soms ontkom je er gewoon niet aan :))

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 07:43

mirriezz schreef:
Gave foto's hoor! Vooral die van de paarden/pony's over het veld zijn mooi gelukt!

Niet dat ik ooit zulke foto's zou kunnen maken, maar toch wil ik je een tip geven. Misschien kun je er voor jezelf toch wat mee ;) De foto's in het bos zijn wat onoverzichtelijk. De bomen op de achtergrond lijken superscherp, waardoor ze heel erg de aandacht trekken. Door wat meer op de combinatie te focussen (dus het bos wat onscherper te maken), krijg je misschien een wat rustiger beeld.

Dat vind ik wel een goede! Bedankt!!

RaafSmits schreef:
Laatste twee zijn mijn favoriet!!

Maar ik heb wel vreselijk moeten lachen soms om die uitdrukkingen op de gezichten van de ruiters.
Al ben je nog zo een koele kikker op je paard......soms ontkom je er gewoon niet aan :))

_O-

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:07

Mooie foto's hoor, kwaliteit valt inderdaad wat tegen :P

Bij Tinypic.com houd je volgens mij nog een redelijke kwaliteit over!

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:06

Ik verklein altijd eerst in Photoshop en dan pas upload ik mijn foto's via Tinypic. Ik weet niet met welk bewerkingsprogramma jij werkt, misschien moet je even kijken of het met jouw programma ook mogelijk is? :)

Leuke foto's trouwens! Doe zo verder :)

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:14

Die schimmel en die bruine in hethet oranje is en bekende van me heb je dat nog meer foto's van?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:16

Ik vind het gave foto's, maar ik krijg bij een groot deel van je foto's het gevoel dat je ze achteraf verscherpt hebt (met bijvoorbeeld photoshop). Ik kan het helemaal mis hebben hoor. Maar mocht het niet zo zijn, er is niets mis met een beetje aanscherpen, maar het is snel te veel.
Als je wat minder scherptediepte creëert (dus de achtergrond minder scherp dan het onderwerp) komt je onderwerp beter naar voren.
Voor de rest mooie foto's hoor!

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:43

Je zou trouwens qua verzadiging, helderheid en contrast de foto's misschien net wat levendiger kunnen maken. Is maar net waar je van houdt.

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 11:15

RusselNuwell schreef:
Ik vind het gave foto's, maar ik krijg bij een groot deel van je foto's het gevoel dat je ze achteraf verscherpt hebt (met bijvoorbeeld photoshop). Ik kan het helemaal mis hebben hoor. Maar mocht het niet zo zijn, er is niets mis met een beetje aanscherpen, maar het is snel te veel.
Als je wat minder scherptediepte creëert (dus de achtergrond minder scherp dan het onderwerp) komt je onderwerp beter naar voren.
Voor de rest mooie foto's hoor!

Ik heb ze niet aangescherpt, wel het contrast licht verhoogd. Het ongelofelijk net-schep beeld komt van het verkleinen, vandaar dat ik het even erbij vermeldt had :)

marijkiiii schreef:
Mooie foto's hoor, kwaliteit valt inderdaad wat tegen :P

Bij Tinypic.com houd je volgens mij nog een redelijke kwaliteit over!

Baalde ik ook enorm van, want als ik ze zo bekijk hebben ze veel meer kwaliteit. Ik zal tinypic eens proberen!

Asselruiter schreef:
Ik verklein altijd eerst in Photoshop en dan pas upload ik mijn foto's via Tinypic. Ik weet niet met welk bewerkingsprogramma jij werkt, misschien moet je even kijken of het met jouw programma ook mogelijk is? :)

Leuke foto's trouwens! Doe zo verder :)

Ik bewerkt ook met photoshop! Dat zou ik misschien ook eens kunnen uitproberen, aangezien dit gewoon jammer is ;(

zanakuzies schreef:
Die schimmel en die bruine in hethet oranje is en bekende van me heb je dat nog meer foto's van?

zanakuzies schreef:

Dus die van foto 1 en van de laatste foto's? Geloof het wel, PB me anders even!

marijkiiii schreef:
Je zou trouwens qua verzadiging, helderheid en contrast de foto's misschien net wat levendiger kunnen maken. Is maar net waar je van houdt.

Heb ik inderdaad ook geprobeerd, maar vond ik bij deze foto's net niet passend. Bij je idee denk ik heet veel aan de foto's van Victor Krijt, die hebben altijd een mooi contrast en zijn levendig. Maar het is inderdaad iets waar je van moet houden.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 12:36

Je kan dat echt heel eenvoudig doen met Photoshop, dus doen zou ik zeggen ;)

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:17

Ik heb mappen via picassa of inderdaad via tinypic. Verder zijn de ideeën van de foto's wel gaaf dus inzicht heb je! Probeer storende dingen zoals paaltjes lintjes mensen etc te vermijden of zoveel mogelijk weg te werken. Waar heb je, je ISO op staan? En wat is je sluitertijd/diafragma en witbalans?