Ik ben nu al ongeveer 2 jaar in het bezit van een canon 1100D. Vandaag moest ik fotograferen op een springwedstrijd. Nu ik naar de foto's zit te kijken valt me het op dat er geen een haarscherp of sommige gewoon helemaal niet scherp zijn
Voorbeeldjes:

instellingen:

instellingen:

Verschillende sluitertijden maakt dus ook niet echt een verschil, heb hem ook op 1500 gehad, nogsteeds hetzelfde probleem. Ik zat uiteraard niet tegen de zon in, dus daar heeft het niet mee te maken (ik merk dat hij meer moeite heeft met tegen de zon in namenlijk, of schuinvoor etc ) Hij heeft eigenlijk altijd goede foto's gemaakt.
Maar eigenlijk nooit helemaal haarscherp.
Ik fotografeer met een 55-250 - 4.5-5.6 lens die ik sinds december heb.
Morgen wil ik testen of hij met mijn kitlens ook zulke foto's maakt, dan weet ik of het aan de lens ligt of niet. Mocht het aan de camera liggen, wat doe ik dan? Terug gaan naar de winkel, schoon laten maken (dan laat ik mijn lens gelijk ook erbij schoonmaken) of iets anders?
Alvast bedankt voor het antwoorden
edit: Natuurlijk staat mijn camera op AF en niet op MF
. Het heeft wellicht niet zoveel nut om het zelf te testen omdat je het toch niet zelf kan aanpassen met een 1100D maar het wordt toch nooit erger als je een paar foto's maakt?
)