[TEK] De kwelling dat we tekenen noemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fry

[TEK] De kwelling dat we tekenen noemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 21:03

Geërgerd kijk ik naar het potlood wat op de rand van het bureau balanseerd.
Hoe lang is het nou al geleden tot dat potlood over het papier heeft gedanst? Een half jaar? Misschien meer?
Tja, opnieuw beginnen... klinkt zo makkelijk maar vind de tijd maar is. Geloof me, ik heb het geprobeerd. Kleine schetsjes hier en daar, zomaar een uur verliezen aan dat het schetsje die je uiteindelijk woest doorkrast. 'Verdomme, ik kan het niet. Laat ook maar.'
Zovaak, zovaak heeft dat tafareel zich plaatsgevonden; bang om verloren te gaan in de tijd en eindigen met een papierprop in de vuilnisbak.
Maar welnu, terwijl ik mijn dagelijkse wandeling ditmaal door de Action maakte viel mijn oog op een pakje houtskool voor slechts 2 euro. Waar doen ze het toch van, peinsde ik. Nou, voor die 2 euro wil ik het nog wel riskeren. Gewapend met maarliefst twee pakjes nieuwe potloden en vol goede moed ging ik op huis aan.
Eerst je dagelijkse verplichtingen vervullen en dan tekenen, ja dat is het plan.
En ik heb het gedaan.
Ik. Heb. Het. Gedaan.
Het resultaat? Een tekening, van een paard maarliefst, leuk beest dat dier. Grove zwarte contouren gemaakt door de nieuwe houtskoolpotloodjes waar ik vanaf vandaag de verantwoording voor heb.
Oké, helemaal af is hij niet maar na een uurtje ploegen en vegen en doorzetten is dat acceptabel.
Hier toon ik u, een eerste tekening na een lange periode die niet in de prullenbak beland is:
Afbeelding

De spierpijn die morgen in de vingers te ervaren is na het oppakken van de oude hobby draag ik met trots bij me.

Laat die tips voor een volgend werk maar binnenstromen. Ik kan er weer tegenaan.

*Merk op dat deze tekst natuurlijk in sarcastische wijze geschreven is ;)

Nightingale

Re: [TEK] De kwelling dat we tekenen noemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:48

Leuk geschreven, hij is mooi geworden!

Wat ik je zou willen meegeven: oefen. Logisch dat je tekeningen wel eens mislukken als je het zo weinig doet, het komt ook niet uit de lucht vallen! Als je nou, de volgende keer dat je iets maakt waar je niet tevreden over bent, het niet opgeeft, maar het opnieuw probeert. En opnieuw. En opnieuw. En bewaar je pogingen, ik weet zeker dat je vooruitgang zult zien. Ik denk dat je zo heel ver kan komen, je lijkt wel goed te kunnen kijken (voor zover ik dat aan deze tekening kan zien).

Ik ben zelf geen echte tekenaar maar ik weet wat de kracht van oefening is, en ik denk dat veel bokkers die fantastische dingen kunnen maken het met me eens zijn :)

Succes! Laat nog eens wat zien hier, ik ben benieuwd.

primera

Re: [TEK] De kwelling dat we tekenen noemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:54

Zooo herkenbaar je schrijven ;) . Maar goed dat je weer bent door gegaan en je tekening nu niet in de prullemand is beland :).

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 10:10

Nightingale schreef:
Leuk geschreven, hij is mooi geworden!

Wat ik je zou willen meegeven: oefen. Logisch dat je tekeningen wel eens mislukken als je het zo weinig doet, het komt ook niet uit de lucht vallen! Als je nou, de volgende keer dat je iets maakt waar je niet tevreden over bent, het niet opgeeft, maar het opnieuw probeert. En opnieuw. En opnieuw. En bewaar je pogingen, ik weet zeker dat je vooruitgang zult zien. Ik denk dat je zo heel ver kan komen, je lijkt wel goed te kunnen kijken (voor zover ik dat aan deze tekening kan zien).

Ik ben zelf geen echte tekenaar maar ik weet wat de kracht van oefening is, en ik denk dat veel bokkers die fantastische dingen kunnen maken het met me eens zijn :)

Succes! Laat nog eens wat zien hier, ik ben benieuwd.

Bedankt ;)
Ik ga het proberen!
Mijn doelstelling: 2 tekeningen per week
Moet te doen zijn toch :D?