Het leek mij erg leuk om zoiets ook op bokt te doen. Ik heb gemerkt dat hier erg veel creatieve bokkers zijn, waarvan er ook heel wat zijn die haken. Het lijkt me leuk als zoveel mogelijk bokkers mee willen doen

Wat is de bedoeling?
* We haken granny squares van 10 cm bij 10 cm. Deze afmeting is strikt, omdat er anders scheve dekens komen.
* Wol van de action (Liza), Zeeman (Royal) of Wibra (Saskia) is goedkoop en geschikt voor granny's. Het is raadzaam om de aangegeven naalddikte te gebruiken.
* Als je granny's op wilt sturen, kan je mij PB'en voor mijn adres. Mocht het echt storm lopen in dit topic, dan ga ik opzoek naar nog meer mensen die de granny's aan elkaar willen maken.
* Alle kleuren zijn uiteraard toegestaan.
* TIP: Bij de Action kan je ook buisjes kopen waar veel verschillende maten haaknaalden in zitten. Lekker goedkoop en mocht je de smaak te pakken krijgen, heb je in ieder geval al een aantal haaknaalden in huis

Granny Squares zijn ook zeer geschikt voor de beginnende haker.
Ik heb een aantal handige links opgezocht voor het haken van granny's.
Een uitleg over alle haaksteken met duidelijke foto's kan je hier vinden:
http://www.allesoverhaken.nl/haaksteken.html
Mocht je het prettiger vinden om filmpjes te zien, dan is YouTube echt heel handig!
Ook heb ik een fijn filmpje gevonden van Wolplein, waar ze je laten zien hoe een Granny gehaakt wordt:
Mocht je granny's in verschillende kleuren willen haken (wel in het Engels):
Hier een voorbeeld foto van het uiteindelijke resultaat:

Mocht ik nog dingen vergeten zijn, dan hoor ik graag aanvullingen. Hetzelfde geldt voor goede ideeën: Kom maar door!

Ik hoop dat dit topic een groot succes wordt. Het lijkt mij leuk als we (de hakers dus) gezamenlijk een goed doel bedenken.