[TEK] dansend paar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirriezz

[TEK] dansend paar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 22:05

Eeuwen geleden lijkt het wel, dat ik mijn laatste tekening geproduceerd heb... Laatst voor een vriendin nog een keer dit projectje gestart.
Nu wil ik hem graag afmaken en aan haar geven. Maar zoals de tekening er nu uitziet, durf ik dat absoluut niet. Ik vind hem gewoon lelijk...
Maar, ik weet ook van mezelf dat ik behoorlijk kritisch kan zijn. Dus of het er echt niet uitziet, of dat ik scheel kijk weet ik niet. Wat vinden jullie?

Mijn skills kunnen absoluut verbeterd worden, dus tips zijn welkom. De tekening is gemaakt met verschillende grafietpotloden.
Afbeelding

Safiera

Re: [TEK] dansend paar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 00:11

Lelijk hoor je mij nooit zeggen. Maar zou zelf opnieuw beginnen, en dit als studie zien.
Vind dat je het bovenlijf van de vrouw erg mooi gepositioneerd hebt. Hoofd, hals, decollete en onderste arm vind ik ook goed gedaan.
De benen, alle 4, raak ik wat mee in de knoop, daar zou je nog even opnieuw naar moeten kijken. Schouders, hoofd en armen van de man vind ik goed qua perspectief en hij straalt een soort vriendelijke zorgzaamheid uit. (Hier vervolgens de vraag, wil je dat? Wat moeten ze uitstralen? Harmonie? Passie? Energie?)

Jammer op deze tekening van het vele diepe zwart, en de dikke benen en armen van de man.
Tip is om nog eens goed naar de lijnen van de lichamen te kijken. Dansers zijn vaak veel bezig met de 'lijn' die ze maken cq uitstralen.

mirriezz

Re: [TEK] dansend paar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 08:16

Dankjewel voor je reactie Safiera!
Ik ben geloof ik wat dingen vergeten te vermelden... De afbeelding die ik gebruikt heb als voorbeeld was vrij donker. Ik vond deze pose heel tof, dus wilde daarom toch die afbeelding gebruiken. Nadeel dus, dat het allemaal vrij diepe tinten zijn. (hij draagt overigens een soepele, zwarte broek, vandaar de dikke benen).

Hij moest inderdaad vertrouwen en zorgzaamheid uitstralen, dus dat is dan wel ongeveer gelukt :) Perspectief was in het begin echt een drama... dit is de 5000ste schets voor mijn gevoel.

(ik ga vanavond nog even mijn kneedgum zoeken, besef ik me net. Kijken of ik die lelijke vage randjes weg kan krijgen)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 20:11

Ok. Update: ik heb de blurry randen netjes witgegumd en wat dingetjes bijgewerkt. Geprobeerd toch wat meer contrast te maken. Ik ben er al een stuk blijer mee.

Afbeelding