[TEK] Stoere Casper!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Selientje

[TEK] Stoere Casper!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 21:42

Afgelopen weekend heb ik eindelijk mijn verzorgpony gekocht en is hij naar zijn nieuwe adresje gegaan, hij had daar meteen een klik met een pony en ze zijn continu aan het stoeien samen, en daar komen onwijs gave foto's uit <3

Ik had vanavond een creatieve ingeving en waarom ook niet? :D :o
Afbeelding

Dus begonnen met de buitenlijnen en een basis laagje met potlood aanbrengen
Afbeelding

Daarna schaduw, oog en klein beginnetje aan kleine dingetjes
Afbeelding

Hierna even een grote stap naar detaillering, tussendoor nog wat kleine dingetjes aangepast. Ik vond de uitloop van de hals naar de kaak te dik dus die wat afgedunt en mooier gemaakt.
Afbeelding

Nog een grote stap, door de concentratie even vergeten foto's te maken hahaha :o
De 'basis'is er zo'n beetje, alle stippen zitten erop :Y) hier en daar nog wat aanpassingen en niet passende dingen wegwerken.
Afbeelding

Ik was toch niet helemaal tevreden over de staart, het vlechtje wilde niet mooi lukken naar mijn idee en ik vond een losse staart toch wel stoerder, dus staartje eraf en geprobeerd er een mooie losse staart van te maken :j
Afbeelding
Afbeelding

Toch nog steeds niet helemaal tevreden over de staart en die nog wat aangepast. Ook verdere kleine dingen nog wat aangepast en nét wat mooier gemaakt. En al zeg ik het zelf, ik ben best wel tevreden :o <3

Afbeelding

Ik doe dit gewoon voor de lol en ik gebruik ook maar gewone potloden van de action gepaard met een goedkope gum, doezelaar en een tissue _/-\o_

Bedankt voor het kijken :D

Fearn

Re: [TEK] Stoere Casper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:02

Ik vind hem al goed gelukt!

Ik zou om hem nog realistischer te laten lijken, de buitenste lijnen minder dik/donker maken, en bij het oog nog een lichtvlekje van ''glans'' zegmaar.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:04

Leuk!! De staart is zo veel beter :)

Selientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 20:07

IsaCalixa schreef:
Ik vind hem al goed gelukt!

Ik zou om hem nog realistischer te laten lijken, de buitenste lijnen minder dik/donker maken, en bij het oog nog een lichtvlekje van ''glans'' zegmaar.

Ik vind dat donkere lijntje juist altijd leuk, dat maakt de tekening net iets meer 'mij'. Ik doe dat eigenlijk bij al mijn tekeningen haha :o

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:09

Haha, klopt, dat deed ik zelf eerst ook altijd. Maar ik denk (persoonlijk) dat het beter is om een keuze te maken tussen een realistische tekening of echt meer de cartoon kant op. Want nu zit het er net tussenin waardoor het niet helemaal kloppend lijkt. Maar ik snap je wel hoor, is/was van mij ook altijd een gewoonte :P

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:35

gewoon lekker dooroefenen, ik vind m grappig :-)