Hoeveel zal jij willen betalen voor een gehaakte kussen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Poll eindigt op

1) €5
13 (26%)
2) €6
7 (14%)
3) €7
4 (8%)
4) €8
7 (14%)
5) Of meer?
18 (36%)

Totaal aantal stemmen: 49

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 13:15

Straks hebben wij open dag en ik heb 4 kussen gehaakt. Alleen nu moet ik uitzoeken wat ik er voor moet vragen. En dacht ik ga hier vragen.

Het verkopen is niet voor winst. Het is meer een bezigheid geweest en we verkopen het liever dan dat we er mee blijven zitten.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:27

Eerlijk gezegd het moet wel bij de koper en zijn interieur passen, Is het alleen de hoes of ook met kussen?Dus het is lastig een prijs je te bedenken zo.
Persoonlijk hou ik er niet van en zou ze niet kopen, het is mijn smaak niet:o , (dit is geen aanval)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:27

Hoe groot zijn ze? Ik vind je bedragen vrij minimaal lijken nog!

MerleSimone

Re: Hoeveel zal jij willen betalen voor een gehaakte kussen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:29

Oh ik vind die dingen altijd zo leuk! Zou er wel 15 euro voor willen betalen, zeker als je ze in nig andere (knal) kleuren hebt.
Moet idd bij het interieur passen maar dan mag je gerust wat meer vragen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:30

Die blauwe is leuk!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:25

Ohhh, als je pannenlappen wil haken hou ik me aanbevolen. Prijs komen we wel overeen.
Rood, geel, groen, blauw, zwart, grijs en wit. Vierkant met een wit(bij de zwarte andersom) randje er omheen en hang op oogje. ;)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:02

Ik heb het eens aan mijn gevraagd. Hij heeft commerciële economie gestudeerd. En ik wilde weten wat een acceptabele prijs is om te verkopen. Zonder een uurloon te bepalen en zonder concurrentie-prijzen als die er niet zijn.

Dan is verstandig om uit te gaan van je inkoopprijs. Deze wil je (neem ik aan) ten alle tijden eruit hebben.
Daarbij zou ik een acceptabele gemiddelde winstmarge instellen van 30%. Dit is gemiddelde winstmarge, niet erg hoog maar net om het toch nog voor "iets" te doen.
Nu ben je al bezig met een marktonderzoek door te vragen wat men er voor wil betalen. Als nou blijkt dat ze er meer voor willen betalen, dan dat jij berekent hebt. Kun je of voor jezelf uurloon gaan berekenen of je gooit je winstmarge omhoog.

Stel je haakt een knuffel van Amigurumi. Kosten zijn €5, dan kan je verkoopprijs €6,50 zijn. Je kan dan je marge omhooggooien als je denkt men wil er best wat meer voor betalen. Of je gaat een uurloon (nader te bepalen) erbij gooien.
Stel je bent er een uur mee bezig, men wil wel 10,- betalen, dan heb je uurloon van 3,50. Dit zou je mee kunnen nemen in andere producten.
Je kan dus ook zeggen van de inkoop is €5, ik doe dan een winstmarge van 100% en de prijs is €10.

Snap je het? Ik amper. Maar volgens hem heb ik het zo goed uitgelegd :')

Edit; Overigens ik snap dat je er niet mee wilt blijven zitten. En niet per se veel winst te moeten behalen. Maar iets is altijd leuk meegenomen toch? En die "iets" is met dergelijke producten erg lastig.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:08

Als je in de winkel kijkt zijn kussens ongelofelijk duur. Ik weet niet of de prijs inclusief kussen is?

Ik zat zelf te denken tussen de 15 en 20 euro. Dat betaal je voor een mooi kussen in de winkel ook al wel gauw. Dan zit er wel vaak een kussen bij. :)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 22:09

Ik snap je helemaal. Ik heb zelf een beetje ervaring qua winkel en wat vragen voor iets.

Maar ik denk dat ik het ongeveer wel weet. Morgen met woonbegeleiding bespreken.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:19

Top! Ik vind het bijster interessant.

Stel dat je zo'n babymutsje haakt, worden meestal verkocht zo rond de €10 toch?
Wat zal inkoop zijn, ik gok zo rond de €2? En daar ben je ook zo'n 2 uur mee bezig denk ik.
Als je nou uit gaan van inkoop x winstmarge + uurloon = verkoopprijs.
Zou je in eigenlijk gemiddeld wel deze formule kunnen gebruiken. Ik denk dat je dan wel goed zit. Ook voor andere producten. En se winstmarge kun je altijd aanpassen als je denkt dat verkoopprijs te hoog wordt.

Inkoop (2) x 150% (winstmarge) en dan €7 als uurloon. Ben je bij de €10 verkoopprijs.

Wauw. M'n economieleraar zou trots zijn op mij. Het duurt 12 jaar, maar eindelijk begrijp ik het ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:22

Meloen schreef:

Wat zal inkoop zijn, ik gok zo rond de €2? En daar ben je ook zo'n 2 uur mee bezig denk ik.
Zou je in eigenlijk gemiddeld wel deze formule kunnen gebruiken. Ik denk dat je dan wel goed zit. Ook voor andere producten. En se winstmarge kun je altijd aanpassen als je denkt dat verkoopprijs te hoog wordt.

Inkoop (2) x 150% (winstmarge) en dan €7 als uurloon. Ben je bij de €10 verkoopprijs.

Wauw. M'n economieleraar zou trots zijn op mij. Het duurt 12 jaar, maar eindelijk begrijp ik het ;)

Maar als je er twee uur mee bezig bent, is je uurloon €3,50, toch? :D -:)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:24

Mijn schoonmoeder maakt ook van alles zelf, en die haar kussenslopen worden vlot voor meer dan 25€ verkocht. Wel maakt ze alles op bestelling, dus dan kan de klant volledig motief en kleuren kiezen.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:25

WildWings schreef:
Meloen schreef:

Maar als je er twee uur mee bezig bent, is je uurloon €3,50, toch? :D -:)

Klopt. 2 uur dus €7. Is €3,50 per uur :D

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 22:50

Ik zal eventueel wel 10 euro kunnen vragen.