Het verkopen is niet voor winst. Het is meer een bezigheid geweest en we verkopen het liever dan dat we er mee blijven zitten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Meloen schreef:Top! Ik vind het bijster interessant.
Stel dat je zo'n babymutsje haakt, worden meestal verkocht zo rond de €10 toch?
Wat zal inkoop zijn, ik gok zo rond de €2? En daar ben je ook zo'n 2 uur mee bezig denk ik.
Als je nou uit gaan van inkoop x winstmarge + uurloon = verkoopprijs.
Zou je in eigenlijk gemiddeld wel deze formule kunnen gebruiken. Ik denk dat je dan wel goed zit. Ook voor andere producten. En se winstmarge kun je altijd aanpassen als je denkt dat verkoopprijs te hoog wordt.
Inkoop (2) x 150% (winstmarge) en dan €7 als uurloon. Ben je bij de €10 verkoopprijs.
Wauw. M'n economieleraar zou trots zijn op mij. Het duurt 12 jaar, maar eindelijk begrijp ik het
WildWings schreef:Meloen schreef:Top! Ik vind het bijster interessant.
Stel dat je zo'n babymutsje haakt, worden meestal verkocht zo rond de €10 toch?
Wat zal inkoop zijn, ik gok zo rond de €2? En daar ben je ook zo'n 2 uur mee bezig denk ik.
Als je nou uit gaan van inkoop x winstmarge + uurloon = verkoopprijs.
Zou je in eigenlijk gemiddeld wel deze formule kunnen gebruiken. Ik denk dat je dan wel goed zit. Ook voor andere producten. En se winstmarge kun je altijd aanpassen als je denkt dat verkoopprijs te hoog wordt.
Inkoop (2) x 150% (winstmarge) en dan €7 als uurloon. Ben je bij de €10 verkoopprijs.
Wauw. M'n economieleraar zou trots zijn op mij. Het duurt 12 jaar, maar eindelijk begrijp ik het
Maar als je er twee uur mee bezig bent, is je uurloon €3,50, toch?![]()