[WIP][SCH] An unexpected encounter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joey_lover

[WIP][SCH] An unexpected encounter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 12:09

Zo, ik kom ook weer even m'n neus laten zien. Het tekenen/schilderen staat momenteel op een laag pitje, maar zo af en toe gebeurd er nog wel iets :D
Ook kijk ik nog steeds ontzettend graag naar al het gaafs wat hier voorbij komt :j

Al een tijdje liep ik met dit idee in gedachten, maar nu eindelijk eens begonnen om het uit te werken:
Als ik de konijnen voer, wil onze hond ook altijd even haar kop in de ren steken. Een van m'n konijnen vindt dat wel interessant en zo ontstaat er vaak een heel schattig plaatje van een grote hond die van boven af heel voorzichtig snuffelt en een nieuwsgierig konijn die van onder brutaal naar boven kijkt. Ik vond het plaatje dus zo leuk, dat ik het graag eens op doek vast wilde leggen.
Wel besloten om niet m'n eigen hond/konijn te schilderen, omdat er dan weer een druk op komt te liggen dat het moet lijken, terwijl dat ik het juist allemaal wat vrijer/losser wil houden. Het is ook een experimentje om zand te gebruiken. Jammer genoeg zie je het niet zo goed terug op de foto's, maar het schilderij heeft dus een heel ruw oppervlak gekregen door zand door de verf te mengen.

Het schilderij is nog niet af. Ben momenteel druk in de weer met de achtergrond, waar ik nog steeds een ramp in ben. Dus alle tips zijn welkom :j

Het formaat is iets van 140 bij 90 cm, lekker groot :D
En geschilderd dus met acrylverf, zand, paletmes, kwasten en m'n vingers ( :+ )

Afbeelding

En wat tussenstappen:

Al het begin is moeilijk :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chasingmood

Re: [WIP][SCH] An unexpected encounter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:10

Wauw wat knap! _/-\o_

PinkTurtle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:12

Wow! Jij hebt echt een mooie stijl zeg, ik ga zeker volgen.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:14

Hallelujah wat mooi!!

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:14

Prachtig, heel interessant om naar te kijken, ik kan er lang naar blijven kijken!

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:20

Oh prachtig! Wat een mooie sfeer zit erin... :D

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:29

Wauwauwauw, wat heb je toch ontzettend gaaf werk! Van mij mag je veel vaker iets plaatsen, heel indrukwekkend weer, en toch zo lief <3 .
Ennuh... lekker is dat hè, schilderen met je vingers? En dan vooral met zand én verf, van die verschillende texturen. Inspireert mij ook weer tot iets nieuws :D

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 15:11

Wauw, wat een ontzettend leuke reacties, dank jullie wel!

Haha, mar_fay, het is inderdaad heerlijk om lekker met je vingers te mogen kliederen :D
Zou zelf ook wel graag meer willen plaatsen, maar door de drukte van m'n studie heb ik nauwelijks tijd/zin om echt te schilderen. Dus erg productief ben ik momenteel niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:57

Wat een mooi schilderij, de emotie springt van het doek af. De blik van de hond herken ik maar al te goed. Een combinatie van interesse, voorzichtigheid met een vleugje misschien is het toch wel prooi :j Onze witte herders wilden ook altijd helpen met de konijnen. Onze eerste sopte ze dan ook helemaal af tot groot genoegen van de konijnen trouwens.

Wat wil je nog doen aan de achtergrond? Juist nu de rechterkant nog redelijk leeg is trekt de aandacht vooral naar de verbinding tussen hond en konijn.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:11

Gaaf werk!! Ontzettend mooi om te zien hoe je experimenteert en aan het uitproberen bent :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:32

Lekker bezig, Joey_lover!
Mooi om te zien hoe je experimenteert en uitprobeert!

*edit* zeg gewoon hetzelfde als SiemxFunny

cloudspoetry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 23:53

Prachtig ! <3

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 09:25

Dank jullie wel, echt zo leuk om te lezen dat het schilderij in de smaak valt!

@Karuna: Haha, inderdaad, onze hond weet ook niet helemaal wat ze er nou mee aan moet. Ze vindt het heel interessant, maar ook wel een beetje spannend. Eerlijk gezegd weet ik niet precies wat ik met de achtergrond wil. Vindt achtergronden echt zo moeilijk. Ook inderdaad wat jij zegt, dat ik moet oppassen dat de achtergrond niet te overheersend wordt. De rechterkant moet echter nog wel geschilderd worden, dat heeft nu alleen maar een 1ste laag gehad. Ben er gisteren nog weer even mee aan de gang gegaan, en rechts is het nu donker geworden. Zal straks eens even weer een foto uploaden.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:54

Hond? Ik dacht in eerste instantie dat het een beer was, door de hoek van de wollige kop en de kleine oortjes. Maar misschien was dat wel heel erg unexpected :D

*Edit. Zie trouwens dat je nog iets wil met de achtergrond. Ik vind dat lichte met druipers nu juist erg mooi, dacht eigenlijk dat-ie al af was. Dus dat zou ik zeker (opnieuw) zo doen. Juist de eenvoud maakt hem zo mooi, vind ik.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 13:00

nou een beer zie ik er niet in, ik dacht aan een wolf.
Maar ik vond hem inderdaad ook al af haha, vind het inderdaad zoals de rest ook al zegt juist erg mooi dat de rest zo leeg en eenvoudig is, dat vestigt nog meer de aandacht op het contact tussen konijn en hond/beer/wolf

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 19:24

Deze staat nog steeds op m'n ezel en zo nu en dan pak ik even de kwasten weer op. Maar eigenlijk heb ik gewoon te weinig tijd om te schilderen -O-

Haha, een beer. Ja dat had zeker ook gekund, maar dit moet inderdaad een wolf/hondachtige voorstellen. Ik ben nog even met de achtergrond verder gegaan, want daar moest echt nog wat aan gebeuren. Het is niet zo goed op de foto's te zien, maar al het donkere had een zandstructuur, terwijl het lichte links op de vorige foto nog helemaal glad was. Dus dat moest zeker nog beschilderd worden. Heb het donker gemaakt met wat lichte druipers. Maar denk dat ik de druipers weer weg ga halen. Wat vinden jullie?

Afbeelding

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 18:41

Het heeft even geduurd, maar ik denk dat ik hem zo wel klaar vind :)

Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:43

Heel leuk! Mooi schilderij. Moet wel zeggen dat ik hem eerst mooier vond (die eerste uit de OP). Ik vond dat losse juist fijn wegkijken, nu vind ik hem wat te 'dicht' als het ware en er zit wat minder contrast in waardoor hij minder in het oog springt.
Vind dat je een fijne sfeer hebt neergezet en de dieren hebben een mooie blik in hun ogen, past er goed bij.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 09:14

Bedankt voor je reactie Fiffill, en snap denk ik wel wat je bedoelt. Een van m'n grootste valkuilen blijft ook echt de achtergrond en hoe ik die kan gebruiken om juist de sfeer die ik wil beter naar voren te laten komen. Misschien was het inderdaad beter geweest om hem toch licht te houden...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:22

*\o/* ik ben er blij mee.

Maar inderdaad de lichte versie is mooier voor mij omdat de aandacht dan echt uitgaat naar hond en konijn. Maar eehh deze ben ik ook blij mee hoor. :)) edit misschien nog een beetje aanpassen naar licht rechts? O:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:49

In het echt is ie nog veel mooier. De zandstructuur is echt heel passend en maakt het schilderij levend. <3