Ook kijk ik nog steeds ontzettend graag naar al het gaafs wat hier voorbij komt
Al een tijdje liep ik met dit idee in gedachten, maar nu eindelijk eens begonnen om het uit te werken:
Als ik de konijnen voer, wil onze hond ook altijd even haar kop in de ren steken. Een van m'n konijnen vindt dat wel interessant en zo ontstaat er vaak een heel schattig plaatje van een grote hond die van boven af heel voorzichtig snuffelt en een nieuwsgierig konijn die van onder brutaal naar boven kijkt. Ik vond het plaatje dus zo leuk, dat ik het graag eens op doek vast wilde leggen.
Wel besloten om niet m'n eigen hond/konijn te schilderen, omdat er dan weer een druk op komt te liggen dat het moet lijken, terwijl dat ik het juist allemaal wat vrijer/losser wil houden. Het is ook een experimentje om zand te gebruiken. Jammer genoeg zie je het niet zo goed terug op de foto's, maar het schilderij heeft dus een heel ruw oppervlak gekregen door zand door de verf te mengen.
Het schilderij is nog niet af. Ben momenteel druk in de weer met de achtergrond, waar ik nog steeds een ramp in ben. Dus alle tips zijn welkom
Het formaat is iets van 140 bij 90 cm, lekker groot
En geschilderd dus met acrylverf, zand, paletmes, kwasten en m'n vingers (
)
En wat tussenstappen:
Al het begin is moeilijk

.

ik ben er blij mee.
edit misschien nog een beetje aanpassen naar licht rechts?