[FOTO] Resultaten van mijn eerste hondenmeeting.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MZorro

[FOTO] Resultaten van mijn eerste hondenmeeting.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 19:55

Hallo bokkers,

Ik zou graag wat resultaten tonen van mijn eerste hondenmeeting als hobbyfotograaf.
Steeds meer probeer ik mijn eigen stijl te ontwikkelen, oefen en speel ik met composities en de bewerkingsprogramma's.
En ik wilde toch nog graag wat fotootjes laten zien.
Er waren echt super leuke modellen. Het was onwijs koud, het waaide hard, maar het was een hele leuke dag, dus dat maakte veel goed :D

1. Beer
Afbeelding

2. Anna
Afbeelding

3. Boemer
Afbeelding

4. Boris
Afbeelding

5. Dayo
Afbeelding

6. Maus
Afbeelding

7. Milow
Afbeelding

8. Noa
Afbeelding

En als laatste nog wat ZW foto's :)

9. Diva
Afbeelding

10. Guusje
Afbeelding

11. Lana
Afbeelding

12. Ballerina Mex ^^
Afbeelding

Uiteraard sta ik open voor feedback, tips en meningen :)

Liefs Marieke (Marieke Haver Fotografie)

hannah41

Re: [FOTO] Resultaten van mijn eerste hondenmeeting.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:15

Mooie foto's! Lekker zacht +:)+
Ik vind het alleen jammer dat je de kleuren zo somber en koud bewerkt hebt.

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 15:57

hannah41 schreef:
Mooie foto's! Lekker zacht +:)+
Ik vind het alleen jammer dat je de kleuren zo somber en koud bewerkt hebt.

Kan je aangeven bij welke foto's je dan bedoeld? Of bij allemaal? Bij die van Milow bijvoorbeeld? En bedoel je dan bijvoorbeeld de lucht van de eerste twee honden?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:48

Leuk!
Ik vind vooral 2,3,5,6 en 8 goed geslaagd. Goed vastgelegd die koppies, lekker scherp, mooie kleuren.
9,10 en 11 lijken wat scherpte te missen.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:59

1,2 maar ook 4, 5 en 7.
Natuurlijk is dat ook een beetje persoonlijke smaak, maar ik vind het jammer dat je de randen hier zo donker hebt, en alle kleuren zo somber. 4 bijvoorbeeld, vind ik aan de donkere kant. Die had ik liever een beetje lichter en warmer van kleur gehad. 3 vind ik een hele mooie foto en de kleuren vind ik hier ook niet storend, maar toch had ik daar ook graag iets warmer kleuren gezien. Of te wel, fototechnisch is er waarschijnlijk niet veel mis met de kleuren, maar ze doen me denken aan sombere winterdagen met veel regen zeg maar. :)

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 11:52

Goof schreef:
Leuk!
Ik vind vooral 2,3,5,6 en 8 goed geslaagd. Goed vastgelegd die koppies, lekker scherp, mooie kleuren.
9,10 en 11 lijken wat scherpte te missen.

Dankjewel! 10 is volgens mij wel scherp op de oogjes, tenminste daar zie ik het niet zo. 9 kan ik begrijpen en 11.. ik denk dat het scherpstelpunt wat meer op de neus ligt.

hannah41 schreef:
1,2 maar ook 4, 5 en 7.
Natuurlijk is dat ook een beetje persoonlijke smaak, maar ik vind het jammer dat je de randen hier zo donker hebt, en alle kleuren zo somber. 4 bijvoorbeeld, vind ik aan de donkere kant. Die had ik liever een beetje lichter en warmer van kleur gehad. 3 vind ik een hele mooie foto en de kleuren vind ik hier ook niet storend, maar toch had ik daar ook graag iets warmer kleuren gezien. Of te wel, fototechnisch is er waarschijnlijk niet veel mis met de kleuren, maar ze doen me denken aan sombere winterdagen met veel regen zeg maar. :)

Bedankt voor je toelichting. Daar kan ik zeker wat mee. Het was die dag wel heel grauw. Het waaide enorm hard, regende nog net niet en was enorm koud! Ik heb voor het eerst met Photoshop geprobeerd om er kleur in te brengen door middel van het gebruik van maskers en te spelen met kleur, belichting, etc. Ik vond het moeilijk inschatten tot hoever je kan gaan, maar daar valt natuurlijk nog veel mee te spelen! Het was dus ook een grauwe dag, maar ik snap je wel en ga erop letten!

Ik ben het wel met je eens, ook over de donkere randen. Ik merk dat ik nog wel eens teveel daarvan wil toevoegen en daar moet ik dus ook op letten. Thnx! :)

Pinici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 18:32

Gave foto's hoor! ze zijn inderdaad wel wat donker en grauw, maar de koppies van de honden heb je echt heel leuk vast gelegd :D

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 21:12

Dankjewel Pinici! :)

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:09

Diva en guusje <3 <3 <3