Doorzichtig papier (?) gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Doorzichtig papier (?) gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 19:31

Hallo!

Ik ben voor een schoolopdracht opzoek naar soort papier? plastic vel? van het liefst a3 formaat waar je doorheen kan kijken, dus echt transparant, het is de bedoeling om daar met zwarte marker op te kunnen schrijven. Iemand enig idee hoe het heet en waar ik het kan vinden? Ik woon in Eindhoven :)

Ik hoop dat iemand me kan helpen! *\o/*

Ilsemarie

Re: Doorzichtig papier (?) gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:33

Al gedacht aan van dat tafelplastic? Dat is gewoon een transparant plastic tafelkleed, groot genoeg in ieder geval ;)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:36

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:38

Ik weet niet waar je woont, maar meestal hebben artistieke winkels of fotowinkels wel dergelijk papier. Het wordt gebruikt als overlay op een foto om aanpassingen te markeren voor de drukker of editor.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:42

Kijk eens naar hypertrace of kalkpapier :)

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:43

Vraag aan je docent waar je dit kunt kopen. Ik zou denken aan een speciaalzaak voor schilder-en tekenmaterialen. Soms bij een goed gesorteerde kantoorboekhandel. Als je het snel nodig hebt kun je ook patroonpapier gebruiken. Succes in elk geval.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:43

Tracing paper, kan je bestellen bij peter van ginkel op A3 formaat
het is goed zware kwaliteit

of papier door de azijn halen, is het ook doorzichtig maar niet zogoed als tracing paper
Laatst bijgewerkt door JamieShanin op 13-04-15 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:44

stuk folie van de bloemist?

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 19:45

maria_62 schreef:
Vraag aan je docent waar je dit kunt kopen. Ik zou denken aan een speciaalzaak voor schilder-en tekenmaterialen. Soms bij een goed gesorteerde kantoorboekhandel. Als je het snel nodig hebt kun je ook patroonpapier gebruiken. Succes in elk geval.

Bedankt iedereen! Ik denk dat ik hier morgen allemaal wel naar kan kijken. Ik kan het helaas niet aan de docent vragen want ik heb stage (behalve vrijdag) . Ik ga morgen ook proberen of ik eerder weg kan want vrijdag moet het af... -O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:01

Maar zoek je echt 100% doorzichtig? Er bestaan namelijk gewoon plastic vellen in A formaat. Ik heb er 1 liggen in A3, ware het niet dat ik daar laatst een stuk uitgeknipt heb. Anders had je 'm mogen hebben :+ weet zo even niet waar ik die vandaan heb. Hypertrace is semi transparant, als je het ergens oplegt komt dat eronder er wel doorheen, maar echt erdoorheen kijken kan niet. Is wel heel geschikt om met marker op te tekenen.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:46

Van Beek art op de kruisstraat of Hoppenbrouwers op Willemstraat in Ehoven.
Daar heb je dikke kans, hebben div decoratie / tekenmaterialen tot A0 formaat.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 19:49

Warboel schreef:
Maar zoek je echt 100% doorzichtig? Er bestaan namelijk gewoon plastic vellen in A formaat. Ik heb er 1 liggen in A3, ware het niet dat ik daar laatst een stuk uitgeknipt heb. Anders had je 'm mogen hebben :+ weet zo even niet waar ik die vandaan heb. Hypertrace is semi transparant, als je het ergens oplegt komt dat eronder er wel doorheen, maar echt erdoorheen kijken kan niet. Is wel heel geschikt om met marker op te tekenen.

Heb het liefste echt transparant, moet helaas 9 a3 vellen hebben :') Ik denk ook niet dat ik het ga redden om het voor vrijdag te halen.. Van Beek sluit om 5 uur en ik ben klaar met stage om 5 uur.. helaas. Misschien Hoppenbrouwers

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:53

Woon je in de buurt van Rotterdam? (Daar zit ook een van Beek dus vandaar). Je hebt ook Harolds aan de Burgemeester van Walsumweg (vlakbij station Blaak) en die is tot 18:00 open.

Man is echt lastig te vinden zeg! Ik weet dat het bestaat, want ik heb dus een vel liggen, maar waar ik dat vandaan heb... Zou het echt niet meer weten. Als je op transparante vellen o.i.d. zoekt krijg je ook allemaal van die sheets... Die moet je ook niet hebben. Anders inderdaad iets van tafelzeil ofzo maar dat is weer zo dun.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:56

Een soort overtrekvel? Ik weet niet of dat de officiële naam is, maar je hebt wel speciaal papier waarmee je kunt overtrekken. Eindhoven heeft vast wel een kunstwinkel, dus waar ze schilderspullen en tekenspullen verkopen, en daar kunnen ze je vast verder helpen!

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 19:57

Warboel schreef:
Woon je in de buurt van Rotterdam? (Daar zit ook een van Beek dus vandaar). Je hebt ook Harolds aan de Burgemeester van Walsumweg (vlakbij station Blaak) en die is tot 18:00 open.

Man is echt lastig te vinden zeg! Ik weet dat het bestaat, want ik heb dus een vel liggen, maar waar ik dat vandaan heb... Zou het echt niet meer weten. Als je op transparante vellen o.i.d. zoekt krijg je ook allemaal van die sheets... Die moet je ook niet hebben. Anders inderdaad iets van tafelzeil ofzo maar dat is weer zo dun.

Dunheid maakt niet zo zeer uit, folie wat ze om een bosje bloemen winkelen zou in principe ook nog kunnen, maar het liefste wel wat dikkers idd. Nee de van Beek in EHV :) Rotterdam is een heeeel end weg!

@Littera, overtrek vel is niet transparant genoeg, dat heb ik namelijk al

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:59

Poh lastig -O- Je hebt in Den Bosch en Oss ook nog De Kwast.. Die hebben wel PVC sheets zag ik net. Niet helemaal op A3 trouwens. Je zou ze anders even kunnen bellen morgen.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:02

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:08

Van Beek in Ehoven is gewoon tot 18.00 u open !