Foto's maken tijdens paardrijden - welk toestel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Foto's maken tijdens paardrijden - welk toestel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 07:11

Hoi,

Ik wil een nieuwe compact camera aanschaffen. Maar dan graag 1 waarmee ik scherpe foto's kan maken terwijl ik aan het paardrijden ben. (van mijn vrienden/familie)
Vroeger had ik een Olympus met sportstand, maar die camera's met die functie bestaat niet meer.
Hebben jullie tips?

8nnemiek

Re: Foto's maken tijdens paardrijden - welk toestel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:05

Wel een tip: neem geen camera met een lens die uitschuift. Heb ik een paar keer gedaan, maar die lenzen gaan zo snel stuk! Ik duwde er even heel licht tegen terwijl hij uitschoof en kon em meteen wegbrengen voor reparatie :=
En geen Samsung, die maken echt slechte compactcamera's..
Ik heb ooit een konica minolta gehad, echt een heerlijke, degelijke camera, maar ik heb al heel lang niks meer ervan gehoord, dus ik weet niet of ze nog camera's maken..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:06

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 08:52

Dat is zo'n pokke verzamel topic. Ik wil graag 1 op 1 antwoord op mijn vraag. Ik kom zelden op Bokt, en ga niet hele pagina's doorlezen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:50

Dat verzameltopic is er zodat er niet onnodig topics worden geopend. Jij kan je vraag daar gewoon stellen en krijgt dan gewoon 1 op 1 antwoord :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:53

Voor specifiek advies kun je denk ik het allerbeste even de camera winkel binnen lopen.
Daar kunnen ze speciaal naar jouw wensen kijken en met je bespreken wat je mogelijkheden zijn binnen je budget.

Overigens heeft vrijwel iedere camera nog steeds een standaard aantal programma's, waaronder de sportfunctie. Dus je hoeft niet bang te zijn, dat je die niet meer kunt vinden op een ander camera. :)

Scherpe foto's maken tijdens het paardrijden? Dat kan met iedere camera.
Maar het is niet de camera die dat doet... Het instellen en bedienen van de camera, dat doe jij als fotograaf. In principe kun je met iedere fotocamera scherpe foto's maken, zo lang je de juiste instellingen gebruikt. Misschien helpt het om iets meer over fotografie te lezen. Dat kan je helpen met het begrijpen van de instellingen, waardoor je leer om de camera zo in te stellen, dat je foto's er altijd goed en scherp uit zien +:)+ :)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 11:37

Ja dat klopt wel Femke. Ik heb zelf 3 jaar fotocursussen gedaan en heb een EOS 1100D. Kan dus wel aardig fotograveren, een stuk beter dan de meeste aangezien ik een eigen portofolio heb. Echter kan je op het paard van schaduw naar zonlicht echt niet gaan lopen rotzooien met knopjes en instellingen, sluitertijd, diafragma, lichtmeten. De Olympus had gewoon een aparte knop sportstand. Die hebben ze niet meer op camera's.
Ik zoek wel verder op een camera forum. Dit kost me teveel tijd om teveel reacties te lezen zonder echt wijzer te worden.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 11:38

lifaya schreef:
Dat verzameltopic is er zodat er niet onnodig topics worden geopend. Jij kan je vraag daar gewoon stellen en krijgt dan gewoon 1 op 1 antwoord :)

Ja, net zoals de andere 20 voor je, en dan kan je gaan lopen zoeken welke voor jou bestemd is. En krijg je net zoals hier opmerkingen over fotowinkels en fotocursussen of boeken. Man zaag niet, ik wil gewoon een merk en type, meer niet!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:41

WoW met het verkeerde been uit bed gestapt? Ik zeg alleen dat er niet voor niets Centralen topics zijn hier op bokt en daarbij heb je zo ontzettend veel mogelijke merken en keuzes dat inderdaad zoals Femke al zei dat je het beste naar een winkel kan gaan, die hebben alles voor de hand liggen en kan je ook meteen uittesten. Bijvoorbeeld Mediamarkt om even een gigant te noemen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:42

Het is 'fotograferen' en je mag wel wat minder hoog van de toren blazen, vind je reacties nou niet bepaald vriendelijk maar eerder betweterig.

Edit: je bent 36?? :oo Wow :') Vind je eerder overkomen als een verwend kind.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:44

Fijn dat mijn reactie zo gewaardeerd wordt :roll:
Volgens mij heb ik je toch echt heel duidelijk een naam en type gegeven; konica minolta dus. De enige compactcamera die ik ooit heb gehad die echt degelijk was.
Verder zijn Casio's erg goed. Maar nogmaals; neem er een met vaste lens die tegen een stootje kan!

Edit, heb maar even een linkje toegevoegd. Hier een verzameling sportcamera's. Kunnen tegen een stootje, tegen water, en speciaal foto sport-foto's. http://www.ephotozine.com/article/top-7 ... eras-15885

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:16

Wij hebben een compact camera van Canon thuis liggen. Merk weet ik zo even niet, is eigenlijk van mijn moeder.
Kan nog goed filmen met goed geluid ook :D Maar maakt ook hele mooie foto's, vindt het een fijn dingetje om mee te nemen als ik geen zin heb om mijn eigen camera spullen mee te sjouwen :=

Of het scherpe foto's worden, tsja hij kan goed scherpstellen, maar degene achter de camera bepaald dat nog altijd :) Heeft geloof ik ook een sportstand, veel camera's hebben die stand.

Het verzameltopic is er ook niets voor niets. Lijkt mij dat als je een uitgave doet je je goed inleest.. Je kan gewoon een reactie neerzetten en dan krijg je antwoord net als hier dus snap dat probleem niet. Hoef je net als nu alleen terug te lezen en aangezien de meeste mensen een @ gebruiken om een gebruiker aan te spreken hoef je ook niet veel te zoeken (CTRL f)

Verder mogen je reacties wel wat vriendelijker vindt ik..

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:48