[verhaal] het grote mysterie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blixem

[verhaal] het grote mysterie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 16:56

Het grote mysterie

inleiding

Ik rende nog even en ik hield het niet meer, die ondragelijke pijn aan mijn arm. Maar ik moest doorzetten ik moest en zal dit overleven. Want ik, ik ben Romy. Romy de Haas om precies te zijn en ik ben 14 jaar oud. Het begon allemaal toen mijn vader weer dronken thuis kwam alweer.

Weer moest ik hem in bed leggen, maar hij werd wakker en sloeg me. Hij stond op en liep wankelend op me af, ik rende weg want hij wou me in elkaar slaan. Ik liep weg van huis en nu loop ik hier midden in het bos van Overrijsel. Ik loop hier in mijn eentje heb al 3 dagen niet gedoucht, en heb geen eten en drinken meer ik moet wat vinden. Ander droog ik uit.

het verhaal

Ik ren door het bos er kwam een wild zwijn op me af blijkbaar zat ik in de buurt van zijn nest. Ik leun hijgend tegen een boom, even rustig nadenken. Ik denk na over Mark over Luna en over Amy. Zouden ze me missen naar mijn vader gaan en hem dronken zien? Ik weet het niet maar ik heb nou wel wat anders aan mijn hoofd. Ik kijk naar de lucht en zie dat het al donker word, ik moet een schuilplek zoeken want het gaat stormen vanacht. In de verte zie ik een lichtje branden. Maar het was maar een zwerm vliegjes. Ik struin verder door het bos een struikel over een steen ik bloed een beetje maar ik sta op en kijk naar de steen. En kijk nou verrek een pad dat naar een stal leid. Ik loop er naartoe en hoor gesnuif een ik friemel aan de deur van de scheur en hij valt open. En wat ik dan zie liggen…

word vervolg...
zouden jullie tips willen geven

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:02

Ben zelf niet goed in schrijven, maar ben zeker benieuwd hoe je verhaal verder gaat!

Edit: Je topic staat wel verkeerd.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:06

Heftig onderwerp zeg, lijkt me een spannend verhaal :)

Probeer om het anders nog iets uitgebreider te maken! Voeg bijvoorbeeld wat details toe. Hoe ziet de omgeving eruit? Wat voor planten staan er in het bos?
Ook gebruik je afentoe een andere tijd, je begint bijvoorbeeld met 'ik rende nog even en ik hield het niet meer' maar daarna 'ik loop hier in mijn eentje' (Volgens mij kun je ook geen 3 dagen zonder water, dat weet ik niet precies!)
Je kan misschien ook meer gebruik maken van komma's? Bijvoorbeeld niet 'Zouden ze me missen naar mijn vader gaan en hem dronken zien?' maar 'Zouden ze me missen, naar mijn vader gaan, en hem dronken zien? Net zoals 'Ik denk na over Mark, Luna en Amy'

Weggebokt

Re: [verhaal] het grote mysterie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:10

Even onthouden, het is MIJ of MIJN geen me.. ;)

MurthulJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:23

LZP >> UK

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 17:30

ik ga verder

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:33

Denk je eraan dat je updates steeds 2000 woorden moeten zijn? Verder heel goed!

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 17:50

liliekska schreef:
Denk je eraan dat je updates steeds 2000 woorden moeten zijn? Verder heel goed!

2000 of 200?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:13

2000

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 18:21

de vorige keer:

Het grote mysterie

inleiding

Ik rende nog even en ik hield het niet meer, die ondragelijke pijn aan mijn arm. Maar ik moest doorzetten ik moest en zal dit overleven. Want ik, ik ben Romy. Romy de Haas om precies te zijn en ik ben 14 jaar oud. Het begon allemaal toen mijn vader weer dronken thuis kwam alweer.

Weer moest ik hem in bed leggen, maar hij werd wakker en sloeg me. Hij stond op en liep wankelend op me af, ik rende weg want hij wou me in elkaar slaan. Ik liep weg van huis en nu loop ik hier midden in het bos van Overrijsel. Ik loop hier in mijn eentje heb al 3 dagen niet gedoucht, en heb geen eten en drinken meer ik moet wat vinden. Ander droog ik uit.

het verhaal

Ik ren door het bos er kwam een wild zwijn op me af blijkbaar zat ik in de buurt van zijn nest. Ik leun hijgend tegen een boom, even rustig nadenken. Ik denk na over Mark over Luna en over Amy. Zouden ze me missen naar mijn vader gaan en hem dronken zien? Ik weet het niet maar ik heb nou wel wat anders aan mijn hoofd. Ik kijk naar de lucht en zie dat het al donker word, ik moet een schuilplek zoeken want het gaat stormen vanacht. In de verte zie ik een lichtje branden. Maar het was maar een zwerm vliegjes. Ik struin verder door het bos een struikel over een steen ik bloed een beetje maar ik sta op en kijk naar de steen. En kijk nou verrek een pad dat naar een stal leid. Ik loop er naartoe en hoor gesnuif een ik friemel aan de deur van de scheur en hij valt open. En wat ik dan zie liggen...

het vervolg

"een paard"
oh jeetje er ligt een dood veulen naast. Arm veulen.
hij kon vast niet opstaan. maar eerst kijken hoe het levende paard er aan toe is. ik aaide haarf over haar neus en voelde of ze wondjes had. ze was helemaal goed maar wat moest ik doen.

opeens hoorde ik een schreeuw "wat doe je bij mijn paard riep een man die naar het schuurtje stormde ik rende naar de deur en schoof een bezem, die er toevallig lag. onder de klink. ik liep naar het paard en voelde de rillingen over mijn lijf gaan. wat moest ik doen. ik moest hier weg. en wel zo snel mogelijk. ik speurde met mijn blik rond in het schuurtje opzoek naar een zadel en hoofdstel ik zag niks totdat ik omhoog keek. daar lag een zadel en een hoofdstel. wel stoffig maar dat maakt niks uit. ik moest hier weg en dat was het belangrijkste ik zocht naar een kleed, voor onder het zadel en vond een oud kleed ik legde het op de rug van de merrie en pakte het zadel en legde het erop. maar ik besefte dat ik ook een singel nodig had. ik klom op de hooizolder waar het zadel ook lag en vond een oude leren singel. die bevestigde ik aan het zadel en deed hem vast. ik liep naar het hoofdstel en deed hem in deed de riempjes op de juiste maat. gelukkig paste de merrie alles.

ik zuchtte diep en steeg op. gelukkig had ik vroeger op het paard van mama gereden maar die werd verkocht toen mama stierf. maar goed niet te veel aan denken. ik deed de deur van de schuur open en stormde langs de man in volle galop. hij schreeuwde me nog na "ga maar weg met die rotknol van haar veulen ben ik al af".

we galopeerden het dennenbos in en gingen terug naar stap we waren ontsnapt aan die man.
we stapten rustig door het bos het werd al schemerig. en opeens schrok ik van een hinnik maar gelukkig was het het paard. 'het paard' ik moet haar nog een naam geven. ehm even denken ik noem haar My Little Hope afgekort hope. "hope meisje toch waarom hinnik je?"
er kwam een hinnik terug van een eindje verderop. we draafden aan en ik zag een schuurtje ik stapte van hope af en deed de deur open er stond een shetlander in. ik aaide hem en leidde hoop verder de stal in ik zette haar in de lege stal ernaast en deed de schuurdeur dicht. ik pakte een hooibaal en gaf hope en de shetlander er wat van. en ging zelf op een strobaal liggen ik moest even gaan slapen maar een uurtje ofzo. ik werd wakker. oh verdorie toch. ik had een hele nacht geslapen en had zelfs vergeten hope's tuig af te doen. maarja allebei de paarden leven nog. gelukkig. ik stond op en opeens ging de schuurdeur open een jong vrolijk meisje stapte de deur in. "eh hallo" stamelde ze. ik zei "hoi"
"wie ben jij?" stamelde ze laat me het uitleggen ik ben gevlucht voor mijn vader want die is alcholist. en dit paard stond eenzaam in een schuurtje met een dood veulen ernaast ik heb haar uit de stal gepakt en ben weggegalopeerd. snap je?

"ik denk het wel" ja mag hier wel blijven hoor ik ben ook alleen nouja 'alleen' ik woon bij margriet, een oud vrouwtje hier om de hoek in ruil dat ik haar shetlander verzorg. wat ik helemaal niet erg vind hé puck. puck?
"ja puck zo heet die shetlander". oh. "haha wacht dacht je dan?". huilend sla ik mijn handen voor mijn ogen en duik in elkaar. "wat is er?" vraagt het meisje bezorgd" mijn overleden moeder heette zo. "oh sorry " geeft niks "hoe is ze overleden als ik vragen mag?" mijn vader heeft haar overreden ik zag het gebeuren maar mocht niks zeggen. anders zou hij me doodslaan. niemand weet dat mijn vader het heeft gedaan. de politie zoekt nog steeds. "kom we gaan naar de politie dan" hoe? op de fiets kom naar margriet die heeft 2 fietsen. we fietsen naar het politiebureau en melden dat papa het heeft gedaan. het is een moelijke tijd geweest maar nu woon ik bij margriet en dat meisje.

eind goed al goed.

wat vonden jullie ervan?

Naboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:18

Mooi en leuk!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:48

Zoals je in de regels kunt lezen, moet (het gedeelte van) het verhaal minimaal uit 1500 woorden bestaan voordat deze mag worden geplaatst.
Daarom plaats ik hier een slotje. Zodra je 1500 woorden hebt, mag je natuurlijk gewoon een nieuw topic openen.