Ik ben dus gewoon begonnen en zie wel waar het op uitdraait. Van veel pony's heb ik niet al te beste foto's en ik wil sommige samen op de kleurplaat hebben dus het zal hier en daar wat puzzelwerk worden

Mijn proces is waarschijnlijk niet het meest logische
Ik teken eigenlijk nooit digitaal en al helemaal niet op deze manier. Als ik al digitaal teken dan is dat meer schilderachtig met een zeer losse schets en van daaruit begin ik er kleur op te gooien. Digitaal schetsen vind ik niet lekker werken ondanks dat ik een tekentablet heb.Vandaar dus dat ik mijn eerste schets(en) op papier uitwerk. Dit doe ik om de pony's een beetje "in de vingers" te krijgen.
Zo krijg je dus dit soort snelle schetsjes

Soms maak ik er een, soms meerdere. Uiteindelijk kies ik er eentje die ik wat meer uitwerk door hem met fineliner over te trekken. Dat hij nog niet helemaal correct is maakt niet uit. Dit is slechts een schets die ik als basis zal gebruiken voor de uiteindelijke kleurplaat, die digitaal zal zijn.

En nu fast forward naar het uiteindelijke resultaat (ik was zo lekker bezig dat ik geen tussenstappen apart heb opgeslagen, mocht daar interesse voor zijn kan ik dat bij de andere wel doen). Deze is digitaal waarbij ik de fineliner schets als basis heb gebruikt en eea heb aangepast wat me nog niet helemaal lekker zat. Ik maak ze allemaal op A4 formaat.

Tips etc. zijn uiteraard altijd welkom, deze is af en ik ben er met nog een paar bezig maar heb nog aardig wat te gaan
Ondanks dat het niet iets is wat ik snel zou doen is het wel erg leuk! En ik hoop natuurlijk dat de kinderen die ze in gaan kleuren er ook plezier van gaan hebben
Of ik moet echt het hele oog zwart maken + lichtpuntje. Dankjewel!
Netjes uitgewerkt