Eigenlijk is de titel slechts deels waar, het is ook meteen de eerste keer achter de naaimachine voor mij! Ik kreeg dit idee en aangezien ik een moeder heb die heel handig is achter de naaimachine vond ik dat het wel zou lukken. Uiteindelijk heb ik tot nu alles zelf gedaan na wat uitleg over de naaimachine en hoe ik het het beste kon aanpakken.
Ik gebruik hiervoor katoen en een fiberfill vulling. Dit laatste dubbel om zo genoeg vulling te hebben. Er is meer voor nodig dan ik dacht en goedkoper als een kant en klaar dekje is het zeker niet. Maar ik vind het veel te leuk om niet te doen!
Ik heb het mezelf direct moeilijk gemaakt om een lastige vorm dekje te kiezen. Ik heb deze overgenomen van een bestaand dekje

1. Knipper de knip!

2. Een kant vast. Dus voor, achter en vulling aan elkaar.

3. Andere kant ook klaar, vorm is hier goed te zien. Ook is de band wat de bies en band door het midden gaat worden hier te zien.

4. Banen erin genaaid, dit zodat de vulling mooi op zijn plek blijft en omdat ik het netter vind staan.

5. En als laatste nog dezelfde als nummer 4 maar dan ook de achterkant

Dekje komt op een fjord dus denk en hoop dat de kleuren wel zullen passen!
Bedankt voor het kijken en tips mogen altijd, onthoud alleen wel dat dit mijn allereerste keer achter de naaimachine is