Tips voor ontwerper logo?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Tips voor ontwerper logo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 19:46

Ik ben een eigen bedrijf gestart en wil nu graag een goed logo. Zelf ben ik grafisch niet zo sterk dus ik geef dat graag uit handen, maar ik weet niet waar ik een goede ontwerper kan vinden. Ik weet dat meerdere aanbieders gratis aanpassen tot je tevreden bent, maar het portfolio spreekt me dan niet altijd aan en ik ben wat huiverig dat ze gewoon totaal niet leveren wat ik wil. Bij anderen kost het honderden euro's, en ik wil er best voor betalen maar niet zó veel.

Hoe vind ik nou een goede ontwerper, waarbij ik een beetje vertrouwen kan hebben dat ik een logo krijg waar ik blij mee ben? Zijn die logo-ontwerp-wedstrijden (zoals brandsupply of ontwerpen-voor-geld) iets, of is dat ook de moeite niet? Of weet iemand misschien een goede ontwerper die me verder kan helpen?

xSCWx

Re: Tips voor ontwerper logo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:02

Ja lastig he, ik zit in hetzelfde schuitje. Ik kan wel een beetje knutselen met photoshop dus ben nu een paar opzetten aan het maken en de leukste wil ik laten maken. Wellicht voor jou dus ook handig om een opzetje te maken in een simpel programma zoals paint (if simpelweg op papier tekenen) zodat de ontwerper in iedergeval een idee heeft wat je wil.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:13

Ik kan je hierbij helpen :j Ik ben student grafisch ontwerp en kan je mijn portfolio sturen als je dit wilt. Ik vraag wel een vergoeding, maar zeker geen honderden euro's (nog 3 maanden en heb mijn HBO Graphic Design diploma in the pocket) :)

Het is natuurlijk de taak van een (goede) ontwerper om de wensen van de opdrachtgever te vertalen in beeld. Daarom is het inderdaad wel belangrijk dat je zelf weet welke sfeer je ongeveer voor ogen hebt, wat je over wilt laten komen in je gehele 'huisstijl'; de image van je bedrijf. Maar ook als je dit nog niet precies weet kan diegene je daarbij helpen. Ook mede door de feedback-rondes kom je dan zeker naar het gewenste resultaat!
Laatst bijgewerkt door Lipydo op 19-03-15 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:18

Hier ook iemand in hetzelfde schuitje. Ik zit nog te twijfelen om eerst met een zelfgeknutseld logo aan de slag te gaan of dat ik het direct laat verprofessionaliseren. De schets heb ik al liggen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:18

Vriendin van me is echt een sterk grafisch ontwerpster, zij is niet zo duur als je haar info zou willen. Zeker een goede zoeken want op je logo wil je niet besparen dat is je visite kaartje :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:20

Mizora schreef:
Hier ook iemand in hetzelfde schuitje. Ik zit nog te twijfelen om eerst met een zelfgeknutseld logo aan de slag te gaan of dat ik het direct laat verprofessionaliseren. De schets heb ik al liggen.

Persoonlijk zou ik, als je het logo idee al hebt gelijk laten uitwerken. Het is toch een herkenning bij je bedrijf. Het komt op visite kaartjes te staan, website, briefpapier etc. En het is zonde als je over een tijdje dan weer het logo overal opnieuw moet plaatsen.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:28

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 22:38

Ik heb wel een idee van wat ik wil, maar ik ben niet creatief genoeg om er dan ook echt iets leuks mee te maken, haha. Maar ik vind het wel belangrijk, een goed logo is toch een belangrijk onderdeel van je merk dus dan kan dat beter direct in orde maken dan na een half jaar.

Ik heb wat pb'tjes verstuurd, bedankt alvast voor de tips!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:42

Studenten contacteren die hun portfolio willen opbouwen, is ook goedkoper :)
(Wil niet zeggen dat de logo's dan slecht zijn.) Ik doe bijvoorbeeld nu gratis logo's voor vrienden en Bokkers, zodat ik ervaring en portfolio bouw. (Gratis omdat ik gewoon nog niet de kwaliteit kan bieden van een grafisch vormgever met diploma/jaren ervaring)