[FOTO] Mijn eerste poging: het bos in!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BalouArera

[FOTO] Mijn eerste poging: het bos in!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 21:24

Nadat ik in in oktober mijn systeem camera kreeg (de Sony Cybershot DSC H300) heb ik vooral op automatisch gefotografeerd. Daarom ging ik vorige week toen het een dagje fijn weer was het bos in. Ik heb met de opties gespeeld en vooral veel macrofoto's gemaakt. Ik wil graag mijn selectie met jullie delen en ik hoop dat jullie tips hebben!
Ik vind de foto's een beetje gewoontjes, iedereen kan zulke foto's maken. De volgende keer wil ik proberen om meer out of the box te denken en niet zoveel op safe te spelen!
Waarschijnlijk is de kwaliteit een beetje achteruit gegaan door de bokt uploader, sorry daarvoor!
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Ik heb er trouwens een artikel over gemaakt op mijn blog! *klik*
Laatst bijgewerkt door Meloen op 17-03-15 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:26

Leuk hè, fotograferen zonder zijwieltjes? (oftewel handmatig) :+

Ik denk dat je al wel aardig out-of-the-box denkt, alleen dat er wat mist in de composities en dat daarom de foto's wat gewoontjes ogen. De dennenappel had je bijvoorbeeld wat meer naar links op de foto kunnen "plaatsen", waardoor de foto in het geheel wat interessanter zou kunnen worden. Of juist dichterbij, misschien..

Er lijkt wel vaak wat bewegingsonscherpte zijn en bijvoorbeeld op foto 8 had ik persoonlijk de voorste sprieten scherp gemaakt, omdat er nu wel erg veel wazigheid in de foto zit, maar ik vind het dan wel weer tof dat je die keuze zo gemaakt hebt, tenminste dat neem ik aan, dat getuigt wel van creativiteit. Dat is ook een kwestie van proberen!

Ik heb even op je blog gekeken en in mijn ogen heb je de meest interessant ogende foto weggelaten hier:
https://fiekefairy.files.wordpress.com/ ... c02062.jpg :+ Die kijkt wel lekker weg qua compositie. Al had ik die in de nabewerking wat lichter en vrolijker gemaakt.

Je bent zeker op de goede weg! Veel plezier gewenst met verder oefenen :)