[FOTO] Deconstructie van een bloemenvaas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

[FOTO] Deconstructie van een bloemenvaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 14:50

Als student fotografie moet je veel fotograferen, maar vooral veel nadenken en creatief zijn met onderwerpen. We hebben bijvoorbeeld nu het onderwerp Take Away. Ik heb ondertussen een a - b - c en eventueel zelf een d - plan. Maar ben met mijn C plan van vandaag wel tevreden!

Dit is het dus geworden:
"Take away the beauty and it will become something ordinary."

Afbeelding

Ik heb hiervan ook nog een optie B (eigenlijk ook nog een C de vaas met de smalle kant naar voor)

Afbeelding

Meningen zijn meer dan welkom!
Laatst bijgewerkt door Meloen op 17-03-15 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:28

Wat een verschrikkelijk goed idee....maar omdat je zegt dat meningen ook welkom zijn , toch een kleine opmerking.
The beauty is dus de volle vaas met rozen. Heel persoonlijk, heb ik het niet zo op zwart-wit.
En juist in dit verhaal vind ik een gekleurde bos rozen prachtig. Of op foto, tekening of echt. Vanwege de geur (die jammer genoeg niet vast te leggen is) en de kleur.
Persoonlijk zou ik dan ook beginnen met een kleurenfoto van de vaas rozen. En als die omgezet wordt in zwart-wit is er al wat weggenomen, kleur! De een na laatste foto, vind ik vrijwel identiek aan de laatste en kan in mijn ogen 1 van verdwijnen. De 2e optie dat de knoppen en stelen voor de vaas ligt vind ik vollediger. Maar ik vind het beide keren heel goed op de foto genomen!
En de uitkomst is een kwestie van smaak.
Nogmaals het idee , vind ik heel goed uitgevoerd ! *\o/*

k_m

Re: Deconstructie van een bloemenvaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 16:58

Bedankt voor de tips, ik ben het volledig eens met je maar zit jammer genoeg met een paar verplichtingen van school uit.

Het MOET in zwart wit (gelukkig de laatste opdracht waar we daartoe verplicht zijnà
Het moeten 5 beelden zijn, want ik vind de voorlaatste en de laatste foto ook iets te gelijkend.. (heb je nog tips wat ik aan de laatste en voorlaatste kan veranderen? Dat kan ik doen zonder weer een boeket bloemen te hoeven mollen :') )

Bedankt in ieder geval!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:59

De vaas in stukjes breken? :D

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:00

Misschien de vaas kapot maken op het einde? Van iets naar niets... Alles weg...

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:00

Misschien dat je bij de 4e foto op het 1e rijtje afgeknakte takjes kan doen? Verder vind ik het er goed uit zien :D

Vaas kapot maken vind ik ook een goed idee :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 17:02

Vaas kapot doen heb ik ook aan zitten denken, maar ik denk 1 dat mama daar niet blij mee gaat zijn :'), en twee dat het dan de kracht van mijn concept een beetje wegneemt.

Mijn idee is echt van, je hebt een ordinaire vaas, en je zet er iets mooi in, wat het kracht bij zet. Maar neem het mooie eruit weg en je houd gewoon een lege ordinaire vaas over.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 17:03

Misschien dat ik de laatste foto van reeks 2 kan vervangen door de laatste van reeks 1, dat dus alle knoppen en stelen ook weg zijn en dat het terug gewoon een lege vaas is op een wit tafeltje. *gaat even nieuw reeksje maken*

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:05

Vaas drogen zal al een heleboel schelen denk ik.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 17:07

@Gabyfedde, ja dat dacht ik idd achteraf ook, kan morgen wel even kijken of ik dezelfde opstelling gemaakt krijg met een droge vaas, maar de achtergrond moet exact hetzelfde zijn natuurlijk..

AfbeeldingContactSheet-003 by kellydonckers, on Flickr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:13

Je zou er nog een tafelkleed met een patroontje onder kunnen leggen en die ook weghalen op de laatste foto. Erg leuk idee :j