[FOTO] Serie zwart-wit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

[FOTO] Serie zwart-wit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 20:23

Jaren geleden bedacht ik het idee, in juli vorig jaar ben ik er mee gestart en eindelijk kan ik zeggen dat hij 'af' is.
Bedoeling was dat dit op een tentoonstelling van een kleine kunstkring kwam. Jammer genoeg was die afgelast, maar dat wil niet zeggen dat dit werk nooit ergens tegen de muur komt :o
Ik heb het dan nu maar als collage gemaakt hoe ik het gehoopt had op een muur te zien komen.

Afbeelding

En mijn persoonlijke favorietjes even wat groter:

Afbeelding Afbeelding

Er is nog heel veel bij wat ik zelf liever anders had gezien. De beperkte (en net wat te donkere) ruimte, moeilijke poses en het paard wat toch niet zo een engelen geduld bleek te hebben als ik dacht, maakte het net niet zoals ik wou. Maar het komt aardig in de buurt.
Het mist op bepaalde plaatsen/foto's wat scherpte, belichting had ook wat beter gekunnen. Ooit komt hij er wel hoe ik hem exact voor ogen had, maar voorlopig ben ik al meer dan tevreden met dit resultaat.

Tips, kritiek, commentaar, alles is welkom. Ik kan er alleen maar van leren!
Laatst bijgewerkt door Meloen op 05-03-15 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag bewerkt

Leo

Re: [FOTO] Serie zwart-wit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:55

Hmm op de een of andere manier pakt dit me niet, terwijl ik ander werk van jou fantastisch vind!
Bij de eerste grote foto moest ik een paar keer kijken voor ik zag dat het haar van het model over het paard lag. Ik heb het gevoel dat, dat beeld sterker zou kunnen. Allicht met meer contrast (licht paard of blond model)?
De tweede pakt me ook niet, ik weet niet of de pose en de blote benen een soft erotische (klinkt zwaarder dan ik bedoel maar kom niet op het goede woord :+ ) lading zouden moeten hebben, maar ik vind het niet passend bij het thema paard. Als het een andere bedoeling zou moeten hebben komt die, bij mij allicht, niet goed over. Jammer. :) de foto met de hand rond de hoef (midden) vind ik denk ik de sterkste en mooiste uit de serie. :) mooie lijnen!

Technisch gezien vind ik ze absoluut netjes, zeker met slechte lichtsomstandigheden en een lastig paard. Knap hoor :j
Geldt voor de hele serie.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:57

Hele mooie serie leen! :j voor mij springt de foto rechtsonder er uit :D

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 22:24

Dankjewel voor de reacties

Leo: de oorspronkelijke bedoeling was meer als je de beelden los zag dat het moeilijk te zien was wat het was. Maar als het een samenhangend geheel was met de foto's op de juiste plaats dat het duidelijk was wat het was. Dus meer zoals de 2 foto's die ik in het groot plaatste. Vooral die met het haar.
Jammergenoeg zag ik een heel ander beeld voor met met de hoef, benen, hoofd,... Ik had meer closeups voor ogen maar daar was het gewoon te donker voor.Het plan is dan ook om hierop bij de volgende poging meer te focussen.

Bedankt voor je mening erover, ik zie natuurlijk wel wat het allemaal is omdat ik het weet, snap dat dit voor een omstaander niet zo kan zijn.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:54

Ik ben van mening dat het niet altijd (over) duidelijk hoeft te zijn. De kijker mag best moeite doen om er achter te komen wat je eigenlijk ziet of wat wellicht de gedachte erachter zou zijn :)

Edit: vind trouwens de 3e foto van boven (je ligt er op?) een erg mooi abstract beeld! :) De 4e foto lijkt voor mij heel veel op de 2e, dan zou ik eerder kiezen tussen die 2 :) Zelfde geld voor de onderste twee, de rechter ervan is wat rommeliger en vind daarom de linker een sterker schoner beeld :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 08:44

Misschien is het allemaal wat minder duidelijk als hoe ik het zie. De 4e foto is bijvoorbeeld de staart van het paard met haren. Ik heb eigenlijk altijd een lichaamsdeel van mens gelinkt met een deel van het paard. Van links naar rechts is het dan ook een paard opgebouwd.
Dus hand_hoef voet-hoef, been-arm. Die ik nog eens vergoot plaatste geeft knie-knie weer. Was ook niet de bedoeling om er een erotisch, sensueel gedoe van te maken. Misschien had ik hem rechts wat krapper moeten snijden. Deze sprong er voor mij uit door hoe het licht op de spieren van het model en de aders van het paard valt.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:23

Sensueel, dat was het woord :D

Helder met je uitleg :j ik ben het er zeker mee eens dat de kijker best meer moeite mag doen om een bedoeling achter een foto te snappen :j dat maakt een foto ook interessant en uitnodigend om naar te kijken. Maar als de bedoeling anders overkomt zoals hier, of zoals bij mij niet duidelijk is (wil ze iets sensueels uitbeelden of wat anders?) dan vind ik dat persoonlijk jammer :)

Wel een heel tof idee!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:37

laughterline schreef:
Hele mooie serie leen! :j voor mij springt de foto rechtsonder er uit :D

Voor mij ook! Die is prachtig :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:38

Ik vind het een prachtige collage!
Kan er naar blijven kijken.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 09:53

Heel erg bedankt voor de fijne reacties!

Leo schreef:
Sensueel, dat was het woord :D

Helder met je uitleg :j ik ben het er zeker mee eens dat de kijker best meer moeite mag doen om een bedoeling achter een foto te snappen :j dat maakt een foto ook interessant en uitnodigend om naar te kijken. Maar als de bedoeling anders overkomt zoals hier, of zoals bij mij niet duidelijk is (wil ze iets sensueels uitbeelden of wat anders?) dan vind ik dat persoonlijk jammer :)

Wel een heel tof idee!

Het beeld was misschien duidelijker geweest moest ik meer paard, dus dat je ook echt het paard haar knie kan zien, en minder benen van model erop gezet hebben. Sowieso hou ik alle tips in mijn achterhoofd voor als ik deze serie opnieuw wil doen. Dan hopelijk in wat fijnere omstandigheden zodat het niet gewoon geluksfoto's moeten zijn maar echt de beelden zoals ik het in mijn hoofd had.

Ook had ik meer foto's zoals de oren samen wat het geheel misschien duidelijker maakte dat de foto's samen ook een paard uitbeelden.