Hierbij wil ik jullie mijn jaar of 1.5 jaar tekenen en schilderen laten zien.
Zo'n 2 jaar geleden kon ik absoluut niet tekenen. Ik had er geen concentratie voor en kon het ook gewoon niet.
Het begon allemaal bij een tekening. Ik heb nooit paarden kunnen tekenen en verdraait dit leek op n paard! ook kreeg ik veel complimentjes waardoor ik door ging. Ook begon ik mensen te tekenen maar nu ik ze terugkijk zijn ze niet zo mooi geworden, maar toen vond ik ze geweldig.
ergens bedacht ik me dat ik ook nog ergens pastel in de kast zou moeten hebben liggen en dat klopte. Ik had nog nooit pastel aangeraakt maar begon gewoon ermee te tekenen.
ik heb alles mezelf aangeleerd zonder hulp of lessen. alles zelf uitvogelen geweldig! toen kwamen op n gegeven moment de eerste opdrachten.
de tekening waar het allemaal mee begon

mijn 1e hond in pastel en ook meteen mijn eerste opdracht:
(voor niks eigenlijk want ik durfde geen geld te vragen..)

en ik probeerde mijn paard na te tekenen. echter vond ik m mislukt want de neus was te kort. maar de kleurovergangen waren super.
ik had er dan ook heel droog mislukt onder geschreven voordat ik hem liet zien.

toen na n tijdje kwamen er weer twee opdrachten
ik ben achteraf niet zo blij met het resultaat ik weet dat ik t nu mooier kan krijgen..

toen begon ik met aquarel

en toen na een lange tijd geen pastel weer eens pastel erbij gepakt

toen begon ik met schilderen

hier was ik nog bezig met de achtergrond iets aan te passen. op de foto is de achtergrond nog n beetje nat enzo.

toen ging ik mijn 3 katten naschilderen die sprekend lijken.
ik hoop dat het op de foto goed te zien is. De ogen waren veel werk en de haartjes ook. Maar het eindresultaat is super. Ze hangen nu in de woonkamer.

toen kwam deze auto. (ik kreeg hem niet goed op de foto hij is in t echt mooier.) hier zat 14 uur in maar ben blij met het eindresultaat

erg jammer dat de foto zo onduidelijk is : ( zal vanmiddag proberen een betere foto te plaatsen. dit schilderij staat ook te koop.
en nu heb ik nog een opdracht liggen van 4 paarden voor een kar:))
bedankt voor het kijken! ik hoop dat jullie ok nog vooruitgang zien. en misschien nog tips hebben. een reactie zou leuk zijn ^^