Ik open bijna nooit een topic op UK, maar aangezien ik vaak moeite heb om een tekening/schilderij af te maken leek dit mij een goede manier om misschien een keer een virtuele schop te krijgen om dat nu eens wel te doen
Daarnaast zijn tips en extra inzicht natuurlijk ook altijd handig, aangezien ik nog niet zo lang met dit materiaal schilder

Ik heb sinds kort het fenomeen olieverf (her)ontdekt, wat een heerlijk materiaal is dat
Schilderen is nooit mijn sterkste kant geweest, en het is erg fijn dat olieverf zich zo makkelijk laat corrigeren

Dit is nu mijn 2e 'echte' schilderij, ik heb nog wat doeken liggen die half af zijn, die tel ik maar niet mee

Bij wijze van oefenmateriaal heb ik een oude foto van mijn hond genomen om na te schilderen. het formaat is zo uit mijn hoofd 30X40, dat moet ik even nameten. De achtergrond is acryl (lijkt zwart maar is heel donkerblauw).
excuses voor de slechte foto's, als ik wat verder ben pak ik er een betere camera bij om foto's te maken.
1: Schets met witte deel onderschildering

2: Onderschildering af
[img]3: Linker oog en oor uitgewerkt

4: Begin neus

5: Tong erbij

voorbeeldfoto:
http://i259.photobucket.com/albums/hh306/123dolky/IMG_9131.jpg
Het oog en de neus kloppen nog niet helemaal met de foto, dit ga ik zo nog even aanpassen.
tips zijn natuurlijk welkom!