Voor hoeveel verkopen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anniek22

Voor hoeveel verkopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 19:23

Hoi,

Ik schilder 1,3 jaar (met olieverf). Ben 14. Nu is de vraag: Ik werk nu bijna een half jaar in een konijnenopvang. Heb als cadeautje een schilderij van een konijn wat ik daar net een paar weken terug had geadopteerd gegeven. Ze was ontzettend blij! Dat was mn doel...

Maar toen zei ze, weet je, je moet ze verkopen in ons winkeltje! Daar liggen allemaal kleine hebbedingetjes van konijntjes, zoals sleutelhangerd en knuffeltjes. Ik mag daar dus een soort mini-standje maken met mijn schilderijtjes, een paar dus. Ik mag ze dus voor een prijsje verkopen. Het zijn goedkope doekjes van Xenos. Ik doe over een portret gemiddeld 7,5-9 uur. Hoeveel moet ik nou ervoor vragen? Een klein aandeeel gaat naar de opvang. Het moet lekker goedkoop zijn maar ik moet er ook wat aan verdienen natuurlijk. Ik vond dit niet passen in hoeveel is mijn tekening waard-topic daarom staat het hier..

Groetjes.
PS: een paar foto's staan op mn site, onder More en dan Schilderijen

Googel

Re: Voor hoeveel verkopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:28

Minstens €25! Ze zijn prachtig!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 19:30

aah,bedankt ... :-)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:31

Idd minstens 25,- want je schilderijen zijn echt wel mooi .
Teken / schilder je ook paarden ?

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:32

Ik zou even kijken op je site..er staat bij de pagina schilderijen dat een schilderij van 20x20 12,50 kost. Bij de kostenpagina staat er dat een schilderij van 20x20 30 euro kost.
Ik zou in de opvang zeker niet te veel geld vragen, 25-30 euro voor 30x40 ofzo?..en vooral aanbieden om schilderijtjes te maken van eigen konijnen. Uit eigen ervaring weet ik dat dit het beste loopt. Schilderijen van andermans konijnen zijn toch veel minder leuk. (ervaring met caviaopvang)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 19:33

oeps dat moet idd veranderen hehe... :-/

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:41

Quinteee schreef:

Dan verdient de TS er erg weinig aan (in feite minder dan niets). Kijk eens naar de tijd die ze eraan kwijt is, materiaalkosten,en er moet ook nog een deel naar de opvang.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:46

Ik heb totaal geen verstand van de kosten o.i.d. Maar wilde gewoon even zeggen dat ik vind dat je talent hebt! Op jouw leeftijd al zo kunnen schilderen vind ik erg knap!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 19:48

Dankjulliewel allemaal jullie maken mijn dag :-) Oftewel, avond dan haha :-D

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:52

Kuggur schreef:
Quinteee schreef:

Dan verdient de TS er erg weinig aan (in feite minder dan niets). Kijk eens naar de tijd die ze eraan kwijt is, materiaalkosten,en er moet ook nog een deel naar de opvang.

TS is 14, neem aan dat haar ouders nog het grootste deel van haar kosten bekostigen en dat dit als extra zakcentje bedoeld is. Verder zullen bij een toegankelijke prijs meer mensen het schilderij kopen. Liever 3 x 25 als 1 x 45.
Stel de opvang krijgt 5 euro vd opbrengst, houdt TS nog 20 euro over per schilderij. Ik reken op 2 p/w ongeveer maken en verkopen, dat is al 40 euro p/w over voor TS. Ik wou dat ik op mijn 14e 40 euro p/w verdiende!

TS, vind 25 euro een goede prijs en moet zeggen dat je heel mooi kan schilderen voor je leeftijd! Vooral mee doorgaan! Wie weet verdien je later wel 1000 per schilderij ;)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:58

Wow, je hebt talent. :) Ik zou toch niet te hoog gaan zitten met de prijzen want de drempel moet laag blijven. Dus 25 euro zou ik ook niet slecht vinden. Wat had je zelf in gedachten? Komt dat een beetje uit met wat je aan spullen ervoor moet kopen enzo?

25 euro klinkt ook goed en zorgt ervoor dat mensen het sneller kopen. Ik zou het er wel voor over hebben als ik ze zou zien hangen. Ga zo door! Volgens mij ga jij later echt prachtige dingen maken. Ik wou dat ik zo kon schilderen. :)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 20:08

Volgende vraag: Als ik ze voor 15 euro verkoop, portret, en 7,50 gaat dan naar de opvang (per schilderij). Dit is dan voor t formaat 20x20. Individueel worden de prijzen hoger maar omdat ik dan de opvang steun enzo.. Iedere woensdag en zaterdag komen er rond de 5-10 bezoekers (per week dus). Het moet wel blijven lopen natuurlijk. Of gaat dit dan te goedkoop worden? Ik verdien er mijn brood niet mee hoor en zit nog op school maar heb zat vrije tijd :-D Bedankt voor al jullie positieve antwoorden! PS: Site is aangepast.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:15

Ik zou haast mijn konijnen door jou laten schilderen, prachtig!
€25 vind ik een nette prijs.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:17

Anniek22 schreef:
Volgende vraag: Als ik ze voor 15 euro verkoop, portret, en 7,50 gaat dan naar de opvang (per schilderij). Dit is dan voor t formaat 20x20. Individueel worden de prijzen hoger maar omdat ik dan de opvang steun enzo.. Iedere woensdag en zaterdag komen er rond de 5-10 bezoekers (per week dus). Het moet wel blijven lopen natuurlijk. Of gaat dit dan te goedkoop worden? Ik verdien er mijn brood niet mee hoor en zit nog op school maar heb zat vrije tijd :-D Bedankt voor al jullie positieve antwoorden! PS: Site is aangepast.

Zo kun je rekenen (en het is uiteraard je goed recht met die redenatie die opvang te steunen ;) ), maar ik denk dat je je bestede tijd veel te goedkoop inschat.
Wat krijgt een vakkenvuller van jouw leeftijd bij de Appie? Is misschien een aardige richtijn wat en redelijk minimum is voor de tijd die je erin steekt.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:27

Ik wilde inderdaad ook al vragen of je ook cavia's schildert in opdracht? :o

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:28

Hoogte van de prijs is voor veel mensen ook een "keurmerk" voor kwaliteit. Te laag kan je net zo goed verkoop kosten. Ik zou zeker op 25-30 euro gaan zitten. Je bent er ook een volle werkdag qua uren mee bezig en je materiaal + les er mee terug verdienen is wel zo fijn, zelfs als minderjarige waarbij de ouders betalen. Ook als je dit als volwassene wil blijven doen (hobby of echt voor het inkomen) is het niet voor bijna niks werken wel zo handig en grote prijssprongen worden door veel mensen niet zo goed ontvangen.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 20:35

Maar zouden jullie, als jullie voor 60 euro EEn konijn hadden aangeschaft voor jullie andere konijn, ook nog 25 euro willen betalen exclusief verzendkosten voor een schilderij /portret van jullie konijn/hond/kat/paard?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:47

Je bedoelt dat je bij de opvang voor 60 euro een konijn kunt ophalen en voor 25 euro meer kan je een schilderijtje krijgen van het konijn of ander dier? Zou wel leuk zijn eigenlijk. :) Donatie en een geweldig leuk aandenken.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:56

Kuggur schreef:
Anniek22 schreef:

Zo kun je rekenen (en het is uiteraard je goed recht met die redenatie die opvang te steunen ;) ), maar ik denk dat je je bestede tijd veel te goedkoop inschat.
Wat krijgt een vakkenvuller van jouw leeftijd bij de Appie? Is misschien een aardige richtijn wat en redelijk minimum is voor de tijd die je erin steekt.

14 jaar en werken mag nog niet maar een 15-jarige krijgt ong 3 euro. 8 x 3 = 24 euro. Dus vind 25 een nette prijs.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 22:06

Okee bedankt allemaal!

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:22

Ik ga mee met de anderen, 25 euro is prima. Ik zou inderdaad ook niet te laag gaan zitten (:
prachtige schilderijen hoor!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:12