Nieuwe cameratas #onmogelijk... HELP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Nieuwe cameratas #onmogelijk... HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 12:32

Ja zoals de titel het al zegt... Ik ben opzoek naar een nieuwe cameratas en die zoek actie is onmogelijk :')

De tas moet aan de volgende eisen voldoen.
1- NIET te groot :') ik ben maar een klein meisje en het is al snel hey tas waar ga je met dat meisje heen :wave:
2- Body (7D Mark 2) met lens (70-200 2.8 IS USM II) moet er in geheel inpassen
3- Het liefst een Sling model maar een schouder met dezelfde functie is ook welkom
4- Ruimte voor een 11''/13'' ultrabook (laptop)
5- Een frutsel opberg vakje voor bijvoorbeeld portemonnee, brood, snoepjes noem maar op wat voor ellende je allemaal wel niet mee kan nemen :P
6- Niet te lelijk

Meer lenzen ruimte heb ik niet echt nodig, als er 1 lens extra mee kan vind ik het prima maar ik werk vrijwel altijd alleen met deze combi.
Conclusie, ik kan bijna niks vinden dat ik zeg JA! die is leuk of het geld waard.. De 1 is de te lomp de ander te klein, 1 weer te onhandig ingedeeld..

Ik zie door alle camera tassen mijn perfecte tas niet meer -O-

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:39

Gewoon groot lomp en chille indeling, ik zweer er bij :) jij ukkie

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 12:41

S_en_Z schreef:
Gewoon groot lomp en chille indeling, ik zweer er bij :) jij ukkie

Ja maar sam, ik wil niet lomp en groot :')

S_en_Z

Re: Nieuwe cameratas #onmogelijk... HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:57

Waarom laat je geen tas ontwerpen naar je eigen zin dan

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:14

Misschien een idee om eens naar een camerawinkel te gaan? Als je die spullen dan meeneemt, dan kun je precies kijken of alles past. Ik zou sowieso ruimte over houden voor een 2e body en lens. Deze combinatie is misschien de combinatie die je vooral gebruikt, maar als je camera valt, dan kun je hem niet meer gebruiken, dus dan is het heel fijn om een 2e body en lens te kunnen pakken en verder te kunnen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:18

Naast mijn schildpadje (LowePro Fastpack 350) heb ik ook een snuitje (LowePro Toploader 75 AW). Misschien is dat snuitje wat voor jou? Kun je iig je body, paardenlensje en bg in kwijt. Je portomonnee (herenformaat), kaartjes, doekjes, accu's, etc. passen er dan ook nog prima bij. :)

--- edit

Geen laptop. _O- Die past wel in mijn schildpadje. :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:17

Hahaha jouw benamingen Richard :') . Ik lees mee. Ook bezig met de zoektocht.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 14:24

11AFotograaf schreef:
Misschien een idee om eens naar een camerawinkel te gaan? Als je die spullen dan meeneemt, dan kun je precies kijken of alles past. Ik zou sowieso ruimte over houden voor een 2e body en lens. Deze combinatie is misschien de combinatie die je vooral gebruikt, maar als je camera valt, dan kun je hem niet meer gebruiken, dus dan is het heel fijn om een 2e body en lens te kunnen pakken en verder te kunnen.

CameraNu zit hier op steenworp afstand, en natuurlijk ga ik ook wel kijken en hele site afgezocht maar het is niet wat ik mooi vind helaas..

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:39

Ik heb zelf een Crumpler rugzak, die vind ik echt ideal! Als je je laptop in een sleeve stopt kan die ook gewoon mee.

De Lowepro Hatchback 16L lijkt me ook een hele fijne tas!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 15:02

Ik heb een slingback, maar vindt dat echt niet fijn dragen als je op pad gaat, krijg er echt last van in mijn schouders. Een rugzak, die gelijkmatig draagt, vindt ik dan fijner.
Hetzelfde geldt voor een schoudertas, heb een hele goede (Billingham). Als ik 'm ergens kan neerzetten is het prima, maar niet als ik er de hele tijd mee moet sjouwen.
Ik ben weer op zoek naar een rugtas in ieder geval.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:39

In de categorie niet te lelijk, maar au-mijn-arm-doet-nu-al-pijn-bij-het-idee: http://store.kellymoorebag.com/products/esther. <3

Voor de rest lees ik even mee, want ik ben ook nog niets tegengekomen dat er enigszins toonbaar uitziet en waar het hele spul in past. Vandaag geprobeerd om mijn telelens in een Hatchback te krijgen, maar dat werd hem niet.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:52

Ik heb ene tas van het merk KAata, ik denk dat die wel aan je meeste eisen voldoet. Handig extraatje: Je kan hem in een paar seconden van een sling rugzak naar ene gewone ombouwen, handig als ie een keer wat zwaarder is (f voor mij als ik ermee op de motor ga, dan wil ik een volwaardige rugzak).

Afbeelding

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:09

Je kunt ook een tasinzet kopen op ebay (zoek: dslr bag insert), en een tas kopen waar hij in past !

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:14

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:46

Ik heb nu een grote cameratas en een kleine (paaaars) *\o/*

De grote valt wel in de schildpadcategorie van Richard :P Ik ben niet heel klein dus dat scheelt :D Hij is gelukkig niet geheel zwart (saaaaai). Maar té groot voor wat jij zoekt (Lowepro 400 AW).

Ik had een tussenmaatje, waarom heb ik die ook alweer weggedaan? O ja, omdat ik die grote nodig had en mijn moeder die leuke tussenmaat dan wel van mij over wilde nemen :P

Die was mooi, vind ik dan, rood met zwart, niet zo'n lomp mannending en een 7DMarkII met 70-200 past er wel in plus nog wel een lens en accessoires. Ik heb het over deze rugtas: http://www.digitaltoyshop.com/Backpack_ ... 926_5778_1

Zomaar een link, ik heb hem zelf voor 50 euro kunnen kopen, rood/zwart was in de aanbieding, vind blijkbaar niet iedereen mooi. Ik raad je wel echt een rugtas aan, zo'n slinggeval of een schoudertas geeft geheid pijn in nek en schouders...

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 01:01

Ik denk dat ik (op uiterlijk na) de perfecte tas heb... Jammer alleen dat hij echt misschien al 50 jaar oud is (vandaar uiterlijk) en hij nu bij mij in gebruik is. Beide maten (camera en lens) passen er in en dan kan er nog een 450D en een 24-70 f/2.8 Sigma bij ook, maar dat zie je er niet aan af.

Ik kan proberen een merknaam voor je te vinden (heb hem gekregen van een hele oude, inmiddels blinde fotograaf), maar wordt moeilijk denk ik.
Ik ga het voor je proberen.

Edit: Er staat echt helemaal niets op... Maar ja, het is ook wel een oude tas. Jammer, het is echt een hele goede!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 06:01

Ik ben gisteren voor de schildpad (LowePro Fastpack 350) van Richard gegaan en vind het nog allerminst meevallen. Bij deze staat dan wel mijn slingshot 200 te koop, maar daar kan alleen een paardenlens met body in als de body naar beneden wijst en dan passen anderen lenzen al gauw niet meer. Ben overgestapt omdat alles toch te krap op elkaar zit en ik liever niet heb dat de camera tegen de lens aanduwt bijvoorbeeld. In de aangeschafte tas vind ik de grote bovenvak echt een voordeel. Eindelijk voldoende ruimte voor portemonee, broodjes en flesje drinken :D .