[FOTO] 3 portretfoto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neok_Grijsje

[FOTO] 3 portretfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 17:19

Afgelopen maandag zijn een goede vriendin van mij, cameralief en ik er op uit getrokken naar een plas bij ons in de buurt. De bedoeling was om een beetje verwarde, relatief donkere foto's te maken. Ik fotografeer zelf niet erg vaak mensen, en wilde hier graag meer mee gaan oefenen. Ik had het nog niet uitgesproken of mijn trouwe model stond al paraat!

Aangezien ik in de portretfotografie nog erg veel moet leren leek het me wel wat om hier deze foto's eens te plaatsen. Om eens te zien wat anderen (die ook fotograferen) er van vinden (en om natuurlijk hopelijk wat tips te vangen)!

[1] dit vind ik zelf de sterkste/mooiste
Afbeelding

[2] op deze foto vind ik het jammer dat hij wat overbelicht is bij haar voorhoofd en op haar wangen
Afbeelding

[3] en bij deze vind ik de onscherpte erg jammer
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Neok_Grijsje op 11-02-15 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Re: [FOTO] Verward

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:21

Ik zie niet direct het thema 'verward' terug, eigenlijk alleen in een verward uiterlijk, maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt ;)
Ik vind de foto's persoonlijk ook wat te donker.

Neok_Grijsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 17:26

Goof schreef:
Ik zie niet direct het thema 'verward' terug, eigenlijk alleen in een verward uiterlijk, maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt ;)
Ik vind de foto's persoonlijk ook wat te donker.

Nou ja, ik wist niet goed hoe ik dit topic anders moest noemen.
Ik snap wat je bedoelt, alleen ik zou niet goed weten hoe ik een foto zelf verward moet maken. Heb je misschien tips?

Rennie89

Re: [FOTO] 3 portretfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:30

In een chaotische omgeving met veel prikkels en een echt verward kijkend model was het wat sterker geweest. Ik zie het nu niet echt naar voren komen en vind de foto's ook donker. Technisch zijn ze verder gewoon in orde :j

Neok_Grijsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 17:32

lifaya schreef:
In een chaotische omgeving met veel prikkels en een echt verward kijkend model was het wat sterker geweest. Ik zie het nu niet echt naar voren komen en vind de foto's ook donker. Technisch zijn ze verder gewoon in orde :j

Snap ik ja, bedankt!

Goof

Re: [FOTO] 3 portretfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:42

Wat lifaya zegt inderdaad. Daarbij denk ik dat het ook verschil maakt als het model niet in de camera kijkt. Als je verward bent zie ik iemand voor me die om zich heen kijkt en niet iemand die poseert en in de camera kijkt. Snap je wat ik bedoel?

Neok_Grijsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 17:47

Goof schreef:
Wat lifaya zegt inderdaad. Daarbij denk ik dat het ook verschil maakt als het model niet in de camera kijkt. Als je verward bent zie ik iemand voor me die om zich heen kijkt en niet iemand die poseert en in de camera kijkt. Snap je wat ik bedoel?

Ja, ik snap het! Bedankt!
Het was dan ook geen echte shoot en kort voorbereid. We zouden eerst foto's gaan maken van haar op spitzen (ik weet het, ballet is heel wat anders dan dit :P ) maar door het gure weer ging dat niet door. De volgende keer zal ik hier aan denken!