[FOTO] Herculaneum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

[FOTO] Herculaneum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 23:16

Onder het mom van beter laat dan nooit..

Oktober 2013 ben ik een paar dagen naar Napels geweest met mijn ouders & zus om daar naar Pompeii, Hercula Neum, de Vesuvius en gewoon Napels zelf te gaan.
De Vesuvius ben ik zelf niet meer op geweest omdat ik niet meer kon lopen en de foto's heb ik nooit meer uitgezocht... Dus dat vond ik nu wel eens tijd worden, anderhalf jaar later :') Ik heb nu alleen nog maar de foto's van Herculaneum uitgezocht -ik dacht dat ik Pompeii had maar kwam er net achter dat t Herculaneum is, verkeerde kaartje-

Deze foto's zijn alleen van Herculaneum, ik denk dat bijna iedereen wel weet wat daar ongeveer is gebeurd maar zo niet even een uitleg!
Herculaneum is een stad die heel lang geleden bedekt is door de lava van een vulkaan (De Vusuvius)
Doordat de lava de stad bedekte is er ontzettend veel gewoon heel gebleven, zelfs de mensen die er toen dood zijn gegaan (heel snel, dus bij veel zag je dat ze gewoon lagen te slapen) lagen nog precies zo toen ze opgegraven werden, heel apart om te zien! Die lagen nu in een soort 'museum' -een paar glazen bakken onder een overdekt gedeelte)
Verder weet ik zo even niks meer erover te zeggen... Het is vrij lang geleden en we hebben geen rondleiding ofzo gedaan.

Ik had mijn camera (Nikon D3200) de week ervoor gekocht, dus ik heb vooral maar veel geklikt toen :')

1. Oud en nieuw komt elkaar tegen.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
http://nl.tinypic.com/r/2ro6o83/8

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. De vloer is niet overal even recht meer :+
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Dit vond ik zelf heel apart, je ziet heel duidelijk dat het onder de normale stad gewoon nog doorloopt.. wie weet hoeveel skeletten en huizen daar nog zijn :=
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Bizar hoe iets zo heel kan blijven..
Afbeelding

13. Vooraan de oude stad, op de achtergrond zie je de nieuwe stad die dus eigenlijk bovenop de oude stad gebouwd is, heel speciaal om dat zo te zien!
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. Een van de straten
Afbeelding

16. Helaas niet mooi scherp, maar dit is een heel klein deel vanaf de zijkant. Ze hadden al echte huizen toen :)
http://i58.tinypic.com/rjhxe1.jpg

NESCAFE

Re: [FOTO] Herculaneum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 07:51

Ik ben wel in Pompeii geweest maar niet in Herculaneum. Ik zou het altijd graag nog een keertje zien. Leuk om zo een stukje van de stad via je foto's te zien.

tHidJu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 08:42

Heel gaaf om te zien!! Echt prachtig om te zien dat alles zo mooi is gebleven!!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 09:05

Ik ben vorig jaar naar allebei geweest en ook op de Vesuvius. Was echt een fantastische vakantie. Mooie foto's heb je gemaakt. In Herculaneum is nog zoveel meer bewaard gebleven dan in Pompeii.
Zo apart dat het zo een aantal meters onder de stad ligt.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 11:22

Dankjullie voor de reactie's! :)

Leuk dat jullie ook zijn geweest! Ik baal wel dat ik de Vesuvius niet op kon, lijkt me wel gaaf om te zien zo van bovenaf.
Klopt, Herculaneum heeft meer maar ik vond Pompeii toch mooier doordat daar ook oa. een amfitheater bij zit.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:43

Leuk dat je daar bent geweest! Gaaf om te zien, de foto's hebben wel wat :j.
Vreselijk wat er is gebeurd. Ook bijzonder dat het nooit opnieuw is opgebouwd.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:53

Wat apart om te zien zeg, bedankt voor het delen. :j

Fototechnisch zou hier en daar nog meer contrast bij mogen om de foto's nog sterker te maken. :)

DribbelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:47

Ben zelf meerdere keren in Pompei geweest en 1x in Herculaneum en de Vesuvius. Mooie foto's en ben het eens met magda_90. Zou graag wat meer contract zien in zwart/wit en licht/donker.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 16:59

Ik vind het altijd wat lastig wanneer het nou té wordt :P

Vinden jullie zoiets beter?
Afbeelding

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:36

Veel beter. :j Leuke foto's, vooral foto 4 vind ik gaaf!
En als je vindt dat een foto teveel contrast heeft gekregen in de nabewerking, schroef je dat gewoon weer omlaag. :P

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 22:56

Ik vind zelf 3 & 4 het mooist :)

Ja klopt, maar vaak vind ik het dan toch niks, of ik vind het een dag later weer lelijk :+

Maar bij die van Pompeï (als ik daar nog eens aan begin..) ga ik wel meer contrasten gebruiken, ik vind het zo ook een stuk mooier! Bedankt voor de tip :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:36

Ah hier liep ik vorige week nog rond, toen was het er net zo uitgestorven als het er op jouw foto's lijkt. Je hebt het prachtig vastgelegd! Bijzonder hè, dat je gewoon in een huis van zo'n 2000 jaar oud staat. Ben nu toch ook erg benieuwd naar je foto's van Pompeii :D