[FOTO] Deer in the Woods

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

[FOTO] Deer in the Woods

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 11:31

Hallo lieve mensen,

Afgelopen week ben ik met veel drama en ellende (het OV lag plat :') ) met mijn team richting Hollandsche Rading geweest om een concept uit te werken. De MUA en ik wouden al langere tijd wat meer met grime foto’s gaan schieten en we hadden na veel afmeldingen en gedoe ein - de - lijk iemand die wel echt zou komen, wij blij :D

Na een reis van 3 uur (die normaal 12 minuten duurt) waren we er dan eindelijk en hadden we nog net een uurtje over om wat foto’s te schieten. Nu heb ik nog niet alles afgerond maar ik wou de eerste twee resultaten alvast met jullie delen :j

Afbeelding
http://i59.tinypic.com/2q2mmc2.jpg

Afbeelding
http://i62.tinypic.com/wwkeag.jpg

Feedback vind ik dikke prima, onderbouw het alleen wel even :)

Marit

Re: [FOTO] Deer in the Woods

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:55

Hmmmmmm ik weet het niet. Het klopt voor mijn gevoel niet helemaal met elkaar. Het eerste beeld vind ik mooier dan de tweede, alleen ben ik geen fan van de bewerking. Verder vind ik de pose etc wel erg mooi.
De tweede vind ik wat gek. De neus komt niet zo mooi uit, de vorm van haar hele gezicht is anders dan op de eerste foto. Het is een beetje een nietszeggende foto, ik snap de gedachte erachter niet. Het is nu gewoon een model met schmink op haar gezicht, zeg maar :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 12:06

Marit schreef:
Hmmmmmm ik weet het niet. Het klopt voor mijn gevoel niet helemaal met elkaar. Het eerste beeld vind ik mooier dan de tweede, alleen ben ik geen fan van de bewerking. Verder vind ik de pose etc wel erg mooi.
De tweede vind ik wat gek. De neus komt niet zo mooi uit, de vorm van haar hele gezicht is anders dan op de eerste foto. Het is een beetje een nietszeggende foto, ik snap de gedachte erachter niet. Het is nu gewoon een model met schmink op haar gezicht, zeg maar :+

Tja Marit, maar zeg nou eens eerlijk wat ik hier nu mee kan :') Geen fan van de bewerking, allright, maar wat dan precies? Gezien de hoeken van de foto en de shapings kan het gezicht anders ogen, echter zie ik niet helemaal wat ik precies met deze feedback kan/moet. ’t Is echt persoonlijke smaak wat ik hier lees :D

lauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:24

Ik ben het ook met Marit eens.
Ik vind de foto's prachtig en snap het idee, maar de uitwerking vind ik iets minder.
Het is nu een model met schmink in het bos, het staat los van elkaar. Had haar laten poseren dat het 1 geheel werd. Het zijn nu gewoon prachtige mode fotos, die zonder de herten makeup prachtig waren geweest. maar als het echt het doel was om er een Deer in the woods foto van te maken vind ik het eigenlijk niet echt gelukt.

En feedback is nou eenmaal altijd persoonlijk, je vraagt wat anderen er van vinden dus krijg je een mening daar over terug. Uiteindelijk gaat het erom dat jij tevreden bent met het resultaat, en als jij er tevreden mee bent zou ik zeggen niks meer aan de fotos doen :)

Edit: Ik het er geen verstand van hoor en probeer alleen feedback te geven.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:34

Ik sluit me er ook bij aan.
Ik heb er een hele tijd naar gekeken, maar ik kan niets met de foto's. Ik vind de bewerking niet mooi, mijns inziens heb je het gezicht enorm heftig bewerkt. Kijk naar de neus en wangen op foto 1.
Ook snap ik het nut niet van de foto's, wat wil je ermee laten zien?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 12:41

lauraax schreef:
Ik vind de foto's prachtig en snap het idee, maar de uitwerking vind ik iets minder.
Het is nu een model met schmink in het bos, het staat los van elkaar. Had haar laten poseren dat het 1 geheel werd. Het zijn nu gewoon prachtige mode fotos, die zonder de herten makeup prachtig waren geweest. maar als het echt het doel was om er een Deer in the woods foto van te maken vind ik het eigenlijk niet echt gelukt.

En feedback is nou eenmaal altijd persoonlijk, je vraagt wat anderen er van vinden dus krijg je een mening daar over terug. Uiteindelijk gaat het erom dat jij tevreden bent met het resultaat, en als jij er tevreden mee bent zou ik zeggen niks meer aan de fotos doen :)

Ik vraag om onderbouwde feedback. Niet om termen als ‘mooi’ want daar kan ik simpelweg helemaal niks mee.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:45

Ik ga ook met de rest mee.
De bewerking van de eerste foto vind ik ook niet mooi. Ik vind de lichte stukken te, bijna uitgebeten.
Ook mis ik echt het verhaal achter de foto's. Ik weet niet of je van te voren echt iets/een verhaal hebt bedacht dat je wilde uitbeelden? Als je dat niet hebt gedaan, dan denk ik dat dat voor de volgende keer voor je zelf wel handiger is als je dat doet. Dan kun je daar meer naar toe werken en dan zal het bij andere ook meer zo overkomen.
Als je dat wel hebt gedaan ben ik benieuwd welk idee/verhaal hier achter zit. Want voor mij is het nu niet duidelijk, daar had je mee naar toe mogen werken.

En verder vind ik dat je wel heftig op iedereen reageert, iedereen probeert je hier uiteindelijk gewoon te helpen hea! Misschien verwoorden mensen dat naar jou mening dan niet helemaal goed en dat het voor jou dan lijkt alsof het geen onderbouwende feedback is, maar probeer er op zijn minst over na te denken!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:16

Courses schreef:
Marit schreef:

Tja Marit, maar zeg nou eens eerlijk wat ik hier nu mee kan :') Geen fan van de bewerking, allright, maar wat dan precies? Gezien de hoeken van de foto en de shapings kan het gezicht anders ogen, echter zie ik niet helemaal wat ik precies met deze feedback kan/moet. ’t Is echt persoonlijke smaak wat ik hier lees :D

Tsja, wat je ermee kan/doet moet je zelf weten :+ Je vraagt een mening en ik geef die. Ik ben niet de opdrachtgever dus van mijn part doe je er niks mee. :')

Er hoeft natuurlijk niet altijd achter elke foto een verhaal te zitten, maar wel als die foto er om vraagt, vind ik. Een meisje dat als hert geschminkt is in een bos. Dan denk ik 'uh..?' :') Snap je. Een meisje dat gewoon haar kleding showt in een bos, is 'normaler' en dat snappen mensen. Daar hoeft geen verhaal bij. Maar dit is gewoon gek zonder verhaal of achterliggend concept erbij. Dan klopt het beeld gewoon niet helemaal. Maar dat vind ik.

Qua gezicht, ik denk dat de tweede foto dan vanuit een andere hoek geschoten had kunnen worden. Recht van voor vind ik dat haar gezicht een stuk beter uit komt. Bij het fotograferen had ik persoonlijk daar dan dus rekening mee gehouden en meer recht-van-voren foto's gemaakt.

Qua bewerking, ik vind hem veel te blauw/groenig, en wat grauw. De hooglichten zijn heel groen geworden, dat vind ik niet zo mooi. Ik vind het niet zo bij de sfeer van de foto passen. Je hebt nu koele kleuren gebruikt in de bewerking, terwijl ik bij een hert en bos juist denk aan warme herfsttinten, zoals bruinig, rood, en oranje.

Courses schreef:
lauraax schreef:

Ik vraag om onderbouwde feedback. Niet om termen als ‘mooi’ want daar kan ik simpelweg helemaal niks mee.

Hoezo kun je met 'mooi' niks? Daar kun je toch juist heel veel mee! Ik ben blij met alle 'mooi's die ik krijg hoor :) Teken dat je goed bezig bent en dus precies op dezelfde manier verder kan. Lijkt me juist hele fijne feedback :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:53

De eerste foto vind ik zeker tof, de sfeer vind ik goed en het beeld pakt me. Bij de tweede foto heb ik dat minder. Door de lichte schmink bovenop haar neus en de zwarte schmink onderop haar neus lijkt haar neus heel erg spits. Ook het bronzen effect wat de eerste foto lijkt te hebben mis ik bij de tweede foto. De uitsnijding vind ik denk ik ook wat te groot, ik kan mijn vinger er niet precies op leggen wát ik nou mis qua compositie of achtergrond.