[TEK][WIP] Kiska van bokker Amable

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chasingmood

[TEK][WIP] Kiska van bokker Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 20:59

heyhey :wave:

toen ik dit topic las [BB-ITP] Kiska (poes, 15 weken) studio en buiten werd ik helemaal verliefd op foto 5. en besloot die dus te proberen na te tekenen.
ik teken altijd met gewoon grijs potlood, maar heb vandaag voor het eerst geprobeerd met kleur te werken. ik wil alvast zeggen dat ik zeker niet zo goed ben als al deze andere super getalenteerde mensen op bokt! ik vind het gewoon heel leuk om te tekenen. :D

tips zou ik heel graag ontvangen! ik wil mezelf graag altijd verbeteren, en er is ook heel veel te verbeteren! dus vuur ze op me af :+ sowieso weet ik zelf al dat ik heel erg vlak teken, maar ik weet niet wat ik hier aan kan doen, dus heeft iemand een tip om met wat meer diepte te tekenen?
ik weet trouwens ook dat de tastharen beter zouden zijn in het wit, alleen heb ik geen goed wit potlood en werkt het ook niet met de gum.. als hier andere trucjes voor zijn hoor ik het ook graag :D

tot nu toe zit er ongeveer 1,5 uur werk in. maar wel op de bank met de tv aan, dus heb niet heel erg geconcentreerd doorgetekend :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ps. ik heb toestemming om de foto te gebruiken :j

Chasingmood

Re: [TEK][WIP] Kiska van bokker Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 12:37

niemand? -O-

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:38

oehh hij word gaaf! ben benieuwd naar het eindresultaat!

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:46

Om wat meer diepte te creëren zou je een wat donkerder potlood kunnen pakken of harder kunnen drukken met het potlood op sommige plekken. Op de plekken waar de schaduw valt bijvoorbeeld. Dan hou je toch het haartjes idee (wat je al erg goed hebt gedaan, ik heb daar echt het geduld niet voor haha) en krijg je ook net wat meer diepte. Wat je ook kan proberen is wat meer verschillende kleurtjes erin gooien. Het katje is grijs, maar een lichte laag blauw of rood/roze neer zetten en daarna er overheen gaan met grijs/zwart om die haartjes te tekenen geeft ook net wat meer effect aan je tekening. Als je de foto bijvoorbeeld plakt in photoshop of gimp en je gaat met de pipet kijken welke kleuren er in zitten zie je ook wat grijs-roze kleuren (komt o.a. ook door de achtergrond die gebruikt is bij het maken van de foto).
Maar je bent al zeker goed op weg. Vind het oog echt heel mooi +:)+
Eventueel voor witte haartjes e.d. zou je een witte gelpen, witte inkt of een soort witte fine-liner kunnen aanschaffen.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 12:50

Bimmerd schreef:
Om wat meer diepte te creëren zou je een wat donkerder potlood kunnen pakken of harder kunnen drukken met het potlood op sommige plekken. Op de plekken waar de schaduw valt bijvoorbeeld. Dan hou je toch het haartjes idee (wat je al erg goed hebt gedaan, ik heb daar echt het geduld niet voor haha) en krijg je ook net wat meer diepte. Wat je ook kan proberen is wat meer verschillende kleurtjes erin gooien. Het katje is grijs, maar een lichte laag blauw of rood/roze neer zetten en daarna er overheen gaan met grijs/zwart om die haartjes te tekenen geeft ook net wat meer effect aan je tekening. Als je de foto bijvoorbeeld plakt in photoshop of gimp en je gaat met de pipet kijken welke kleuren er in zitten zie je ook wat grijs-roze kleuren (komt o.a. ook door de achtergrond die gebruikt is bij het maken van de foto).
Maar je bent al zeker goed op weg. Vind het oog echt heel mooi +:)+
Eventueel voor witte haartjes e.d. zou je een witte gelpen, witte inkt of een soort witte fine-liner kunnen aanschaffen.

bedankt voor de tips! ik heb er net voor de laatste foto ook wat blauw doorheen gedaan (is in het echt beter te zien dan op de foto zie ik nu) maar dan zal ik er nog wat meer blauw en evt wat andere kleuren in verwerken. dankjewel :D

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:51

Leuk! Ik ga volgen :j

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 14:14

update! :D
ik ben nog helemaal niet tevreden over het rechter oor (voor ons) dus ga daar later nog even aan verder. ik begon alleen een beetje gefrustreerd te raken dus ben maar eventjes gestopt voor nu. straks misschien weer verder +:)+

Afbeelding
Afbeelding

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:55

Echt heel erg mooi! <3 mocht je nog meer oefen katjes nodig hebben, ik nog 2 zwart-witjes in de aanbieding O:)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:42

Ik ben nu al enorm onder de indruk, wat wordt het al ontzettend gaaf! Zo leuk dat mijn mooie meisje ook nog eens op papier vereeuwigd wordt! :D

juulke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:26

Wauw dat ziet er al indrukwekkend uit! Ben benieuwd hoe ie eruit ziet als ie af is :)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 07:51

En, wil het al een beetje vlotten? :D O:)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 22:51

ghehehe.. oeps.. ik ben nog niet verder gegaan := ik ben altijd al zo slecht in tekeningen afmaken, halverwege ben ik het wel zat en heb ik weer een leuk idee voor een nieuwe tekening. maar ik zal morgen eens heel goed motivatie zoeken :D

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 17:24

ik ben alweer wat verder :) ik heb alleen nog geen foto kunnen maken omdat ik net mijn camera heb verkocht... :( ik heb het geprobeerd met mijn telefoon maar daar kwam niks fatsoenlijks uit. dus ik zal morgen even kijken of ik een camera van iemand kan lenen.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 14:34

sorry ik kon geen camera vinden dus het is telefoon geworden, dus sorry voor de slechte qualiteit.
Afbeelding

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:39

Knap hoor!

(Ik heb ook nog wel leuke pony's om te tekenen haha)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 14:17

Zo. het heeft even geduurt, maar ik denk dat hij af is! :D
behalve als amable nog iets ziet, dan kan ik het natuurlijk nog wat aanpassen.
Afbeelding

sorry, foto is weer gemaakt met telefoon, misschien zal ik later nog een foto met mijn camera maken

edit: sorry dat ik de tussen stappen niet meer heb gepost, maar ik was zo geconcentreerd bezig dat ik helemaal was vergeten om foto's te maken tussendoor.
tussen de vorige foto en het eind resultaat zit ongeveer 4 uur gok ik.
edit 2: ik heb ook heel veel aan jou tips gehad zoals je kunt zien Bimmerd! dankjewel!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:42

Wat een verbetering tussen de twee laatste wipjes. Heel nice! :)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 11:17

Dankjewel! ik moet zeggen dat ik mezelf inderdaad ook verraste.
In de tussentijd heb ik nog 3 andere tekeningen gemaakt, en ik denk dat ik daardoor gewoon geleerd heb?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:30

Gaaf, hij is mooi geworden! Ik zou alleen niet het haartje dat voor het oog zit getekend hebben, dat vind ik juist het mooie van tekenen, dat je hem nog een beetje mooier kan maken :D Maar ik doe het je niet na hoor, prachtig!

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 12:31

daar heb ik zelf ook over getwijfeld of ik die zou tekenen of niet. Maar ik dacht, ik teken siska, en als siska daar een tasthaar heeft zitten dat hoort die erbij :D
Jammer dat je dat wat minder vind.. helaas kan ik dat niet meer weg gummen omdat ik de tast haren gedaan heb met een gelpen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:33

Haha, no problem hoor, mooi is ie sowieso! Ga zo ook reageren op je pbtje :)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 15:01

ik kwam erachter dat ik helemaal nooit heb verteld hoe groot de tekening is. 8)7
Dus ik laat jullie eens lekker raden :D
Wat denk je dat de afmetingen zijn van de tekening, aan de foto's te zien?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 16:22

Ik zeg A3 :j

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 09:47

oei, nee dan moet ik jullie (hopelijk niet) toch teleurstellen.
de tekening is maar 18x20 :=

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:48

Oo hé ik heb dit topic helemaal over het hoofd gezien, wauw hij is echt super mooi geworden ^^ Je hebt er een mooi contrast in weten te leggen. Ook heel mooi die highlights bij de randjes, en witte snorharen enzo. Echt super mooi.