Ik wil binnenkort mijn eerste digitale spiegelreflex camera aanschaffen. Nu heb ik me al wel een beetje ingelezen op bokt en via google, maar ik zit toch met wat vragen.
Mijn budget is niet erg hoog, waarschijnlijk kijk ik ook op marktplaats voor een mooie tweedehands camera. Zo kan ik een kwalitatief betere kopen voor hetzelfde geld. Ik dacht dan toch aan een Canon/Nikon omdat daar meer aanbod in is tweedehands ook met extra lenzen
Het is de bedoeling om hier vooral paarden en honden mee te fotograferen zowel actie als portret. Het moet een camera zijn waarmee ik kan groeien, dus dat ik het nu zal kunnen bedienen maar ook over een jaar er nog steeds plezier mee heb met de extra functies. Ik ben op zich best intelligent dus dat gaat altijd nogal snel
Ik wil me erin gaan verdiepen en het ook op semiprofessioneel niveau doen later.Ook had ik gelezen dat ik beter niet té veel megapixels moet nemen omdat dat zware bestanden zijn voor de computer, ik had gelezen dat 10 voldoende is? Hoe staan jullie hier tegen over? Ik heb geen zware laptop namelijk.
Ik denk dat ik sowieso even naar de mediamarkt ga om alles even te kunnen bekijken, maar serieus zullen ze me daar toch niet nemen [ik ben 14]. En dan koop ik het gewoon tweedehands.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik ben heel goed in de verkeerde keuze maken
Welke camera zal je me aanraden?
hier smeren ze je van alles aan.