Spiegelreflex camera waarmee ik kan groeien?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

plantje01

Spiegelreflex camera waarmee ik kan groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 10:44

Hallo bokkers!

Ik wil binnenkort mijn eerste digitale spiegelreflex camera aanschaffen. Nu heb ik me al wel een beetje ingelezen op bokt en via google, maar ik zit toch met wat vragen.

Mijn budget is niet erg hoog, waarschijnlijk kijk ik ook op marktplaats voor een mooie tweedehands camera. Zo kan ik een kwalitatief betere kopen voor hetzelfde geld. Ik dacht dan toch aan een Canon/Nikon omdat daar meer aanbod in is tweedehands ook met extra lenzen :j

Het is de bedoeling om hier vooral paarden en honden mee te fotograferen zowel actie als portret. Het moet een camera zijn waarmee ik kan groeien, dus dat ik het nu zal kunnen bedienen maar ook over een jaar er nog steeds plezier mee heb met de extra functies. Ik ben op zich best intelligent dus dat gaat altijd nogal snel :) Ik wil me erin gaan verdiepen en het ook op semiprofessioneel niveau doen later.

Ook had ik gelezen dat ik beter niet té veel megapixels moet nemen omdat dat zware bestanden zijn voor de computer, ik had gelezen dat 10 voldoende is? Hoe staan jullie hier tegen over? Ik heb geen zware laptop namelijk.

Ik denk dat ik sowieso even naar de mediamarkt ga om alles even te kunnen bekijken, maar serieus zullen ze me daar toch niet nemen [ik ben 14]. En dan koop ik het gewoon tweedehands.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik ben heel goed in de verkeerde keuze maken :')
Welke camera zal je me aanraden?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:49

Een echt instapmodel van Canon is de 1200D, dit is op het moment één van de goedkoopste canons. Leuke camera, geeft leuke beelden, maar merkte zelf dat ik de kwaliteit niet altijd even denderend vond.
Wat dan een hele leuke is is de 600D van Canon. Een vriend van mij heeft die laatst 2e hands gekocht en je ziet het verschil duidelijk! Helemaal als je er tzt een beetje leuke lenzen bij kan kopen

Edit:
Ben even bij konijnenberg aan het kijken bij de occasions en daar staat een 40D body voor 150 euro. Lenzen moet je er dan nog wel bij kopen. Maar dit is een bijzonder leuk toestel waar je echt nog wel een paar jaar mee vooruit kan :j
http://www.fotokonijnenberg.nl/occasion ... urer=Canon
Laatst bijgewerkt door Liselot op 19-01-15 10:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Bagheera_206

Re: Spiegelreflex camera waarmee ik kan groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:51

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:53

Ik heb in augustus 2014 mijn eerste spiegelreflex camera aangeschaft. Ze hadden toen bij de Kamera Express in Rotterdam een mooie aanbieding van de Canon 1200D. Tot op de dag vandaag ben ik erg blij met deze camera, het is een echte beginners camera, geen moeilijke dingen erop en een leuk dingetje om mee te beginnen.

http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... EOS_1200D/

http://zoom.nl/artikel/reviews/22626-re ... 1200d.html

Ik raad je aan om naar een fotozaak te gaan en niet naar de Mediamarkt, dit omdat ze bij een fotozaak er meer verstand van hebben dan bij een Mediamarkt ;) hier smeren ze je van alles aan.

Succes! :)

(Ik heb vorige week foto's van de paarden gemaakt, als je wil weten hoe die zijn geworden: [ITP] Daisy & Fiore, mijn heerlijke duo )

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 11:17

Liselot schreef:
Een echt instapmodel van Canon is de 1200D, dit is op het moment één van de goedkoopste canons. Leuke camera, geeft leuke beelden, maar merkte zelf dat ik de kwaliteit niet altijd even denderend vond.
Wat dan een hele leuke is is de 600D van Canon. Een vriend van mij heeft die laatst 2e hands gekocht en je ziet het verschil duidelijk! Helemaal als je er tzt een beetje leuke lenzen bij kan kopen

Edit:
Ben even bij konijnenberg aan het kijken bij de occasions en daar staat een 40D body voor 150 euro. Lenzen moet je er dan nog wel bij kopen. Maar dit is een bijzonder leuk toestel waar je echt nog wel een paar jaar mee vooruit kan :j
http://www.fotokonijnenberg.nl/occasion ... urer=Canon

De EOS 600D lijkt me inderdaad erg fijn, daar hoor ik wel meer over! Ik ga dan liever niet voor de 1200D omdat ik er wel echt een paar jaar mee vooruit wil kunnen. Het zelfde geld voor de 40D dan investeer ik liever in een wat duurdere.

PrimaDonna_ schreef:
Ik heb in augustus 2014 mijn eerste spiegelreflex camera aangeschaft. Ze hadden toen bij de Kamera Express in Rotterdam een mooie aanbieding van de Canon 1200D. Tot op de dag vandaag ben ik erg blij met deze camera, het is een echte beginners camera, geen moeilijke dingen erop en een leuk dingetje om mee te beginnen.

http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... EOS_1200D/

http://zoom.nl/artikel/reviews/22626-re ... 1200d.html

Ik raad je aan om naar een fotozaak te gaan en niet naar de Mediamarkt, dit omdat ze bij een fotozaak er meer verstand van hebben dan bij een Mediamarkt ;) hier smeren ze je van alles aan.

Succes! :)

(Ik heb vorige week foto's van de paarden gemaakt, als je wil weten hoe die zijn geworden: [ITP] Daisy & Fiore, mijn heerlijke duo )

Ik had je foto's toen al gezien in uitgelicht of niet? Mooie foto's. Ik was ook niet van plan me wat te laten aan smeren bij de Mediamarkt, maar gewoon puur eventjes te kijken.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:24

Als je echt richting semi-prof wilt, dan kun je kijken naar de semi-prof lijnen van Nikon of Canon. Zoals een D90/D300/D7000 van Nikon of de 50d/60d/70d van Canon, hoewel die wel echt meteen een heel stuk duurder zijn.
Misschien dat je ergens een leuke deal kunt vinden op marktplaats met iemand die er mee stops.

Ik zou sowieso eerst wel naar MediaMarkt of een fotozaak gaan en die camera's vasthouden. Nikon en Canon hebben een hele andere vorm van camera en de knoppen zijn ook heel anders. Het is wel belangrijk om te kijken wat je het prettigste vinden daardoor beslissen of je voor Nikon of Canon gaat.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 11:34

11AFotograaf schreef:
Als je echt richting semi-prof wilt, dan kun je kijken naar de semi-prof lijnen van Nikon of Canon. Zoals een D90/D300/D7000 van Nikon of de 50d/60d/70d van Canon, hoewel die wel echt meteen een heel stuk duurder zijn.
Misschien dat je ergens een leuke deal kunt vinden op marktplaats met iemand die er mee stops.

Ik zou sowieso eerst wel naar MediaMarkt of een fotozaak gaan en die camera's vasthouden. Nikon en Canon hebben een hele andere vorm van camera en de knoppen zijn ook heel anders. Het is wel belangrijk om te kijken wat je het prettigste vinden daardoor beslissen of je voor Nikon of Canon gaat.

Dankjewel voor je reactie, hier kan ik wel wat mee!
Dat was ook de bedoeling om eerst de modellen even vast te hebben voor de knoppen enz.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:55

Graag gedaan! Succes met je zoektocht!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 08:40