Zoals jullie kunnen lezen is dit mijn vierde tekening op papier ooit die ik op een serieuze manier maak. Het is in houtskool of grafiet (heb werkelijk geen idee, op de foto's is het wel te zien dus als iemand het weet
).Ik tekende altijd al wel digitaal maar dat was ook niet echt wat ik goed kon, vond het wel leuk maar echt mooi werd het niet en trots was ik eigenlijk nooit. Dus een hele tijd een dikke tekendip gehad.
Toen ik laatst langs de hobby winkel liep toch maar wat papier en spul gekocht en thuis maar aan de slag gegaan. Tot nu toe vind ik het erg leuk maar ben nog wel heel erg aan het experimenteren ermee.
Dit is dus mijn vierde tekening en deze heb ik gevonden in het algemene topic.
Het is Monty van bokker larissajulia
(ik heb toestemming om haar paard te tekenen en dit topic te openen)WIP 1
De schets (in potlood)

WIP 2
Hier heb ik alvast wat wit aangebracht en wilde starten met de vacht.

WIP 3
Heb toch besloten om het hoofdstel eerst te doen omdat ik bang ben om de vacht te doen

Alle foto's zijn (helaas) mobiel kwaliteit.
Ik ben er nu iets meer als anderhalf uur mee bezig dus om even aan te geven hoe lastig ik het vind. De meeste tijd is in de schets gaan zitten. Heb wel met een raster op de foto gewerkt want ik wilde niet overtrekken maar voordat ik het uit de losse hand kan moet ik nog heeeeeel veel oefenen!
Tips zijn zeker welkom maar houd wel een beetje rekening met mijn (weinige) ervaring

En als je doelt op dat stukje waar ik met de vacht was begonnen, daar was ik alleen licht overheen gegaan en dan lijkt dat nog erger. Vind het ook niet super dus ga van de week even ander papier halen.

(trouwens intypen paardenoog tekenen ofzo
sorry anders