[TEK][WIP] Vierde tekening, tips gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ilaan

[TEK][WIP] Vierde tekening, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 14:42

Hallo!

Zoals jullie kunnen lezen is dit mijn vierde tekening op papier ooit die ik op een serieuze manier maak. Het is in houtskool of grafiet (heb werkelijk geen idee, op de foto's is het wel te zien dus als iemand het weet :')).

Ik tekende altijd al wel digitaal maar dat was ook niet echt wat ik goed kon, vond het wel leuk maar echt mooi werd het niet en trots was ik eigenlijk nooit. Dus een hele tijd een dikke tekendip gehad.
Toen ik laatst langs de hobby winkel liep toch maar wat papier en spul gekocht en thuis maar aan de slag gegaan. Tot nu toe vind ik het erg leuk maar ben nog wel heel erg aan het experimenteren ermee.

Dit is dus mijn vierde tekening en deze heb ik gevonden in het algemene topic.
Het is Monty van bokker larissajulia :) (ik heb toestemming om haar paard te tekenen en dit topic te openen)

WIP 1
De schets (in potlood)
Afbeelding

WIP 2
Hier heb ik alvast wat wit aangebracht en wilde starten met de vacht.
Afbeelding

WIP 3
Heb toch besloten om het hoofdstel eerst te doen omdat ik bang ben om de vacht te doen :')
Afbeelding

Alle foto's zijn (helaas) mobiel kwaliteit.

Ik ben er nu iets meer als anderhalf uur mee bezig dus om even aan te geven hoe lastig ik het vind. De meeste tijd is in de schets gaan zitten. Heb wel met een raster op de foto gewerkt want ik wilde niet overtrekken maar voordat ik het uit de losse hand kan moet ik nog heeeeeel veel oefenen!

Tips zijn zeker welkom maar houd wel een beetje rekening met mijn (weinige) ervaring :)

Quebelle

Re: [TEK][WIP] Vierde tekening, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:43

De textuur vind ik persoonlijk wat grof, ligt dat aan je papier?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:45

Hoofdstel vind ik al erg netjes! :j

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 14:46

Quebelle schreef:
De textuur vind ik persoonlijk wat grof, ligt dat aan je papier?

Ligt aan het papier, is vrij grof |o En als je doelt op dat stukje waar ik met de vacht was begonnen, daar was ik alleen licht overheen gegaan en dan lijkt dat nog erger. Vind het ook niet super dus ga van de week even ander papier halen.

En @nayomie
Thanx! :D

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:36

Wauw! Wordt al heel gaaf! Ik herken Monty meteen! :D

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 15:43

Larissajulia schreef:
Wauw! Wordt al heel gaaf! Ik herken Monty meteen! :D

Wauw echt? Dat is echt super om te lezen!
Hopen dat ik dan niet de vacht verpest :')

Na een pauze weer verder gegaan en het oog er ook opzitten.

Afbeelding

Vond het bakstuk met al die passanten echt lastig. Merk ook dat ik dan veel te donker ga werken en het helemaal uit verhouding lijkt.
Toch wel moeilijk haha

Omdat mijn mobiel alle foto's draait moet ik ze terugdraaien maar daar word de kwaliteit echt superslecht van.. Niet heel handig, zal zo de camera dan wel pakken voor betere foto's! (heb helaas geen scanner)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 16:40

Weer een eind verder!
Nog niet helemaal uitgewerkt maar wilde toch al wat plaatsen.. Kaak word nog iets donkerder want die is nu vrij licht op de tekening.

Verder eigenlijk wel heel tevreden (al sta ik natuurlijk nog steeds open voor tips!)

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:46

Gaat super goed joh!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 19:02

Dankjewel!
Ben stiekem ook wel trots.. O:)

Nieuwe update!
Afbeelding

Ik moet af en toe even van een afstandje kijken om te zien hoe het zit, vooral nu het donker is buiten. Zit wel voor een raam dus vanmiddag ging dat iets beter als nu.

Ben een hele tijd aan het prutsen geweest met dat oog. De verhouding oogwit en iris waren het de hele tijd gewoon niet. En nu is hij vrij donker. Een beetje om gek van te worden! Tip voor de volgende keer dus, niet teveel blijven prutsen :')

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:09

Gaaf hoor! :))

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:12

Mooi hoor! Het oog is heel 'leeg' alleen.. of was je daar nog niet mee klaar? :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 19:16

PenP2014 schreef:
Mooi hoor! Het oog is heel 'leeg' alleen.. of was je daar nog niet mee klaar? :)

Nou ik ben er nog mee bezig, maar het is zo lastig haha. Denk dat dat 'lege' wat je bedoeld komt van het witte? Zou dat natuurlijk weg kunnen halen, want heb de rest wel donkerder gemaakt, behalve dat stuk dus.

Misschien kun je uitleggen waardoor het komt want ik zie het even niet maar ben het wel met je eens dat het oog vrij leeg is. (emotieloos, dood etc)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:27

ilaan schreef:
PenP2014 schreef:

Nou ik ben er nog mee bezig, maar het is zo lastig haha. Denk dat dat 'lege' wat je bedoeld komt van het witte? Zou dat natuurlijk weg kunnen halen, want heb de rest wel donkerder gemaakt, behalve dat stuk dus.

Misschien kun je uitleggen waardoor het komt want ik zie het even niet maar ben het wel met je eens dat het oog vrij leeg is. (emotieloos, dood etc)

je bent al heel goed op weg. Ik denk dat het oog zo leeg lijkt omdat je er geen pupil in ziet. Als je die er in maakt is het al verl levendiger denk ik. Bestuudeer eens paarden ogen foto's daarvoor.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 19:33

Voel me nu dus heel dom. Zat er zo mee te prutsen dat ik daar dus totaal niet meer aan heb gedacht :')

Bedankt voor je reactie!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:18

leuk, ga zo door!! komt vast goed!!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:34

Je bent inderdaad de pupil vergeten ;)
Ziet er wel al erg netjes uit voor een vierde tekening vind ik. Je hebt al goed door hoe je met licht en donker moet spelen. Voor tekeningen zou ik inderdaad wel een zachter papier kopen. dit is eerder voor aquarel ofzo :)
Het paard zn neusje is een beetje te kort, maar dat is te laat om nog te veranderen en stoort ook niet zo heel erg. Verder kan je misschien het contrast nog iets hoger leggen, bijvoorbeeld bij het neusgat :)
Heel veel succes er mee, je mag trots zijn!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 23:25

Ik heb inmiddels een pupil getekent. Of een poging tot. Omdat ik er al zo mee had zitten prutsen is dat even lastig.
Nu ik zo naar het neusje kijk is die inderdaad wat korter als zou moeten. Heb nog wel geprobeerd om het na het raster wat aan te passen zodat het op papier ook goed lijkt maar vind het soms lastig om die anatomie kloppend te krijgen.

Ik zal zo even een update plaatsen met een linkje naar de voorbeeldfoto. Dan kunnen jullie dat ook zien, of maakt dat niets uit?

In ieder geval bedankt voor de tips! Motiverend :) dankjulliewel :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:27

Ziet er al netjes uit! Is de achterkant van je papier niet gladder? Dan hoef je niet gelijk een nieuwe blok te kopen, ik teken altijd op de achterkant van redelijk grof papier.

Voorbeeldfoto is altijd fijn, dan kunnen we ook gerichte tips geven.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 14:19

Leen schreef:
Ziet er al netjes uit! Is de achterkant van je papier niet gladder? Dan hoef je niet gelijk een nieuwe blok te kopen, ik teken altijd op de achterkant van redelijk grof papier.

Voorbeeldfoto is altijd fijn, dan kunnen we ook gerichte tips geven.

Nee dit is de achterkant haha. Had alleen naar de achterkant gekeken en dacht dat dat wel prima was. Dus moet toch een nieuw blok kopen. Kan dit ook wel voor wat anders gebruiken dus dat scheelt :)

Heb gisteren geen tijd gehad door school dus zal morgen alles even uploaden als ik weer thuis ben :) wil er nu ook wel weer graag mee verder!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 19:29

En bijna klaar!
Afbeelding

Voor nu is het even mooi geweest.. Zie nog wel wat verbeterpuntjes maar in het echt lijkt hij heel anders als op de foto helaas..

Tips zijn natuurlijk altijd welkom. Ik verander de hals en het achterste deel van de kaak nog want ben daar ook niet tevreden mee..

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:38

Wow, 4e tekening pas? Das echt kei knap! Verder, ik heb er niet zo heel veel verstand van maar het oog vind ik persoonlijk ook nu nog een beetje leeg (voor de 4e keer echt knap! ik ben er zelf eigenlijk ook niet zo handig in. :') ). Maarr ik kreeg dus als tip dat ik is op de wiki moest kijken. Hier word heel erg duidelijk uitgelegd hoe het oog in elkaar zit en hoe je het het beste kan tekenen! Dit heeft bij mij heel erg veel geholpen! Heel veel succes nog! *\o/* (trouwens intypen paardenoog tekenen ofzo :D )

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:40

Het kan trouwens ook aan de foto liggen, van dat oog :+ sorry anders :o

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 19:44

Ja ik ben er al eerder bezig mee geweest maar doordat ik teveel aan heb gezeten kan ik het niet weghalen of veranderen. Zwarte houtskool gum je helaas ook niet weg.. Moet het in vervolg meteen goed doen haha
Snap wat je bedoeld, zal het eens opzoeken op de wiki :)

een van de tips was het contrast hoger leggen. Moet dat in het laatste deel dus nog zeker doen!

Edit
Geeft niks, iedere tip is welkom :) zal bij daglicht een goede foto plaatsen die dichter bij de werkelijkheid zit :)