Één paar heb ik lang gebruikt als 'aftrap schoenen' en was ik wat minder voorzichtig mee waardoor de kleur er inmiddels flink begon af te slijten. Lang heb ik gezocht naar geschikte verf om ze weer op te knappen maar helaas zonder resultaat. Tot ik een tijdje geleden in een hobbyzaak was en daar Angelus leather paint tegenkwam. Dit is verf waarbij de kleur in het leer trek en er zo voor zorgt dat het een nieuwe kleur krijgt zonder dat het stug wordt of gaat barsten. Het kleine potje kostte iets minder dan €6 en zou genoeg moeten zijn voor 2 schoenen.
Onder het motto 'baat het niet, dan schaadt het niet' heb ik het meegenomen, samen met een potje matte finisher. Immers, de schoenen konden er ook niet veel lelijker op worden.

Allereerst heb ik de schoenen goed schoongemaakt met aceton. Zo zagen ze er uit:

Vervolgens heb ik met een klein kwastje de eerste laag verf aangebracht:

Inmiddels staan beide schoenen te drogen. De tweede laag kun je aanbrengen zodra de eerst laag goed droog is. Omdat hier helaas geen tijd voor staat aangegeven op het potje, neem ik het zekere voor het onzekere en laat ik ze een nachtje staan. Morgen breng ik de tweede laag met een sponsje aan. Hierna laat ik ze wederom een nachtje goed drogen waarna ik de finisher aanbreng.
Aangezien het nu te donker is om goede foto's te maken zal ik morgen een foto plaatsen van beide schoenen in de eerste laag verf.
Edit:
Voor geïnteresseerden, hierbij de link naar de site van Angelus.
Angelus