[VRAAG] Moeite met fotograferen van honden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[VRAAG] Moeite met fotograferen van honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:35

Ik krijg regelmatig vragen van mensen over hoe ze hun zwarte hond mooi kunnen fotograferen.
Waarom de foto niet scherp is.
Hoe je pups leuk op de foto kunt krijgen.
En meer....

Ik ben erg benieuwd tegen welke problemen jij aanloopt tijdens het fotograferen van honden?

In mijn nieuwe project ga ik namelijk antwoord geven op al dat soort vragen.
Dus wil ik graag weten met welke vragen/problemen jij zit als het gaat om hondenfotografie. *-:)

Plaats ze hieronder +:)+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:09

Die zwarte hond inderdaad. ;) Het lukt wel, maar dat is meer geluk dan wijsheid. Hoe belicht je zo'n donkere hond goed, zonder dat het licht wat op hem valt overbelicht wordt? En tips over hoe je een goede foto krijgt van die zwarte hond naast een lichtere, geen witte maar zwart/bruin, hond? Op welke hond pas je de instellingen aan, wat doe je aan nabewerking?

DeLabrador

Re: [VRAAG] Moeite met fotograferen van honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:21

Ik heb juist moeite met het fotograferen van mijn blonde hond (zeker in combinatie met mijn zwarten is hij nagenoeg altijd overbelicht). De zwarte honden of bruinen gaan nagenoeg bijna altijd goed.
Een ander punt wat ik lastig blijf vinden zijn actie foto's. Een scherpe foto, genomen op het juiste moment is dan meer geluk en toeval dan vanzelfsprekendheid.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:22

2 honden die naast elkaar zitten en je allebei scherp wilt , vaak is er maar eentje van de 2 écht scherp. Vaak zit ik toch te klungelen met mijn diafragma, want je wilt én de honden scherp én nog een mooie DOF...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:49

Bedankt voor jullie vragen MyWishMax, DeLabrador en CrazyIris :)
Ik zal ze zeker meenemen! :D

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:43

Voor vragen die met fotografie te maken hebben, hebben we een centraal topic: [FK] [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3
Je kunt daar kijken of er vragen over dit onderwerp zijn of desnoods je vraag nogmaals stellen.

Daarom hier een slotje.