[DIGI][WIP] En hoe nu verder?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

[DIGI][WIP] En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 17:13

Hopelijk kunnen jullie mij helpen :=

Ik teken al een tijdje via GIMP en daar komt nooit wat heel moois uit, ben er ook achter gekomen dat realisme niet mijn sterkste punt is.
Maar ik heb nu een schets waar ik best tevreden over ben.

Ik heb geprobeerd om het paard nu een kleur te geven maar het lukt me niet _O-
Hopelijk kan iemand mij tips geven over het '' inkleuren '' en de updates zal ik natuurlijk hier blijven plaatsen.
( ik weet de het lichaam te lang is )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tips over de schets mag ook, maar mijn bedoeling was om het een beetje stripachtig te houden, aangezien realistisch echt niet mijn goeie kant is
Mijn doel qua stijl ( http://www.deviantart.com/art/Aleutian-184832496 )
Hopelijk hebben jullie een paar tips voor me! :D

MartyMcfly

Re: [DIGI][WIP] En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:16

ik denk, dat je zelf eventjes een foto erbij moet houden, van een paard in een soortgelijke houding. Ik vind de hals niet helemaal kloppend ogen, en de borst. en zoals je al zei het lichaam is te lang, zijn gewoon een paar puntjes, denk dat je met een foto al een heel eind verder komt :)

DribbelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:18

Leuk hoor. Ziet er al aardig ut. Denk wel dat je van de linkerkant een deel moet afsnijden, want de rug lijkt nu te lang. Beter als je net achter de schoft het paard uit beeld laat gaan. Verder eens met MM

Waar je nu op aan komt is de basiskleur. Dan moet je in grote lijnen aangeven waar donker en licht zit. Heb je ervaring met hoe lichtval effect heeft op een golvend oppervlak zoals een paardenlichaam?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 17:21

Dribbel schreef:
Leuk hoor. Ziet er al aardig ut. Denk wel dat je van de linkerkant een deel moet afsnijden, want de rug lijkt nu te lang. Beter als je net achter de schoft het paard uit beeld laat gaan. Verder eens met MM

Waar je nu op aan komt is de basiskleur. Dan moet je in grote lijnen aangeven waar donker en licht zit. Heb je ervaring met hoe lichtval effect heeft op een golvend oppervlak zoals een paardenlichaam?

Euhm een beetje, heb eerder wel model paarden geverfd met de airbrush waar je ook met de lichtval moet werken, maar toen had ik dus een foto bij me en dat is was wel makkelijker :)

DribbelJarig

Re: [DIGI][WIP] En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:29