[FOTO] Mijn jaaroverzicht ll MR Fotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marion82

[FOTO] Mijn jaaroverzicht ll MR Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 21:15

Er komen zoveel mooie jaren voorbij, dat ik het dit jaar ook eens wilde doen.

Ik ben er voor gaan zitten en heb er een aantal geselecteerd.
Dit jaar ben ik veel serieuzer geworden en ben ik gaan experimenteren. Ik had ook wat takken die ik graag wilde proberen en dat heb ik ook gedaan.

Al deze foto's zijn gemaakt met mijn Canon 450D, dit jaar za ik mijn nieuwe toestel gaan gebruiken. Ik kreeg met kerst het mooiste cadeau van mijn man, een Canon 70D.
Dit jaar komen er nog meer van mijn fotografie wensen uit, waaronder een bruiloft en een kinderfeestje.

Hier is mijn jaar:
(kwaliteit is wat achteruit gegaan door de bokt upload)

Januari ll helaas geen foto's met mijn camera gemaakt

Februari ll Mijn eerste wens, een zwangerschapshoot, kwam uit
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3 ll Ook mijn tweede wens kwam uit, een newbornshoot.
Afbeelding
4
Afbeelding

Maart ll Weer een zwangere dame op de foto gezet
5
Afbeelding

April ll Helaas geen foto's

Mei ll Meegedaan aan een paardenmeeting
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8 ll Ook het gezin van mijn zus op de foto gezet
Afbeelding
9
Afbeelding

Juni ll Dit mooie stel mogen fotograferen
10
Afbeelding

Juli, Augustus en September ll weinig gedaan, ivm vakanties

Oktober ll Dit kleine poppetje op de foto gezet
11
Afbeelding
12
Afbeelding
13 ll Ook een gezinsshoot gedaan, waar dit een foto van is
Afbeelding

November ll Hier ben ik gaan experimenteren met Paard In Studio Shoots
14
Afbeelding

December ll Op de valreep nog een gezinsshoot gedaan, waarbij ook deze 2 hele kleine mannen waren. Foto is extra bewerkt
15
Afbeelding

Dit was mijn jaar. Ik hoop dit jaar nog meer groei door te maken en nog vele shoots te doen
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 08-01-15 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's aangepast op verzoek.

marion82

Re: [FOTO] Mijn jaaroverzicht ll MR Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 23:13

Hmm op mijn laptop zijn de kleuren heel mooi. Nu kijk ik met mijn ipad en telefoon en zit er over de meeste een geel/oranje gloed.

daphneMJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:21

Vind de foto's goed gelukt.

Vind sommige foto's niet mooi in detail.

Bijv,

Foto 4 en 6 : is de scherpheid ergens anders op gericht, daarbij is het kindje er vaal aangekleed waardoor het er niet mooi in uitkomt.

Foto 9, het is een kleine iele man, die een grote zwaardere vrouw tilt, het beeld is niet zo mooi.

Foto 10 vind ik een erg leuke foto!! Toch genomen maar ook heel spontaan.

foto 13: Meisje is super verzorgt erg mooie foto alleen de speen vind ik storend.

Succes volgend jaar!! vind zeker vooruitgang in de foto's zitten.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 13:50

Dank je wel voor je reactie.

De foto's zijn wel goed scherpgesteld, maar door het uploaden zit er een soort van onscherpe waas overheen. Op mijn laptop zijn de ogen heel erg scherp. Zo ook met de kleuren, die lijken bij mij veel levendiger op de laptop, als dat ze de iPad lijken. De meeste zijn jammer genoeg heel gelig. Ligt aan het nabewerken door mij, helaas.

Tja de man en vrouw haha dat is dus mijn zus en zwager. Hij lijkt misschien iel, maar dat is ie echt niet, hij is een stuk groter en breder als mijn zus, maar ik zie wat je bedoelt. Zij vonden dit erg leuk en ik vind het ook wel grappig, gewoon zoals ze zijn.

Speen is idd storend, heb ook zonder, maar dan huilde ze de hele tijd. Was helaas niet anders dan met speen te fotograferen.

Ik heb in elk geval genoeg om nog aan te werken ;)

daphneMJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:23

Ja soms moet je gewoon hulp middelen gebruiken bijv een speen, of doet een foto van je zus en zwager anders aan dan dat het dus is.
Maar ik vind ze wel erg leuk allemaal.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 16:31

Dank je wel

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:58

Allereerst, waarom zou je uploaden met de Bokt upload als daar de kwaliteit van achteruit gaat? :P Kun je beter een andere uploader gebruiken :) Nu lijken bijna alle foto's onscherp, en das toch geen reclame die je als fotograaf wil denk ik :D

Je foto's zijn vrij donker en erg gelig, misschien je computerscherm eens kalibreren want dit kijkt niet fijn weg. Zeker de eerste 6 foto's zijn echt ontzettend geel en donker! Ik zou persoonlijk ook de zwarte randjes om de foto weg laten :)

Probeer je onderwerpen volgend jaar wat minder in de zon te zetten! Dat heb je nu veel gedaan waardoor je harde schaduwen in het gezicht krijgt, en over- en onderbelichting. In 6, 7, 9 en 10 zitten daardoor delen die overbelicht zijn. Als je in de schaduw fotografeert heb je hier minder last van :)

Je logo veranderd ook steeds heen en weer door het jaar heen, ik zou deze consistent houden voor de herkenning van je potentiële klanten!

Ik vind je prijzen ietsjes te hoog voor wat je nu levert :) Zeker met de gele gloed over je foto's heen, het kan zijn dat klanten al hele shoots met een kleurzweem hebben ontvangen omdat je beeldscherm niet juist staat afgesteld. Dan is 50 euro wel een flink bedrag..

Je studio foto vind ik de mooiste uit de serie.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 18:52

Ik zag pas later dat het onscherp ervan werd, maar ga ze nogmaals uploaden en dan via de gewone weg ;)

Die kleurzweem foto's heb ik gister opnieuw bewerkt en is dus toen pas gekomen. De originele, die de klanten hebben gekregen, die hebben dit niet. Via mijn laptop leek het er mooier van te worden, maar dat is het duidelijk niet.

De foto's met de zwangere buiken, daarvan was het donkere ook de bedoeling. Dit heb ik zelf zo gecreëerd met mijn verlichting. Maar de geel/oranje kleur uiteraard niet ;)

Voor wat betreft het logo, die met MR erop, dat is mijn nieuwe logo. Ben wat zoekende in een mooi logo. De originele foto's hebben allemaal mijn naam er gewoon op. Behalve de laatste, die is wel met nieuw logo.

De zon tip is een hele goeie, ik zal daar zeker aan proberen te denken. Met het strand is het wat lastig, maar in andere omgevingen natuurlijk niet. Kan een reflectie scherm hier ook bij helpen? Die gebruik ik eigenlijk nooit

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:55

Reflectiescherm zou ik dan enkel gebruiken als diffuser, dus tussen de zon en onderwerp in. Als je gaat reflecteren maak je je modellen blind :D
Ik zou gewoon ten alle tijden voorkomen om in de zon te staan, en op het strand dan werken met een grote diffuser!

Ik zou je MR logo niet gebruiken, deze is wat onduidelijk en pixelig en vrij groot op de foto. Ik vind je foto met enkel tekst veel mooier en professioneler! :)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 13:02

Ik heb de foto's opnieuw bewerkt en aangepast.
Ik heb de mondjes gevraagd de foto's te veranderen, aangezien ik dit dus niet zelf kon doen.
Nu zien jullie dus de goede foto's