[FOTO] 2014: Een jaar mens en paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AstridJ

[FOTO] 2014: Een jaar mens en paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 23:56

Het was mijn bedoeling om fotografie dit jaar op een laag pitje te zetten en me meer te gaan concentreren op het illustreren, wat ik ook graag doe. Ik ben tenslotte gaan fotograferen voor het illustreren, dus om zelf eerst de te illustreren dieren op de foto te zetten. De allereerste keer dat ik een fotoshoot maakte voor het paard wat ik wilde gaan illustreren vielen de foto's zo in de smaak bij de stal waar ik de foto's gemaakt had dat meer mensen een fotoshoot wilde.

Dit was de eerste fotoshoot, en de illustratie waarvoor ik de foto's gemaakt had:

Afbeelding

En zo kwamen er steeds meer mensen die foto's wilde...

Maar het dus mijn bedoeling om minder te gaan fotograferen, omdat ik te weinig tijd heb voor én fotoshoots én illustraties. Ook werk ik nog steeds met mijn 8 jaar oude camera, een Nikon D40 met 70-300 lens, deze is eigenlijk al een tijd aan vervanging toe. Het minder gaan fotograferen is niet gelukt... ik geloof dat ik nog nooit zoveel fotoshoots heb gedaan als afgelopen jaar. Opvallend veel mens en paard, en daarvan wil ik er een paar laten zien.

Eerst nog een iets oudere foto, die ik wel mooi in deze serie vind passen. Winterse sfeer:

Afbeelding

Het voorjaar begon al vroeg met prachtig weer:
Afbeelding

In mei scheen de zon volop:
Afbeelding

In juni volgde een mooie zomer:
Afbeelding

In augustus wat donkere wolken afgewisseld met zon, wat wel mooi licht opleverde:
Afbeelding

In september was het nog steeds warm en zwoel (en erg veel muggen, deze shoot in de hei leverde mij 24 mega-muggenbulten op):
Afbeelding

September Horse Event, de flying Frenchman met zijn paarden:
Afbeelding

Eind september, zomerse temperaturen:
Afbeelding

Begin oktober, nog steeds prachtig weer:
Afbeelding

Half oktober, nog steeds zon:
Afbeelding

Eind oktober, prachtige herfstkleuren in het bos:
Afbeelding

En de laatste, ook eind oktober, nog steeds heel mooi weer:
Afbeelding

En weer heb ik me voorgenomen om in 2015 minder te gaan fotograferen. Ik ben benieuwd.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 30-12-14 02:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Lipydo

Re: [FOTO] 2014: Een jaar mens en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:22

Oeh, die eerste is echt prachtig! Net zoals de laatste, wat een fijne sfeer zeg. Je kan zien dat je fotografeert met een tekening in je achterhoofd. Beetje krap gekaderd af en toe, maar zeker mooie portretten zo! Je haalt de mooiste momenten eruit.

Enne, ja. Ik kan natuurlijk alleen maar zeggen: juist vooral doorgaan met fotograferen! Het is te leuk om het niet te doen! :))

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 18:57

Thanks! Ik houd van krap kaderen :o vooral bij paarden met mensen. ;)

Ik ga ook wel door met fotograferen, ik wil alleen minder reportages doen. Ik vind het moeilijk om 'Nee' te zeggen als mensen erom vragen. :o

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:43

Prachtige foto's Astrid, lekker neutraal en fris!