[TEK]paard Fame

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marloes_s

[TEK]paard Fame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 16:45

Hallo bokkers,

Sinds een hele lange tijd ben ik weer eens begonnen met tekenen.
Mooi oefenmateriaal is natuurlijk mijn eigen paard Fame.
Heb al een hele poos niks meer getekend, maar na dit resultaat toch maar bedacht dat ik het weer vaker moet gaan doen.

Het papier is niet zo heel handig gekozen, volgende keer maar glad papier nemen.
Ik ben begonnen met raster, is alleen op de eerste foto al weer uitgegumd.
Misschien hebben jullie nog tips voor mij.

Voorbeeldfoto:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LadyKantje

Re: [TEK]paard Fame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:57

Op zich hoeft gladder papier niet meteen beter te zijn. Dit geeft iets meer speling aan het geheel en dat is in mijn ogen iets waar een tekening/schilderij/aquarel aan moet voldoen. Het maakt het meer interessant. Het is maar net wat je wilt natuurlijk, verschillende dingen proberen zorgt dat je je eigen stijl kunt ontwikkelen.

Verder ziet het er goed uit. Je gebruikt goed licht en donker maar wat je zou kunnen proberen is het nog meer aan te zetten. Ik zie dat je eigenlijk alles een kleur hebt gegeven. Om toch wat meer speling in een tekening te krijgen zou je ook af en toe een stuk wit laten. (bijvoorbeeld het glinstertje in het oog) en de schaduwen juist nog dikker aanzetten. Zo krijg je meer contrast.
Aan deze tekening zou ik verder niets meer doen, hij ziet er erg goed uit en behalve het licht/donker effect heb ik ook niet meer tips die ik je kan geven aan de hand van deze tekening.

Gewoon lekker proberen, experimenteren en vooral niet te benauwd zijn om uit de band te springen met het zoeken naar je eigen handschrift.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 19:17

Bedankt voor je tips, heb ik zeker wat aan.
Het klopt dat ik ook nog wat moest zoeken, volgende keer zal ik proberen iets meer te experimenteren.