[FOTO] Fotoshoot in Bergen met nieuwe lens!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MZorro

[FOTO] Fotoshoot in Bergen met nieuwe lens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 20:03

Hallo bokkers,

Ik heb eigenlijk nog helemaal geen topic hier aangemaakt (behalve mijn fotografiejaar), maar ik ben van plan hier vaker te komen kijken, meer te posten en vooral te leren van andere en hopelijk wat tips te krijgen!

Laatst heb ik een nieuwe lens gekocht, namelijk de 50mm f1.8 van Canon voor mijn Canon 650D. Ook heb ik sinds kort, eindelijk(!), Lightroom ontdekt en heb ik momenteel de proefversie waar ik dankbaar gebruik heb van gemaakt bij de volgende shoot. Het was de bedoeling om de band tussen eigenaar en paard vast te leggen en naar mijn mening zitten er fijne plaatjes tussen, maar ik hoor het graag als jullie tips hebben of wat anders vinden :)

's Middags begonnen we met redelijk weer, veel wind, maar het was droog!
We hadden vier modellen ingepland en begonnen met een Illya en Zelafy.

Illya
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Zelafy
4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Vervolgens hebben we nog twee andere prachtige modellen gepakt; Bellinda en Whiney! De zon ging langzaam onder en we hadden besloten om, voor mij de eerste keer, wat zonsondergang foto's te gaan proberen. En naar mijn mening zijn ze toch wel mooi gelukt, wat vinden jullie?

Whitney
6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Bellinda
8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Liefs mij!

Sheran

Re: [FOTO] Fotoshoot in Bergen met nieuwe lens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:07

9 vind ik erg leuk! Bij de eerste foto's stoort het licht me een beetje, heb je het licht bewerkt zodat het paard gaat 'stralen' ofzo? Anders ligt het aan mijn computer :)

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 19:57

Sheran, bij de eerste (twee?) foto's ben ik inderdaad misschien iets te enthousiast met het aanpassingspenseel bezig geweest. Ik zat erg te twijfelen, maar dan zal ik daar op gaan letten! Dankjewel in ieder geval (:

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 00:16

Wij zijn echt super blij met t resultaat. Fijn dat we je hebben kunnen helpen!