[FOTO] Het jaar 2014 van Timo Martis Fotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Timo

[FOTO] Het jaar 2014 van Timo Martis Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 16:11

Het jaar is bijna voorbij en daarom heb ik dus ook, nog net op de valreep, een overzicht gemaakt van de fotografische hoogstandjes uit mijn jaar! Ik geniet zo veel van het fotograferen, de leuke mensen die ik ontmoet heb, de mooie paarden voor mijn lens… Daarom krijgen jullie een uitgebreide kijk in het jaar 2014 van Timo Martis Fotografie! Omdat ik heel slecht ben in kiezen, heb ik het gros van de foto's in linkjes staan, maar ook die zijn het waard om even te bekijken.

Zitten jullie klaar? Here we gooo…!

Januari
2014 begon niet erg spectaculair op het gebied van fotografie voor mij. Eigenlijk heb ik mijn camera toen weinig tot niet gebruikt.

Februari
In februari begon ik weer wat te fotograferen. Ik ben toen naar de KWPN hengstenkeuring in Den Bosch geweest, op de dressuur avond.
Patrick van der Meer met Chagall D&R (v. Jazz) werden tweede in de GMB hengstencompetitie klasse Z/ZZ.
Diederik van Silfhout won met de jonge hengst Arlando NH (v. Paddox) de VHO Troffee.
Carl Hester en Charlotte Dujardin waren te gast. Zij verzorgde op het einde van de avond een clinic. Daarna werd Valegro (v. Negro) uitgeroepen tot KWPN Paard van het Jaar!
Afbeelding

Maart
In maart ben ik naar Indoor Brabant geweest, die op dezelfde locatie werd gehouden als de hengstenkeuring; de Brabant Hallen. De toen nog een combinatievormende Tommie Visser en Vingino (v. Polansky).
Edward Gal reed met Glock’s Undercover (v. Ferro)een prachtige kür op muziek in de Reem Acra FEI World Cup™ en wonnen de met ruim 86%!
Afbeelding

April
Eind maart ben ik gevraagd om begin april foto’s te maken tijdens de ‘Tuschinski nakomelingen dag’. Hier kwamen een groot aantal Tuschinski nakomlingen samen in Ermelo en kreeg iedereen een clinic van Johan Hamminga. Eén van de deelnemers hieraan was Jonna Schelstraete met haar Tushinski-zoon Cupido, wat een machtig paard is dat zeg!

Zelf heb ik ook een fotomeeting georganiseerd op de Soesterduinen, uiteraard met vergunning! ;)
We hebben als fotografen zelf de modellen uitgekozen en hierdoor zijn wel hele leuke modellen uit gekomen, bijvoorbeeld de stoere Welsh A hengst Coelenhage’s Bungie en de PRE hengst Samaritano XII!
Afbeelding

Zo af en toe ook eens een hengstenshow bezocht, onder andere de hengstenshow die in Asten werd georganiseerd in samenwerking van Arjan Bekkers, Van Bommel en Team Nijhof.
De hengst Everdale (v. Lord Leatherdale), gereden door Benjamin Maljaars, was ook aanwezig! Zomer 2013 won hij de Pavo Cup en de zwarte hengst werd 5e in de finale van de GMB hengstencompetitie klasse M.
Er was ook een groot aantal springhengsten! Waaronder deze 6-jarige, BWP hengst I'm Special de Muze (v. Emerald) onder Zoï Snels. Hij maakt het naam waar met zijn sterke pedigree! Zowel vader Emerald van 't Ruytershof als moeder Walnut de Muze zijn beide succesvol in de internationale springsport onder Harrie Smolders.
De vierjarige Firestone (v. Johnson) werd door Joyce Lenaerts ook super voorgesteld!

Eind april ben ik onverwacht naar Team Nijhof in Geesteren geweest met de familie van Diest en van Wanrooij. Daar stond the-one-and-only Concorde. De vader van Ans en Bert van Diest heeft deze hengst gefokt en is uiteindelijk uitgegroeid tot een ware legende! Gezien Concorde dit jaar alweer 30 werd, was het hoog tijd voor ze om weer eens langs te gaan voor foto’s! Naast Jacob Melissen heb ik dit mooie moment vast mogen leggen! Concorde is helaas overleden op 24 september.
Afbeelding

Mei
De tijd van de veulentjes brak weer aan en ik kreeg een aantal erg leuke veulens voor de lens! Onder andere dit eigenwijze ponyveulen op de foto gezet. Hij heeft de toepasselijke naam Melbourne (v. Bovenheigraaf's Camillo) gekregen, gezien zijn toekomstige amazone Sindey wordt!
Dit jaar moesten de namen van de KWPN-geregistreerde veulens met de letter J beginnen. Hoe moet je je veulen dan noemen? Jabbedabbedoe natuurlijk! Zo heet dit Lord Leatherdale x Ferro van de Beukevallei.
Afbeelding

Ook in mei heb ik een fotomeeting georganiseerd! Dit maal iets dichter bij huis namelijk op de zandvlaktes van het Oude Meer in Son. Een van de modellenparen was Dominque Claassen met haar Friese merrie Jeltje!

Juni
Ik fotografeer voornamelijk dressuurevenementen, maar een mooi springconcours sla ik zeker niet over! Zo was er na twee jaar weer Concour Hippique Eindhoven, sinds dit jaar omgedoopt tot CSI Eindhoven.
Een van mijn favoriete combinaties van vandaag Harrie Smolders met Emerald (Diamant De Semilly x Carthago) in de Rabobank Prix CSI3*.
Hanno Ellerman met de 6-jarige, KWPN hengst Starpower TN (Stakkato x Escudo I). Echt een plaatje van een hengst, om verliefd op te worden!! <3
Afbeelding

Juli
Eind juli ben ik samen met Anniek van Schaik (Focussed op Bokt en als fotografie naam) naar de vierde en tevens laatste selectie voor het WK Jonge Dressuurpaarden geweest om daar alle deelnemers te fotograferen. Wauw, wat een knappe paarden allemaal zeg!
Mijn absolute favoriet, de KWPN goedgekeurde Dorado (v. Krack C) onder Emmelie Scholtens. Wat kan dat paard lopen!!
Afbeelding

Emmelie Scholtens reed naast Dorado ook de 6 jarige Desperado (v. Vivaldi) en de 5 jarige Estoril (v. Zhivago).
Alex van Silfhout met blauwschimmel ruin Denzel (v. Santano). Helaas waren ze niet door, maar wat is het een leuke combinatie!!
Marieke van der Putten en El Capone (v. UB40) mochten ook naar het WK in Verden. Helaas konden ze er niet aan deelnemen gezien El Capone niet helemaal goed liep tijdens de veterinaire keuring.

Augustus
Na de selectie in Ermelo was ik zo enthousiast dat ik voor 3 dagen naar Verden ben geweest om het WK toch echt in levende lijven mee te maken! Deze week was erg succesvol voor de Nederlanders en ze hebben daar 3 medailles meegespeeld.
Ik kwam vrijdag middag aan, tijdens de kwalificatie van de 6-jarigen. Net op tijd om de winnende proef van Gerdine Maree en Dream Boy (v. Vivaldi) te bewonderen.
Het erg goede dag voor de Nederlandse zesjarigen, het hele podium was gevuld met Nederlandse combinaties. Op nummer 1 Gerdine Maree met Dream Boy (v. Vivaldi), gevold door Kirsten Brouwer met Dancer (v. Vivaldi) en op een derde plaats Emmelie Scholtens met Desperado (v. Vivaldi). Drie nakomelingen van de KWPN hengst Vivaldi dus!!

Zaterdag was de finale van de vijfjarigen. Vai Bruntink had zich met Ebony (v. Painted Black) gelijk weten te plaatsen voor de finale, ze reden een goede proef en dat resulteerde in een mooie 9e plaats.
Dorothee Schneider en Sezuan (v. Blue Hors Zack) werden, zoals van te voren al voorspeld werd, wereldkampioenen van deze klasse.
Afbeelding

Voor Nederland kwam opnieuw een Vivaldi hengst op het podium. Kirsten Brouwer en Eye Catcher namen het brons mee naar huis. Zij waren de enige combinatie die 10 punten wist te krijgen voor de draf.
Beatrice Buchwald reed de in Duitsland goedgekeurde hengst DSP Belantis (v. Benetton Dream). Donderdag reden ze in de kwalificatie naar een 2e plaats. Ze sloten het Wereldkampioenschap af in de finale met een mooie 4e plaats en 9.26 punten, net buiten de prijzen.
Een combinatie waar ik heel erg van genoten heb is Kira Wulferding met merrie Souree d'Amour (v. San Amour)! Na de proef was het goed te horen dat dit een van de favorieten was, het publiek bleef maar klappen en fluiten! Ze kregen voor onder andere de draf een 9,9 en de galop een 9,0. Dat werd uiteindelijk een totaalscore van 9,1.

Als laatste kwam op zondag de finale van de zesjarigen. Opnieuw een succes voor de Nederlanders, met name voor Kisten Brouwer. Zij mocht met Dancer (v. Vivaldi) goud mee naar huis nemen!
Afbeelding

Brons (met een gouden randje) was voor de winnaars van de kwalificatie; Gerdine Maree en Dream Boy (v. Vivaldi), die een erg mooie proef lieten zien en voor veel van het publiek ondergewaardeerd werden met 8,64 punten.
De combinatie waar een hoge verwachting van was was Emmelie Scholtens en Desperado (v. Vivaldi). Helaas hadden zij een paar dure fouten in hun changementen, wat veel punten kostte. Alsnog werd de draf gewaardeerd met een 9,5, dit was helaas niet goed genoeg voor podiumplaats en moesten ze genoegen nemen met een 8e plaats.
Dit is voor de verandering geen paardenfoto, maar een mooie sfeerfoto! Kirsten en Gerdine feliciteren elkaar met de mooie behaalde prestaties van afgelopen dagen!

Het WK zat erop en donderdag was ik alweer te vinden in Ermelo, waar de KWPN paardendagen werden gehouden, om te fotograferen. Winnares van de Pavo Cup voor vierjarigen was de Vivaldi-merrie Fanita die werd gereden door Emmelie Scholtens. Fanita is de volle zus van de goedgekeurde hengsten Chinook en Desperado, ze trad dus mooi in de schoenen van haar grote broers! Zijn jullie Vivaldi-augustus al beu? ;)
Een van mijn favoriete foto’s van dit jaar werd ook op de Pavo Cup gemaakt, een foto van Ferdeaux (v. Bordeaux) gereden door Cora Verlouw. Eigenaar Joop van Uytert heeft deze foto gekocht en is later dit jaar in de hengstenkalender van 2015 verschenen, waar ik erg trots op ben.
Afbeelding
Klik hier om de foto in de hengstenkalender te zien

September
In september kon ik, op fotografisch gebied, weer een beetje op adem komen! Ik heb een paar leuke shoots gedaan waaronder deze knappe pony Tamino in de heide.
Ik ben totaal niet van de Penny-foto’s, maar deze vond ik wel heel erg schattig; Sita op haar toekomstige pony Balance!

Oktober
Oktober daarentegen stond weer vol fotograferen! Samen met mijn fotografiemaatje Anniek zijn we naar Geldrop Hippique geweest en langs een paar stallen daar een aantal knappe paarden op de foto te zetten!
Tijdens Geldrop Hippique werd er een kleine hengstenshow georganiseerd met Patrick van der meer en Hans-Peter Minderhoud, zij reden de hengsten Chagall D&R (v. Jazz) en Dark President D&R (v. Wynton)

Als eerst zijn we op bezoek geweest bij Mirelle van Kemenade-Witlox. Daar hebben we haar drie KWPN hengsten op de foto gezet; Decor Dreamcatcher (v. Day Dream), Decor Ferdinand (v. Vivaldi) en Decor Cachet L (v. Jazz). Wat kunnen haar paarden bewegen zeg! Dit is mijn favoriete foto van de dag, de vierjarige KWPN hengst Ferdinand galopperend over het diagonaal! Blijft moeilijk zo binnen fotograferen…
Afbeelding

De volgende dag zijn we naar de Beukenvallei geweest, daar zijn we alleen voor portretfoto’s geweest i.v.m. de te donkere binnenhal en een te natte buitenbak. Daarvoor komen we zeker nog een keer terug! We hebben van onder andere Joyce’s Grand Prix paard Beukenvallei’s Ubique (v. Welt Hit II) en de stoere hengst Firestone (v. Johnson) op de foto gezet.
Afbeelding

Als laatste dit jaar zijn we samen naar Stal Brouwer geweest, samen met een andere fotograaf; Ilona van Baalen. Hier hebben maar liefst 12(!) paarden op de foto gezet, waarvan er sommige portretfoto’s en foto’s onder het zadel werden gemaakt.
Afbeelding

Kirsten rijdt momenteel tien KWPN hengsten, waarvan we er vier op de foto hebben gezet:
- Ferdeaux (v. Bordeaux), deze hengst reed Kirsten pas drie dagen toen de foto’s werden gemaakt.
- Ook Five Star (v. Amazing Star) mocht op de foto. Dit stoere paard, die ze voor Platinum Stables rijdt, had ze ook nog geen week onder het zadel.
- Ferguson (v. Floriscount), ook in eigendom van Platinum Stables, werd voor de foto’s gereden! Wat een kracht al voor een pas driejarig paard!
- And last but not least... Bronzen Eye Catcher (v. Vivaldi) in de avondzon!

November
In oktober heb ik een like, deel en win actie gehouden op mijn Facebook-pagina, de winnares is Elcke Govers geworden. Eind november eindelijk langs gaan! Elcke brengt deze 13-jarige Ukkepuk (v. Hors La Loi II) uit in de Lichte Tour. Ze heeft hem tien jaar geleden zelf zadelmak gemaakt en verder opgeleid, ook hebben ze samen gesprongen in het Z! Een mooie allrounder dus!
In november heb ik eindelijk de mijlpaal van 1000 likes behaald op mijn Facebook-pagina. Dat was een van de ‘goede voornemens’ van 2014, om er alles aan te doen om die te halen! Is er te minste nog één voornemen gelukt! :P

December
En dan zitten we alweer in december! Deze maand nog helemaal niet gefotografeerd, maar ik heb wel een erg leuke opdracht ontvangen! Ik ben namelijk gevraagd door de eigenaresse van Platinum Stables om daar foto’s te komen maken van een aantal hengsten van hen! Als ik daar foto’s van heb, zal ik deze aanvullen aan het topic! :D

Natuurlijk wil ik iedereen fijne kerstdagen en een geweldig nieuw jaar toewensen! We gaan met goede zin richting 2015, op naar een gezond en gelukkig jaar!
Afbeelding

Respect als je mijn ‘jaar verslagje’ tot het einde hebt kunnen volgehouden! Wie weet tot in 2015! *\o/*

Farome

Re: [FOTO] Het jaar 2014 van Timo Martis Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 16:26

Super mooi!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 17:35

Super Timo! Het gaat een knallend 2015 worden!

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:06

Wat een prachtige foto's timo :~ , echt genieten :)) Heel veel succes in 2015 *\o/* *-:)

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 14:50

Gave platen heb je weten te schieten, 2015 wordt vast een mooi jaar voor jou!

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 09:47

Prachtige foto's van mooie momenten

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 06:53

Gaaf hoor Timo. Zie je nu al verschillende jaren op concours voorbij komen maar wat knip je nu knappe platen! Veel plezier en succes met je opdracht voor de platinumstables!

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:04

Hoi Timo, wat leuk dat je bij Mirelle v Kemenade bent geweest en dat je daar oa foto's van Ferdinand hebt gemaakt. Mijn merrie is drachtig van deze hengst en verwacht haar veulen half april :-) Heb je nog meer foto's van Ferdinand? Ik zou het erg leuk vinden om die te zien en hoor graag van je of dat kan :-) Groetjes, Suus

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:52

Heel knappe foto's, leuk!