Paardenverhaal. Tips tops?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bokker1605

Paardenverhaal. Tips tops?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 10:15

Wat vinden jullie van mijn paardenverhaal?
Eerst even wat info over de stal, enzo :j

Hoi! Ik ben Lies en ik ben 16 jaar. Ik woon samen met mijn tweeling-broer Lars en mijn ouders op een paardenboerderij, Manege Bosrand. Het ligt in het bos, aan de rand van het bos, vandaar die naam. We hebben een stukje bos bij de stallen en huis gekocht, en daar hebben we een Cross-Country-parcours aangelegd. Daar worden soms onderlinge wedstrijden gehouden.

Wij houden paarden in grote, ruime stallen met voldoende licht. Mijn paard heet Picasso, een 6-jarige KWPN. We geven Privélessen aan kinderen vanaf 14 jaar die Endurance- of Cross ruiter willen worden. Iedere ruiter heeft zijn of haar eigen verzorg-paard waar ze op rijden.

Vandaag waait het heel hard. Ik pak Picasso’s halster van de haak en loop ermee naar buiten. Meteen als ik de staldeur open doe schrik ik zoals de altijd vandaag als ik naar buiten ga, dan “slaat” de wind gewoon in mijn gezicht. Ik veeg de haren uit mijn ogen en loop naar de paddock. Picasso hinnikt en draaft naar het hek. Hij hinnikt nog een keer dramatisch en maakt dan een pirouette. Logisch, hij staat bijna nooit alleen in een paddock. Thamar staat altijd bij hem in, maar die heeft stalrust.

Verder ben ik nog niet {:)

leeneliefje

Re: Paardenverhaal. Tips tops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:25

Gaat vast leuk worden!
"Vandaag waait het heel hard. Ik pak Picasso’s halster van de haak en loop ermee naar buiten. Meteen als ik de staldeur open doe schrik ik zoals de altijd vandaag als ik naar buiten ga, dan “slaat” de wind gewoon in mijn gezicht."

Ik zou hier nog even naar kijken, taaltechnisch gezien.
Misschien kan je zeggen. :

" vandaag waait het heel hard. Ik pak picasso's halster van de haak en loop naar buiten. Als ik de staldeur open doe schrik ik van de harde wind in mijn gezicht, de kou slaat om me heen/op m'n gezicht. Ik stap naar buiten en zie even niks meer door de haren die voor m'n ogen zijn gewaaid, ik veeg ze weg en loop richting stal. "

Muurp

Re: Paardenverhaal. Tips tops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:11

Zoals je in de regels kunt lezen moet een verhaal minimaal uit 1500 woorden bestaan voordat er een topic voor mag worden geopend. Om deze reden gaat dit topic op slot. :)

Zodra je wel 1500 woorden hebt mag je ene nieuw topic openen.