Ik ben dus ook dit jaar pas begonnen met het echte werk en moet dus nog een hele boel bij leren.
Tips zijn altijd welkom!
Ik gebruik een Canon EOS 600D en fotografeer vooral met de 75-300mm lens. Ik heb sinds deze maand ook een macro & groot hoek lens die hoop ik volgend jaar meer te gebruiken.
Januari slaan we even over want hier had ik mijn camera nog niet

Februari
Deze maand heb ik vooral mn camera heel veel uitgeprobeerd en hem leren te begrijpen (waar ik nogal vaak moeite mee had haha)
1.

In Maart hadden wij een clinic van Sander Marijnissen op stal hier heb ik wat foto's gemaakt, helaas in de binnenbak..
2.

In April heb ik een vriendin van mij en haar pony op de foto gezet!
3.

Ook ben ik naar Equiday geweest.
4.

In Mei leerde ik mijn camera echt een beetje goed gebruiken, heb ik ook mijn eerste black foto's gemaakt, maakte ik foto's bij een springwedstrijd op de manege hier in de buurt en ben ik erachter gekomen dat touwtjes wegwerken nog best lastig is

5.

6.

In Juni ben ik 2 dagen naar het CHIO in kralingen geweest en heb ik meer dan 3000
foto's gemaakt.Ook heb ik de verzorg pony van een vriendin op de foto gezet, een onwijs leuk 3 jarig welshje.
7.

8.

In de maanden Juli & Augustus heb ik vrij weinig gefotografeerd.. Ik ben wel een dag bij Jasmijn (jasmijnxlady) geweest en heb onder andere deze foto van Lady gemaakt!
9.

Ook had ik mijn camera mee genomen naar mijn lease paardje & heb ik wat foto's gemaakt toen mijn nichtje haar reed, wat blijf ik toch verbaasd hoe goed ze haar rijd
10.

In September ben ik naar mijn eerste fotomeeting geweest, ik heb het onwijs naar mijn zin gehad, veel foto's gemaakt & ook heel wat geleerd!
11.

Horse-Event stond ook op de planning!
12.

De laatste maanden heb ik mn camera weinig tot niet tevoorschijn gehaald, het weer werkt echt niet mee en om in de regen te fotografen is ook niet bepaald lekker..
Ik ga volgend jaar gewoon door met fotograferen en hoop ik nog veel meer te leren!
Hopelijk vonden jullie mijn overzichtje leuk en hebben jullie genoten van de foto's

Op naar een jaar vol met mooie foto's 

En wow, wat rijdt je nichtje inderdaad goed voor zo'n klein meisje!